وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

چهل و نهمین جلسه شورای شهر انزلی برگزار شد

اندازه فونت :
۱۳۹۷/۰۷/۰۱

چهل و نهمین جلسه شوای شهر انزلی امروز یکشنبه یکم مهرماه در محل شورا با حضور شهردار و اعضای شورای شهر انزلی به صورت علنی برگزار شد.

 

امیر احمدی فرد در ابتدا با تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و درگذشت مرحوم فرشید پورباقر از پرسنل خوب شهرداری که در حال انجام وظیفه در حادثه رانندگی فوت شد و همچنین گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یادو خاطره شیرزنان و دلیرمردان کشورمان و سلام و درود بر شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، حادثه تلخ و جانگداز شهادت جمعی از مردم کشورمان در عملیات تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد و گفت : تروریست ها بدانند که جواب این رفتارهای شیطان صفتانه که به کودک کالسکه نشین و جانباز ویلچر نشین هم رحم نمی کنند بسیار سخت و دندان شکن خواهد بود.

وی در ادامه با تبریک به مناسبت آغاز ماه بهار تعلیم و تربیت اعلام کرد: با شروع ماه مهر سامانه ارتباط مردم با شورا را راه اندازی کردیم تا مردم بتوانند با مراجعه به سایت شورای شهر انزلی www.anzalishora.ir و ورود به این سامانه به راحتی مشکلات خود را مطرح کنند و همکاران ما در شورا و شهرداری در همین سامانه پاسخگوی شهروندان عزیزمان هستند.

وی با اعلام اینکه امیدواریم روزی برسد که در کشورمان هیچ کودک نیازمندی نداشته باشیم گفت :
تشکر می کنم از کسانی که طرح جمع آوری لوازم تحریر برای کودکان نیازمند را تحت عنوان طرح ۹ و در ۹ هفته اجرا کردند و باعث شدند برخی از کودکان نیازمندمان مشکلاتشان رفع شود.

 

رئیس شورای شهر انزلی با تشکر از تلاش های پلیس راهور اعلام کرد : با توجه به بازگشایی مدارس از امروز شاهد ترافیک سنگینی در شهر خواهیم بود و از مردم خواهش می کنیم به جای استفاده از اتومبیل های شخصی از ناوگان عمومی استفاده کنند البته قبول داریم به دلیل مشکلات مالی تاکنون نتوانستیم به نوسازی ناوگان عمومی خود بپردازیم.

 

رئیس شورای شهر انزلی گفت : از شهردار و مسئولین شهرداری خواهش می کنم در دادن مجوز های حفاری در مکان هایی که مرکز آموزشی قرار دارد حساسیت های بیشتری داشته باشند و این حفاری ها به گونه ای نباشد که دانش آموزان ما به مشکل بخوردند و همچنین خواهش دارم به نظافت محدوده مدارس نگاه ویژه ای شود.

 

امیر احمدی فرد با تشکر از مسئولین شهری و شورای تامین جهت برگزاری مسابقه فوتبال ملوان و سپیدرود گفت : با توجه به شرایط استادیوم مسئولین شهری تمام تلاش خود را برای بهسازی استادیوم جهت برگزاری مسابقه فوتبال دوتیم ملوان و سپیدرود انجام دادند.
وی ادامه داد : به نوامیس مردم انزلی توهین شده، مردمی که مقام معظم رهبری آن ها را قهرمان خطاب کرده است، ما در شورای شهر انزلی از بیانیه ی امام جمعه محترم شهرستان حمایت می کنیم و از مراجع قضایی تقاضا داریم به افرادی که با در آوردن لباس هایشان در خیابان های خالی به نوامیس مردم انزلی توهین کردند رسیدگی کنند.

احمدی فرد افزود : در جلسه شورای تامین استان درخواست کردم که از ورود لیدر هتاک سپیدرود به ورزشگاه جلوگیری شود اما با توجه به این که در این جلسه این موضوع صورت جلسه شد متاسفانه این لیدر در ورزشگاه ورود کرد.

 

رئیس شورای شهر انزلی ادامه داد : از مدیریت یگان ویژه راضی نیستیم چرا که فقط حامی تماشگران تیم میهمان بودند و این تماشاگران به راحتی هتاکی و سنگ پرانی کردند، البته هتاکی و سنگ پرانی از هر سو باشد را محکوم می کنیم و با هر شخصی در هرجایگاهی توقع داریم برخورد شود.
.

احمدی فرد در خصوص درخواست سرمایه گذاری هپی لند در شهر انزلی گفت: باید به سمت جذب سرمایه گذار برویم و در این موضوع شکی نیست و برای این کار باید موانع جذب سرمایه گذار را رفع کنیم، همچنین در این سرمایه گذاری ها دغدغه ما بیشتر بحث درآمد های پایدار برای شهرمان است و در این شرایط که روز به روز درآمد های شهرداری و کمک های دولتی کاهش می یابد ما می خواهیم برای شهرداری درآمد پایدار داشته باشیم.

وی در آخر تاکید کرد : در شورای پنجم خط قرمز ما مسائل مالی است و از حسابرسان محترم درخواست داریم که چه در خصوص شهرداری که ما انتخاب کردیم و چه درخصوص شهرداران ادوار گذشته شفافیت مالی صورت بگیرد و انحرافات مالی مشخص شود و ما همین گزارش را برای استان ارسال می کنیم.

 

دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در این جلسه مطرح کرد:

درآمدهای نقدی شهرداری را تقریباً به سه برابر رسانده ایم.
دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و درگذشت پاکبان خدوم شهرداری حین انجام وظیفه حمایت خود از مواضع ریاست شورا در خصوص اتفاقات بازی ملوان اعلام نمود.

وی در ادامه و با اشاره به سپرده شدن مدیریت کل سواحل در آخرین لحظات از سوی فرماندار محترم به شهرداری خاطر نشان کرد: الحمدالله توانستیم مدیریت سواحل را بدون اینکه کوچکترین موردی پیش بیاید انجام دهیم و امیدوارم طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بتوانیم شرایط استفاده چهارفصل مردم از طرح دریای انزلی را فراهم نماییم.

شهردار بندرانزلی ضمن اشاره به جلسه‌ ویژه خود با مسئولین واحدهای مختلف شهرداری در ارتباط با مباحث در‌آمدی اظهارکرد: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود و عدم تخصیص اعتبار از ناحیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور و اعتبارات استانی به شهرداری، توانستیم درآمدهای نقدی شهرداری را تقریباً به سه برابر برسانیم که این اتفاق مهمی است و در مورد درآمدهای غیر نقدی نیز در قالب کارگروهای مختلف در حال پی‌گیری هستیم تا بحث تحقق بودجه تا جایی که در توان است اتفاق بیافتد.

حسن پورقربان در ادامه افزود: در حال پی‌گیری اخذ وام و تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز کارخانه آسفالت و بانک شهر از سازمان شهرداری‌ها هستیم در در جهت تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

 

 

صحبت های مهندس طاهری مدیرعامل شرکت هپی لند در این جلسه:

احمد طاهری در این جلسه با اعلام اینکه یکی از مواردی که جذابیت زیادی دارد و می توان روی آن کار کرد بحث گردشگری است گفت: بنده در این زمینه فعالیت های زیادی انجام دادم و کاری هم برای انزلی در حال انجام داریم که در دهه فجر از آن رونمایی می شود، همچنین در منطقه آزاد انزلی و طالب آباد در حال ایجاد فضای بوم گردی هستیم .

این سرمایه گذار ادامه داد : کاری که در انزلی مدنظر داریم بحث شهر غذا است که با توجه به پتانسیل خوبی که این شهر دارد روی این موضوع مطالعات زیادی انجام دادیم و کارگروه های معماری ما وقت زیادی گذاشتند و تلاش کردند که چگونه می توانیم این مکان را به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی  فضای خوبی برای خرید شده است و کلاس سطح توریست را عوض کرده اما در زمینه خوراک که در ایران بسیار جذابیت دارد کاری انجام نشده که ما می خواهیم این کار را در شهر انزلی انجام دهیم و برای  موفقت در این کار حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ما با سرمایه گذارهای خوب دیگر هم جهت مشارکت در این زمینه صحبت کردیم.

مدیرعامل شرکت هپی لند یادآور شد: کل این شهرک مختص خوراک می شود و در همه زمینه ها باید روی آن کار شود و در سراسر ایران هم تبلیغات انجام دهیم و همچنین بخش بوم گردی هم در کنار آن داشته باشیم

موسی زنجانخواه در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر انزلی عنوان کرد:

حادثه تروریسیتی اهواز را محکوم می کنیم و این رفتار ضدانسانی نشان داد که این ها در بین مردم پایگاهی ندارند.

فوت همکار عزیزمان فرشید پورباقر را تسلیت می گویم و امیدوارم جناب شهردار پیگیر مطالبات این عزیزمان باشد.

بعد از حماسه آفرینی مردم در انتخابات دوستان بدونه اولویت بندی یکسری پروژه های عمرانی انجام دادند و برای شهرداری هزینه تراشی کردند که اکنون شهرداری را دچار مشکل کرده است و همچنین در دقایق آخر علارقم نامه رسمی جناب استاندار و نامه ای که مسئول مالی به سرپرست وقت ابلاغ می کند تهاترهایی را غیرقانونی انجام دادند.

 

 

شعبان جعفری در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر انزلی مطرح کرد:
مطالبات به حق مردم در خصوص حواشی بازی ملوان باید پیگیری شود.
شورا قائم به شخص است. با کلیات طرح سرمایه گذار موافق هستیم، پیگیری هایی که اعضای شورا انجام دادند به این دلیل بود که دغدغه و نگرانی در خصوص انجام تعهدات سرمایه گذار دارند.

نایب رئیس شورا با الام اینکه در ابتدا باید مطمعن شویم که شهرداری مالک این زمین است یا خیر گفت:  با واگذاری زمین به سرمایه گذار می توانیم در ازای ارزش زمین که با کارشناسی صورت می گیرد، تعدادی غرفه برای شهرداری بگیریم تا درآمد پایدار داشته باشی

 

هادی حیدری در جلسه شورای شهر انزلی مطرح کرد:

این که ما محیطی را بفروشیم به یک برند و آن برند چند مغازه و غرفه در آنجا بزند و بعد برود چیزی عاید ما نمی شود.

این سرمایه گذار سوابق خوبی ندارد و در یکی دو طرح در منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

با این کار شهر ما جایگاهی را از دست می دهد و بدهکار می شود من چطور به عنوان یک عضو شورا می توانم این جایگاه را برای مردم تعریف کنم که مثل بازار گیلار و کاسپین گرفتار نشود.

به جد می خواهم در این خصوص کار کارشناسی فنی و حقوقی بیشتری صورت گیرد .

احداث شهر غذا آیتم های خودش را دارد و طرحی که جناب طاهری آوردند هیچ همخوانی ای نداشته است.

 


ابراهیم برفچالانی در چهل و نهمین جلسه شورا مطرح کرد:
در این شرایط اقتصادی باید دست سرمایه دار را بوسید و باید قدردان سرمایه گذاری بود که با وجود منطقه آزاد با معافیت هایی که دارد، در شهر سرمایه گذاری می کند.
نمی توانیم شعار تقابل با منطقه آزاد سر دهیم وقتی نمی توانیم سرمایه گذار جذب کنیم.
با رعایت مسائل حقوقی به راحتی می توان در قرارداد منافع شهر، شهرداری و سرمایه گذار در نظر گرفته شود.
با کلیات طرح موافق هستیم اما نوع واگذاری باید بررسی شود.

 

یاسر کریم بخش درخصوص واگذاری زمین جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در چهل و نهمین جلسه شورا گفت:
موافق کلیات طرح جهت سرمایه گذاری هستیم.
شورا به دنبال ایجاد درآمد پایدار است و باید قرارداد به گونه ای باشد که ماهم بتوانیم درآمد پایدار کسب کنیم و واگذاری کامل آن برای شهرداری ایجاد درامد نمی کند.

 

مه سیما نصیری در این جلسه مطرح کرد:

مخالف واگذاری زمین به این شکل هستم و زمینی که چیزی ندارد باید به صورت مشارکتی انجام شود و اگر واگذاری غرفه ها بع شهرداری بعد از ساخت باشد قیمت برای ما گرانتر حساب می شود.