وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر انزلی برگزار شد

اندازه فونت :
۱۳۹۷/۱۱/۰۲

به گزارش روابط عمومی شورای شهر انزلی پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر انزلی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر امروز سه شنبه ۲ بهمن به صورت فوق العاده علنی در محل شورا برگزار شد.

 

امیر احمدی فرد رییس شورای شهر بندرانزلی در ابتدای جلسه فرارسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا را تسلیت و در ادامه گفت: دیروز سالروز تولد اسطوره  فوتبال ایران کاپیتان محبوب تیم ملوان سیروس قایقران بود که سالروز تولد ایشان را خدمت جامعه بزرگ ورزش انزلی و ملوانی های دوست داشتنی تبریک عرض می کنم. وی گفت می خواهم صحبتی از یادگار سیروس تیم محبوب ملوان داشته باشم که امروز وضعیت خوبی ندارد و باید کارشناسان مربوط بنشینند و دلایل اصلی وضعیت ملوان را بررسی کنند .

اینکه امروز فقط بگوییم اختلافات سیاسی باعث وضعیت فعلی ملوان شده شاید یکی از دلایل باشد اما قطعا تمام دلایل نمی تواند باشد چرا که ملوان زمانی از لیگ برتر به دسته یک سقوط  کرد که تیم محبوب ملوان فقط دست یک جریان سیاسی بود که باهم همسو بودند و باید متخصصین، کارشناسی کنند که چرا ملوان به این روز گرفتار شده است همانطور که بارها اشاره کردم شاید امروز نیاز است هیئت مدیره باشگاه ملوان تقویت شود. یکی از اعضای هیئت مدیره استعفا داده اما هیچ جایی ندیدیم این استعفا پذیرش شود و امروز فرماندار محترم مدعی هستند اصلا عضو هیئت مدیره نیستند و چرا ما نمی توانیم از پتانسیل های شهرمان در باشگاه ملوان استفاده کنیم خود جای سوال است. اما یک کمک هرچند ناچیز را به باشگاه ملوان داشتیم و دوست داریم که این کمک ها مستمر باشد و می خواهیم برای بالا بردن روحیه این تیم پاداشت هایی برای برد های این تیم تخصیص بدیم اما ایرادات قانونی که هیئت تطبیق به این مصوبات گرفته ما بخشی را می توانیم از طریق ماده  ۱۷ جبران کنیم اما قطعا در بودجه سال ۹۸ باید یک ردیفی مشخص با نام کمک به باشکاه فرهنگی و ورزشی ملوان در بودجه پیش بینی کنیم و یک رقم قابل ملاحظه ای نیز در این خصوص تخصیص دهیم.

احمدی فرد در ادامه گفت:علی رغم تاکیداتی که در ماههای گذشته داشتیم و خواهش کردیم بودجه در وقت مقرر به شورا ارسال شود تا ما امسال بودجه را کاملا کارشناسی و عملیاتی پیش بینی کنیم نامه اش آمده اما خود بودجه پیوست این نامه نیست که به جناب پورقربان تذکر می دهم که این بودجه در اسرع وقت به شورا ارسال شود تا دوستان فرصت داشته باشند که بودجه را کاملا بررسی کنند تا این یک ماهی که برای شورا در نظر گرفته شده وقت کافی برای این کار باشد.

رییس شورای شهر بندرانزلی در ادامه بیان کرد: اما موضوع مهمی که در روز های گذشته اتفاق افتاد جلسه ای بود که  در استانداری برای تعامل شهر با بندر تشکیل شد و مشاور طرح تعامل شهر و بندر مطالعات خوبی انجام شده بود. مشکلی که داریم این است که مطالعات ضمانت اجرایی ندارد، کارها کارشناسی می شود اما برای اجرای آن نیاز به تامین اعتبار است امیدوارم که این مطالعات همچون مطالعات گذشته نباشد و اجرایی شود و مردم این پروژه های عمرانی را لمس کنند.

وی به شروع به کار بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: شروع به کار بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی دو بندر در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری در کنار همدیگر یکی بندری با با ۳۰۰ سال قدمت که در شهر انزلی واقعه شده و با شروع به کار بندر کاسپین انزلی قطعا روی فعالیت های بندرانزلی تاثیر گذار خواهد بود و خواهش می کنم از مسئولین ذیربط که بنشینند و نوع کاربری های این دو بندر را  مشخص کنند و معلوم شود بندر انزلی و بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی چه نوع فعالیت ها و کاربری هایی باید داشته باشند و چه محصولاتی باید در این دو بندر تخلیه و یا صادر شود تا خدای نکرده شهر انزلی به لحاظ وجود بند کاسپین متضرر نشود.

مهندس احمدی فرد در ادامه صحبت های خود بیان کرد: موضوع مهم دیگر که نامه ای را به  کمیسیون برنامه بودجه ارجاع دادم انتخاب حسابرس برای بررسی بودجه سال ۹۷ شهرداری است که خواهشا این موضوع بررسی شود و  پیشنهادات ارائه دهند تا در صحن علنی شورا مطرح کنیم.ما یکسری اختیارات وظایف خودمان را در قالب شیوه نامه هیئت عالی سرمایه گذاری به شهرداری واگذار کردیم که متاسفانه ۹ ماه است این هیئت جلسه تشکیل نمی دهد و بخشی از مصوبات مهم ما از جمله معاینه فنی خودروها که به این بخش ارجاع شده و همچنان ابتر مانده که خواهش من این است که بحث و بررسی کنیم که تکلیف این هیئت عالی قرار است چه شود.

وی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت که ایام الله دهه فجر را در پیش داریم هر ساله پروژه های شهرداری در این روزهای مبارک افتتاح می شود و قطعا در این ایام می تواند فعالیت های شهرداری و شورا مورد ارزیابی قرار بگیرد و با توجه به میزان بودجه  فعالیت های عمرانی را نسبت به سال های گذشته ارزیابی کنند و این خود می تواند یک بیلانی باشد برای فعالیت های یکسال گذشته شورا و شهرداری .

احمدی فرد در پایان بر تقدم توسعه بر مسایل سیاسی تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه مردم بدانند شورای شهر در مسایل توسعه شهر با هیچ کس مشکل سیاسی ندارد، در تهیه و تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری حتما نماینده محترم شهر را دعوت می کنیم و نقطه نظراتشان در خصوص شهر را لحاظ قرار می دهیم و توقع داریم که ایشان در جلسه شورای شهر حضور داشته باشند.

شهردار بندرانزلی در پنجاه و نهمین جلسه فوق العاده و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی اظهار کرد: از هیئت مدیره، سرمربی و مربیان و همچنین بازیکنان تیم شهرداری بندرانزلی به خاطر نتایج خوب به خصوص در بازی امروز و کسب پیروزی در مقابل تیم صدر جدول تشکر می کنم.

حسن پورقربان با بیان اینکه میراث فرهنگی شکایتی را درباره بحث حصار کشی محوطه شهرداری علیه ما انجام داده بود، اظهار کرد: بحمدالله با صحبت هایی که در دادگاه انجام شد، میراث فرهنگی از شکایت خود صرف نظر کرد و کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در روز های آینده خبرهای خوشی خواهیم داشت و منتظر هستم از لحاظ اداری مصوبات نهایی انجام گیرد و من بعدا آن را رسانه ای خواهد کرد.

شهردار انزلی اظهار کرد: طی قراردادی که داشته ایم در روز های آینده کار بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها شروع و شرکت پیمانکار قول داده است در دو ماه آینده کار را تحویل دهد.

پورقربان گفت: در بحث وامی که قرار است از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دریافت کنیم فرمی را قرار بود از طرف استانداری ارسال کنیم و از طریق معاونت محترم امور عمرانی استانداری این امر را پیگیری کرده ام و موافقت کرده اند که فرم به تهران برود و ما می توانیم آن وام را بگیریم و توافقی که برای خرید میدل‌باس انجام داده بودیم اجرا کنیم.

شهردار انزلی با بیان اینکه پروژه های عمرانی در حال انجام است، اظهار کرد: پروژه های مهمی که در ایام الله دهه فجر داریم پروژه پارک اختر کاویان، مرکز بازدید تالاب، پارک های محله ای، گلخانه شهرداری و محوطه آن و لکه گیری و پیاده رو سازی می باشد که به جد در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: پیگیری که با مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی داشته ایم موافقت بازگشایی انتهای خیابان پاسداران را به ما داده اند.

پور قربان افزود: یکی از پروژهای خوبی که از طریق اعضای محترم شورای شهر و شورای عالی سرمایه گذاری نیز پیگیری شده و امروز به توافق نهایی رسیده است بحث پروژه سامانه نظارتی و ترافیکی سطح شهر است که قرار شد از طرف شرکت فناوران طلوع شبکه، انجام شود و مکاتبات لازم با فرمانداری برای ارسال به استانداری انجام شده است و امیدوارم یکی از پروژه های خوب ما در ایام الله دهه فجر پروژه هوشمند سازی شهری باشد و نسبت به کلنگ زنی آن اقدام کنیم.

شهردار انزلی درخصوص تعرفه‌ها نیز اظهار کرد: تعرفه پیشنهادی عوارض سال ۹۸ بر اساس عوارض تیپی که از طرف سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تمام شهرداری‌ها ارسال کره و در کنار آن تمام آیتم‌ها را در نظر گرفتیم و چند آیتم است که می‌خواهیم لحاظ شود.

پورقربان گفت: در چند ماه گذشته شاهد افزایش هزینه‌ها در اجرای پروژه‌ها بودیم به طوری که در سال گذشته هر متر مربع آسفالت به ضخامت ۷ سانتیمتر حدود ۴۲ هزار تومان اجرا می شد اما هم اکنون به ۸۴ هزار تومان رسیده است. بتن نیز در گذشته هر متر مکعب با ۱۱۰ هزار تومان و هم اکنون با ۱۷۰ هزار تومان اجرا می شود و پالت کاری نیز از ۵۵ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسیده است.