وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

پنجاه و دومین جلسه شورای شهر بندرانزلی به صورت عادی و علنی برگزار شد

اندازه فونت :
۱۳۹۷/۰۸/۰۶

به گزارش روابط عمومی شورای شهر انزلی پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر انزلی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر امروز یکشنبه ۶ آبان با حضور شهردار و اعضای شورای شهرانزلی به صورت عادی و علنی در محل شورا برگزار شد.

امیر احمدی فرد در ابتدا با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت اباعبدالله حسین، حضور میلیونی زائرین در پیاده روی نجف تا کربلا را پدیده ای دانست که کل جهان را به خود متحیر کرده و گفت: در شهر انزلی هم در روز اربعین اجتماع بزرگی خواهیم داشت که از مردم ولایت مدار و عاشق حسینی خواهش می کنم تا در این اجتماع بزرگ حضور داشته باشند و عشق و ارادت خودشان به امام حسین را به همگان نشان دهند.
رئیس شوای شهر انزلی با اشاره به در پیش رو بودن ۱۳ آبان روز دانش آموز اعلام کرد : ۱۳ آبان ۵۸ به مردم نشان داد که دیوار ستم شکستی است و می شود چپاولگران را به زباله دانی تاریخ سپرد.

رئیس شورای شهر انزلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شفافیت مسئولین با مردم اعلام کرد: از شهردار و پرسنل شهرداری خواهش می کنم در هر زمینه ای که مردم دچار ابهام هستند و نیاز به شفاف سازی است تا جایی که به امنیت شهر آسیب نزند، شفاف سازی صورت گیرد و از دکتر پورقربان تقاضا دارم که این امکان برای مردم فراهم شود
چنانچه برای هر شهروندی ابهامی وجود داشت بتواند با مراجعه به شهرداری با دسترسی به اسناد این ابهامات مرتفع گردد و اگر مردم نتوانستند به اسناد دسترسی پیدا کنند می تواند به شورا مراجعه کنند و بنده در شورا در این خصوص در خدمت مردم هستم و به آن ها در این خصوص کمک خواهم کرد.

رئیس شورای شهر انزلی یکی از مهم ترین وظایف شهرداری ها را توجه به سلامتی و تندرستی شهروندان دانست و گفت : ایجا مکان هایی برای توسعه ورزش های همگانی و احداث پارک ها و اماکن مکث جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی حائز اهمیت است که از شورای چهارم توجه بیشتری به پارکهای محلی شد و ست های ورزشی در پارک های محلی نصب گردید و قطعا اگر بتوانیم کیفیت فضای مکثمان را بهتر کنیم موفق تر هستیم‌ و می توانیم به شهرمان اعتبار دهیم که از جناب پورقربان خواهش می کنم به پارک های محله ای و همچنین نصب ست های ورزشی جهت ایجاد شور و نشاط و سلامت و تندرستی توجه ویژه ای شود.

احمدی فرد شهر انزلی را مهد استعداد های ورزشی دانست و اشاره کرد: امروز انزلی قهرمانان و استعدادهای ورزشی زیادی دارد و این در شرایطی است که نگاه مردم به شهرداری هم نگاه همه جانبه از خدمات است و مردم توقع حمایت از ورزشکاران را دارند که ما با توجه به این مزیت ها و پتانسیل های موجود اقدام به از سرگیری فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری انزلی کردیم.

رئیس شورای شهر مطالبه گری را حق قانونی مردم‌ دانست و اعلام کرد : مردم باید بدانند خواسته های خود را از متولی آن داشته باشند‌ برای نمونه متولی ساخت استادیوم اداره ورزش و جوانان است اما بسیاری از مردم خواستار تکمیل استادیوم از شهرداری و شورا هستند که قطعا ما به اهمیت سکوهای استادیوم به عنوان بازوان پرتوان تیم ملوان معتقد هستیم و از استاندار محترم، اداره ورزش و جوانان و نماینده محترم خواهش می کنیم که تکمیل استادیوم با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین در خصوص تالاب و کنار گذر هم شورا و شهرداری متولی نیست و ما فقط می توانیم این کمبود ها و نیازها را به گوش مسئولین برسانیم که از مسئولین‌ مربوطه خواهش می کنیم به این مسائل رسیدگی شود.

وی ادامه داد: شائبه ای در سطح شهر پیش آمد که شهرداری کارخانه کمپوست و کارخانه آسفالت را به بخش خصوصی واگذار کرده که
خوشبختانه در شورای پنجم کارخانه کمپوست زیر نظر خود شهرداری اداره می شود، همچنین واقف هستید که در این کارخانه لوله گذاری برای انتقال شیرابه ها انجام گرفته و نیز فضایی جهت ساخت تصفیه خانه در نظر گرفته شده که در حال انجام است و ما شاهد این خواهیم بود که با کمک پرسنل خود شهرداری کارخانه کمپوست توسعه یافته ای داشته باشیم . کارخانه آسفالت هم در اختیار خودمان است و این شایعه که به بخش خصوصی و به شهر خاصی داده شده کذب است.

احمدی فرد وضعیت آسفالت برخی از نقاط شهر را مناسب ندانست و اعلام کرد: بابت آسفالت معابر از مردم عذرخواهی می کنیم و شرمنده مردم هستیم و از برنامه ریزی های خودمان عقبیم که در کمیسیون عمران اولویت بندی های پروژه ها بررسی شد و امیدوارم دکتر پورقربان توجه ویژه ای جهت برطرف کردن این نیاز ها داشته باشد.

وی در انتهای GIS را سرچشمه برنامه ریزی شهر دانست و گفت: اگر ما امروز به دنبال توسعه شهری مدرن از طریق بازآفرینی شهری هستیم‌قطعا GIS می تواند سرچشمه برنامه ریزی شهر قلمداد شود و قطعا با تجزیه و تحیلیل درست از داده های شهر می توانیم برنامه ریزی دقیقی برای شهرمان داشته باشیم.

 

 


شهردار انزلی با اعلام اینکه حقوق پرسنل به طور کامل پرداخت شده گفت : خوشحالم که توانستیم حقوق پرسنل را پرداخت کنیم و توانستیم حقوق پرسنل شرکتی را به طور کامل پرداخت کنیم امیدوارم با پیگیری هایی که صورت می گیرد سایر مطالبات پرسنل نیز به طور کامل پرداخت گردد.

وی در خصوص بحث آسفالت گفت: به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات دیگر نتوانستیم آن طور که باید و شاید کار انجام بدهیم، اما در منطقه غازیان با حضور پیمانکار توانستیم آسفالت برخی از نقاط را محقق کنیم و سایر نقاط طی برنامه ریزی انجام شده اجرایی خواهد شد که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و بخشی از مشکلاتی که داریم در نقاط مختلف برطرف گردد.

شهردار انزلی با اعلام اینکه پرسنل قراردادی شهرداری می توانند رسمی شوند گفت: بعضی از نیروهایی که به صورت قرار دادی هستند که باید از سال ۹۵ رسمی می شدند که این موضوع تحقق پیدا نکرد که طی نامه ای که به مدیر کل دفتر امور شهری استانداری ارسال کردم و پیگیری هایی که شد مقرر شد نیروهایی که سه سال سابقه کار به صورت قراردادی دارند می توانند رسمی شوند.

وی با اعلام اینکه ۲۲ پارک محله ای داریم گفت: جلسه ای با حضور معاونان و شهرداران نواحی در خصوص فضای سبز داشتیم که در مجموع ۲۲ پارک محله ای شناسایی شد و مقرر شد نیرو به صور ثابت در این پارک ها داشته باشیم و در خصوص تجهیز این پارک ها هم برنامه ریزی صورت گرفته است.

شهردار انزلی از تکمیل یادمان شهدا خبر داد و گفت: مزار شهدای گمنام حداکثر تا چندروز آینده پیشرفت ۱۰۰ درصدی خواهد داشت تا ما بیش از این شرمنده شهدا و مردم نشویم و این پروژه را تماما شهرداری به عهده گرفته است.

 

هادی حیدری در این جلسه مطرح کرد:

از زحمات دکتر پورقربان و جناب رضواندل و دیگر پرسنل شهرداری تشکر می کنم.
از حضور مهندس کیاورز در این جلسه خرسندم و امیدوارم بستری فراهم کنیم تا از وجود دیگر نخبگان در شهرمان استفاده کنیم تا شهرمان از توانمندی این عزیزان بهره ببرد.

 

ابراهیم برفچالانی در پنجاه و دومین جلسه شورا مطرح کرد :
از مهندس کیاورز به دلیل حضورشان تشکر می کنم.
همه اعضای شورا پیگیر موضوع GIS بودند و اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.
درخصوص سازمان آرامستان باید نام سازمان و اهدافش را تعین کنیم که پیشنهاد می کنم اسم آرامستان همان آرامستان گلزار شهدای انزلی باشد.

بر روی اجسادی که به دلیل بیماری های عفونی کشته شده اند باید آب آهک پاشیده شود، حتی ما نمی بینیم که تابوت حمل جنازه هم بعد از حمل با آب و آهک شسته شود که خواهش می کنم در آرامستان تمام موارد قانونی رعایت شود.

برابر ماده واحده زمانی که در دادگاه محکوم می شویم فرصت برای پرداخت پول داریم بنابر این در پرونده هایی که در حال حاضر محکوم می شویم مربوط به سال های ۹۴ و ۹۵ است و اکنون حدود ۴۲ میلیار محکومیت از قبل داریم.

یاسر کریم بخش در این جلسه مطرح کرد:

در خصوص ساماندهی تابلوهای صنوف و حذف تابلوهای پرچمی باید طبق قانون عمل کنیم.
طبق مصوب مجلس فقط تابلوی پزشکان مستثنی است.

مه سیما نصیری در این جلسه مطرح کرد:

از روز اولی که در شورا ورود کردم مخالف فروش زمین های شهر بودم.
این زمین ها متعلق به مردم‌ است و نباید به دلیل بی تدبیری هایی که در دوره های قبل وجود داشت اکنون راحت ترین راه را انتخاب کنیم و زمین بفروشیم.
خواهش می کنم جلسه ای با طلبکاران داشته باشیم و با کدخدامنشی مشکل را حل کنیم.