وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

هفتادو هفتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

هفتادو هفتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر انزلی با حضور اعضای شورای شهر انزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع نامه شهرداری در خصوص درخواست شرکت نوید آوران عرصه نوین جهت حضور در کارخانه کود عالی – نامه شماره شهرداری درخصوص درخواست همکاری شرکت بهبود گستر – نامه شهرداری درخصوص خرید  ۱۰ دستگاه مینی بوس ، امروز یکشنبه (۶ مرداد) در محل شورا برگزار شد.

 

 

 

شعبان جعفری در هفتادو هفتمین جلسه شورا مطرح کرد : پس از انتخاب مالک نیز براساس مصوبه همچنان کمک حال ملوان خواهیم بود

شعبان جعفری در ابتدا با تقدیر از بلندقامتان جوان والیبال کشورمان، قهرمانی تیم ملی در مسابقات والیبال جوانان جهان را تبریک گفت و همچنین به آقای تهمتن وکیل منفرد عضو جوان شورا بابت کسب عنوان قهرمانی تنیس ساحلی کشور نیز تبریک گفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی از امام جمعه محترم انزلی قدردانی کرد و گفت : جا دارد از امام جمعه محترم و فرهیخته شهرمان که همیشه یاور و همراه ما بودند و همواره سعی کردیم از نصایح و ارشادات ایشان بهره مند شویم تشکر و قدردانی کنم.
وی در ادامه از تعیین مالک برای باشگاه ملوان ابراز خرسندی کرد و افزود : خوشحالم که پس از کش و قوس‌های فراوان مشکل ملوان که یکی از بزرگترین دغدغه همشهریان عزیزمان بود رفع گردید، البته لازم به ذکر است که این موضوع مسئولیت شورای شهر و شهرداری را برای کمک به ملوان کم نمی کند و بر اساس مصوباتی که داشتیم در حد توان شهرداری، همچنان کمک حال این تیم خواهیم بود.

شعبان جعفری گفت : در خصوص طرح شکایت برای احداث سد لاسک از تک تک اعضای محترم کمیسیون حقوقی به خصوص آقای برفچالانی بابت جلسات و پیگیری هایشان تشکر می‌کنم که روی این موضوع پافشاری کردند. هر چند ممکن است رای به نفع ما صادر نشود اما کار بسیار خوب و بزرگی انجام شده است.

جعفری با تاکید بر برپایی میز خدمت در محلات تصریح کرد: یکی از وعده های شورای پنجم برگزاری میز خدمت در محلات بودکه امیدوارم برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت بگیرد تا با حضور مسئولین تمامی ادارات، میز خدمت را به محلات و مساجد ببریم تا دسترسی مردم به مدیران شهری و خادمانشان آسان تر شود.

 

 

‍ ‍ یاسر کریم بخش در هفتادو هفتیمن جلسه عادی و علنی شورا مطرح کرد : برگزاری فراخوانی در سطح ملی برای طراحی میدان مرکزی شهر
در خصوص میدان امام با توجه به تقاضاهایی که برای دریافت پروانه در این بخش داشتیم جلسه‌‌ی کمیته‌ی فنی میراث استان با حضور مدیران ارشد این سازمان با تلاش های فرماندار محترم در شهرستان ما برگزار شد که هرگونه تغییری در جداره‌ی میدان را منوط به برگزاری فراخوان طراحی در سطح ملی کردند.
کریم بخش از برگزاری فراخوانی در سطح ملی برای طراحی میدان مرکزی شهر خبر داد و گفت : کمیسیون زیباسازی در حال تهیه اسنادی است برای برگزاری یک فراخوان هم برای جداره و هم برای نماد میدان امام در سطح ملی است که در این مسابقه‌ی طراحی معماری از صاحب‌نظران شورای فنی میراث کشور که در بر ضوابط میدان تاریخی امام نیز اشراف کامل دارند دعوت شده و خوشبختانه عزیزان برای داوری این فراخوان ملی که می‌تواند فرصتی برای معرفی میدان تاریخی شهرمان در سطح ملی باشد اعلام آمادگی کرده اند .

رئیس کمیسیون عمران شورا با اعلام اینکه این فراخوان برای ما در سطح ملی یک برند خواهد بود افزود : این فراخوان در سامانه فراخوان های کشور در وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود و همچنین در آن داورهای ملی و داوران میراثی استفاده شده و پیش‌بینی می‌شود گره‌های توسعه‌ی میدان مرکزی شهر بازگشایی و ان شالله سیمای میدان مرکزی شهر که خواست عموم مردم است نیز بازسازی و مرمت گردد.
وی همچنین از تشکیل کارگروه بررسی پیش نویس طرح تفضیلی غازیان و انزلی در شهرداری خبر داد و با توجه به اهمیت این موضوع از شهردار محترم تقاضا نمود که هرچه زودتر این کارگروه با نظارت اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری آغاز بکار نماید.

 

 

هادی حیدری در جلسه هفتاد و هفتم علنی و عادی شورا شهر بندرانزلی با اشاره به گزارش شهردار این شهر در خصوص کارخانه آسفالت اظهار داشت: با توجه به برنامه های ارائه شده توسط شهرداری توقع روزهای پرکاری را در روزها و هفته های آینده در خصوص آسفالت خواهیم داشت.
عضو شورا شهر بندرانزلی با پیشنهاد اینکه باید شیب اسفالت مهندسی تر و نظارت بر کار پیمانکار مربوطه بیشتر شود، خاطرنشان کرد: کیفیت آسفالت از گذشته بهتر شده ولی نحوه اجرای آن نیز باید مناسب و درست باشد.
وی تصریح کرد: خیابان ها کوچک و کوچه ها به دلیل عدم اجرای درست آسفالت و شیب مناسب آن دچار مشکلات و چاله های بسیار شده است.
حیدری افزود: برای اینکه شرمنده همشهریان نباشیم باید نظارت شهرداری را یر پیمانکار بیشتر کنیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.
حیدری در مورد اعلام آمادگی چند شرکت در راستای پسماند و کارخانه کمپوست اذعان داشت: این شرکت ها باید طرح و برنامه خود را ارائه دهند ولی مباحث فنی حتما باید لحاظ شود.
وی با بیان اینکه اگر در شرایط کاری و برنامه های کاری، شرکت ها مساوی باشند، شورا بومی گرایی را در دستور کار قرار می دهیم، گفت: مباحث علمی، فنی و مالی شرکت ها بسیار مهم است ولی در شرایط برابر نگاه خاصی به شرکت های بومی خواهیم داشت.

 

ابراهیم برفچالانی در هفتادو هفتمین جلسه شورا مطرح کرد :
ابراهیم برفچالانی با اعلام اینکه برخی از نقاط در مرکز شهر به حال خود رها شده است گفت: پالت کاری خیابان شهدای شمالی به خوبی در حال انجام است اما نقاطی در مرکز شهر داریم که پیاده رو آن خاکی است. برای نمونه روبروی دفتر خدمات شهری یا روبروی سرویس بهداشتی زیر پل انزلی که یکی از نقاط توریستی شهر محسوب می شود به بهانه طرح سنگ فرش یادمان شهدا تا زیر پل انزلی که مشخص نیست انجام این طرح چندسال طول می کشد، به حال خود رها شده است. ما نقاط زیادی را در شهر پیاده روسازی می کنیم اما این نقاط که در مرکز شهر واقع شده و شاید ده متر هم طول نداشته باشد به حال خود رها شده و از آن غافل شده ایم که خواهشم این است این نقاط در اولویت قرار بگیرد.

سخنگوی شورا عنوان کرد : برخی از ساختمان های قدیمی شهر وضعیت بحرانی دارند و هرلحظه امکان وقوع حادثه در آن ها وجود دارد. شکاف های ساختمان گراند هتل سابق روبروی شیلات عمیق تر شده و با توجه به اینکه شهرداری شخصا نمی تواند این ساختمان ها را مانند سایر دیوار ها تخریب کند، باید با جناب دادستان نامه نگاری و در خصوص این ساختمان ها تعیین تکلیف کنیم.

برفچالانی با اشاره به اینکه نمونه شنبه بازار روگا را در خیلی از شهر های دنیا داریم اعلام کرد : پارک جواد دوربین می‌تواند آورده خیلی خوبی برای شهرمان داشته باشد. ما نمونه شنبه بازار روگا را در خیلی از شهرهای دنیا داریم متاسفانه بیست سال قبل در حاشیه رودخانه مغازه احداث کردند و یک شهر را از نعمت این رودخانه محروم کردند و حال انتظار داریم کار زیباسازی این دست رودخانه که آزاد است سریع تر انجام شود.

سخنگوی شورا در انتها به برگزاری جشنواره تابستانه شهرداری اشاره کرد و گفت : از آقای سمیعی و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره تابستانه شهرداری که کارشان را به نحو احسن انجام دادند و باعث شور و نشاط اجتماعی شدند تشکر می کنم. با توجه به اینکه پنجشنبه و جمعه هفته آینده مصادف با شهادت است اختتامیه این جشنواره هفته گذشته برگزار شد و ان‌شاءالله از بیست و یکم مرداد ماه هم جشنواره گلدهی لاله های تالابی آغاز می‌شود.

 

موسی زنجانخواه در هفتادو هفتمین جلسه شورا مطرح کرد :

زنجانخواه با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر انزلی شبکه بهداشتی فاضلاب است تصریح کرد : بحث شبکه بهداشتی فاضلاب هنوز ابتر مانده است و هیچ کس پاسخگوی مردم نیست. امروز در خیابان طالقانی شاهد هستیم که از کوچه طلوع روبروی آتش نشانی غازیان تا هلال احمر تمام کوچه های ضلع جنوبی که خروجی ماست به سمت رودخانه بسته است الان هم که کوچه شهید عسگرنژاد فرونشست کرده و کوچه های دیگر هم چنین مشکلاتی دارند. پیشنهاد بنده این است که شهرداری و اداره آب و فاضلاب با هم جلسه تشکیل داده و تفاهم نامه بنویسیم و بر اساس آن با کمک هم این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد : در این بخش هم بحث فاضلاب مطرح است و هم آب های سطحی، چون در شهر شبکه آب سطحی و فاضلاب جدا نداریم و باید با همکاری هم این موضوع را حل کنیم .