وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

نودمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۳۹۸/۱۰/۰۸

نودمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، کارشناسان شهرداری، با موضوع نامه شهرداری درخصوص آمادگی آقای طالب زاده جهت ساخت یک دستگاه پل عابر پیاده – نامه شهرداری درخصوص واگذاری یک باب مغازه واقع در خیابان پاسداران به صورت اجاره – نامه شهرداری در خصوص عقد قرار داد با دانشگاه گیلان در مورد برنامه ۵ ساله شهرداری -درخواست کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورا درخصوص ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری بندرانزلی، شامگاه امروز یکشنبه ( ۱۸ دی ماه) در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در ابتدای جلسه با تبریک میلاد حضرت مسیح و همچنین پیشاپیش آغاز سال نو میلادی و تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت : روز پرستار را به همه عزیزانی که در عرصه سلامتی خالصانه زحمت می کشند و تمام تلاششان را برای کاهش رنج و غم بیماران به کار می برند تبریک عرض می نماییم.
هادی حیدری با دعوت از همگان برای حضور در تجمع نهم دی ماه، گفت: ۹ دی روز بصیرت و آگاهی ملت ایران است و از همه عزیزان می خواهم در این مراسم حضور گسترده داشته باشند.

حیدری با اشاره به اینکه همه اعضای شورای شهر وظیفه نظارتی خود را انجام می دهند، گفت : آنچه که مردم از ما می‌خواهند توجه به مباحث نظارتی شورای شهر است که ما هم در این راستا وظایف نظارتی خود را انجام می دهیم و همه اعضای شورای شهر در بسیاری از موارد تا حصول نتیجه پیگیر هستند.
وی ادامه داد : در مورد تخلفات ساختمانی صورت گرفته، جناب پورقربان در خصوص روند این پرونده و پیگیری های انجام شده توضیحاتی خواهند داد. اعضای شورای شهر هم پیگیر این موضوعات هستند و این طور نیست که ساکت نشسته ایم و از مجاری مربوطه در حال اقدام و پیگیری هستیم.
رییس شورای شهر انزلی در ادامه به بحث اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت : همه باید برای ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند، از همه دولتمردان می خواهم از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد و بنادر و دریانوردی استفاده کنند و با ایجاد تغییراتی در ساختار، نحوه جذب و ایجاد پروژه ها بتوانند ساختار موجود را کمی تغییر داده و موجبات اشتغال جوانان را فراهم کنند.
حیدری با اشاره به اینکه اشتغال و کسب و کار دغدغه اصلی شهر و کشورمان است، گفت : باید این زمینه را فراهم کنیم تا طوری نشود جوانان ما بیش از این برای کار و کسب درآمد مهاجرت کنند. به عنوان نمایندگان مردم کارگروه اشتغال را فعال خواهیم کرد تا بتوانیم در این خصوص تاثیرگذار باشیم.

رییس شورا با اشاره به اینکه باید شهر انزلی را به عنوان یک شهر محیط زیست محور ببینیم، ادامه داد : مباحث محیط زیستی باید در تمام امور اجرایی عمرانی و کلیه کارهایی که قرار است در شهر انزلی اجرا شود اولویت داشته باشد. باید از مواهب طبیعی و الهی که خداوند در اختیار این شهر و مردمش قرار داده بهترین استفاده را داشته باشیم که این استفاده می تواند باعث فعال تر شدن شهرمان گردد.

وی در ادامه به بحث مرمت درز انبساط پل ولایت اشاره کرد و گفت : از همه همشهریان عزیزمان که حوصله به خرج دادند و در این مدت با ما در خصوص مرمت پل غازیان همکاری کردند تشکر می کنم. درز انبساط این پل از سال ۸۶ تخریب شده بود و در این مدت باقی مانده بود که خوشبختانه در روزهای گذشته تعمیرات به صورت فنی انجام شد که در این خصوص از شهردار و پرسنل شهرداری که برای اجرای این کار جدیت به خرج دادند تشکر می کنم.
هادی حیدری به بحث مناسب سازی فضاهای شهری و اتوبوس های شهری اشاره کرد و گفت : معلولین مانند همه شهروندان حق استفاده از فضاهای شهری را دارند و از شهرداری می خواهم با جدیت به این موضوع ورود کند و فضاهای شهری و اتوبوس های حمل و نقل شهری را برای استفاده از معلولین و ناتوانان مناسب سازی کند.

 

مه سیما نصیری در سخنان خود به وضعیت معیشتی پرسنل شهرداری اشاره کرد و گفت : پیام های زیادی از سوی پرسنل شهرداری دریافت می کنم که عدم پرداخت به موقع حقوق و اضافه کار آن ها موجب اختلالات جدی در زندگیشان شده و از خرج و مخارج روزمره خود عاجز هستند.
نصیری با اشاره به اینکه همگی باید خودمان را جای پرسنل بگذاریم، ادامه داد : هر شخصی هر مسئولیتی که دارد امکاناتی در اختیار آن قرار می گیرد که کارش را به بهترین شکل و با فکر راحت انجام دهد، ولی پرسنل شهرداری با اینکه کار می کنند درآمد چندانی ندارند و حال این شش ماه اضافه کار معوق هم باعث شده در زندگی روزمره خود با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق پرسنل باید بر کار های عمرانی اولویت داشته باشد، گفت : از آقای شهردار خواهش می کنم کارهای دیگر را کنار بگذارند و به پرسنل برسند. همگی گرفتار شرایط اقتصادی فعلی هستند و زندگی برای همه سخت شده است و از همینجا به عنوان یک شهروند نه یک عضو شورا خواهش می کنم معوقات پرسنل را پرداخت کنید تا همگی باخیال آسوده تر به کار و زندگیشان بپردازند.
مه سیما نصیری ادامه داد : من مخالف زیباسازی و پروژه های عمرانی نیستم و دوست دارم تمام شهر تمیز و زیبا باشد اما در ابتدا انسان اهمیت دارد نه اشیا و در شرایط سخت اقتصادی فعلی باید تمرکز و توانمان برای پرداخت معوقات و پرداخت به موقع حقوق پرسنل گذاشته شود.

نصیری با تاکید بر اینکه کسب در آمد از طریق فروش املاک کار درستی نیست، گفت : شنیدم که قرار است ساختمان دانشگاه آزاد فروخته شود. کسب درآمد از طریق فروش املاک کار درستی نیست، کسب درآمد این است که ما کارمان را درست انجام دهیم و اعتماد مردم را برای مشارکت جلب کنیم تا درآمد حاصل شود.
نصیری با تاکید بر اینکه وظیفه شورا نظارت است، گفت : کار شورا نظارت است و قرار نیست شورا بیاید کار اجرایی انجام دهد. ما باید به همه مسائل ورود کنیم و اسناد پیمانکاران را بررسی کنیم. من به عنوان عضو شورا اگر نظارت نکنم به مردم خیانت کردم. کار اجرایی کردن به ما ارتباطی ندارد و وظیفه ما نظارت بر انجام کارهاست و ما باید شهر را از این شرایطی که نه به نفع شهر است، نه به نفع مردم و نه پرسنل بیرون بیاوریم.
نصیری در انتها از مجموعه شهرداری بابت ترمیم پل ولایت تشکر کرد.

 

شعبان جعفری در ابتدا با تاکید بر حضور همه اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری در مراسم ۹ دی، از موفقیت های به دست آمده تیم فوتبال شهرداری و ملوان انزلی ابراز خرسندی کرد و گفت : خوشبختانه شاهد درخشش تیم فوتبال شهرداری در بازی های اخیر و همچنین پیروزی های پیاپی تیم فوتبال بانوان و آقایان باشگاه ملوان هستیم. امیدوارم کمک هایی که قرار بود شهرداری در قالب مصوبه شورا به باشگاه ملوان پرداخت کند همچنان ادامه داشته باشد تا بخشی از مشکلات این تیم ریشه دار و پرطرفدار در ادامه مسابقات مرتفع گردد.
جعفری در این جلسه به مشکل آبگرفتگی منطقه بی بی حوریه اشاره کرد و گفت : چند سال قبل در مسیر بی بی حوریه به سمت ورودی شرقی شهر کانال برای هدایت آب ایجاد شد و پیاده روسازی هایی هم انجام گرفت، ولی به دلیل پنجاه یا صد متر کار ابتر ماند و متاسفانه با کوچکترین بارندگی در آن منطقه شاهد آبگرفتگی هستیم. در گذشته هم این موضوع را بارها یادآور شدم و پیگیری کردم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و حال می خواهم تکلیف مردم آن منطقه مشخص شود و هرچه سریع تر برای رفع مشکل آبگرفتگی این محل اقدام گردد.
وی با انتقاد از وضعیت نامناسب پل های عابر پیاده شهر، گفت : متاسفانه هیچ توجهی به رنگ آمیزی پل های عابر پیاده نمی شود و شاهد هستیم که اغلب این پل ها زنگ زده هستند و وضعیت نامناسبی دارند و اگر رنگ آمیزی و مرمت نشود احتمال پوسیدگی و سقوط دارند. این موضوع باید از سوی پیمانکار پل ها یا شهرداری هرچه سریع تر انجام گردد.
شعبان جعفری در ادامه به وضعیت گلزار شهدای انزلی اشاره کرد و گفت : ما برای آرامستان مصوبه داشتم و همگی باید وظیفه قانونی خود را در این خصوص انجام دهیم. بنده به عنوان نماینده شورا در آنجا هستم و هر روز مردم برای تخفیف مبالغ مختلفی که در آنجا دریافت می شود به ما زنگ می زنند. نباید همه هزینه های آرامستان از جیب شهروندان دریافت شود.
وی ادامه داد : از همین تریبون از آقای فرماندار خواهش می کنم وظیفه قانونی خود را انجام دهد. نامه های مختلفی نوشته شده و ما اصلا نمی دانیم تکلیف چیست. باید هزینه های قبور، کفن و دفن و آمبولانس را به صورت بنر در جلوی آرامستان یا در فضای مجازی اطلاع رسانی کنیم. البته از زحمات آقایانی که آنجا به عنوان هیئت امنا هستند تشکر می‌کنم که بدون هیچ چشم داشتی آنجا خدمت می کنند اما باید تکلیف آرامستان مشخص شود.
جعفری گفت : در خصوص جذب نیرو در واحدهای مختلف شهرداری و خارج از شهرداری هم باید هرچه سریع تر تکلیف نیروهایی که به هر نحوی از خارج شهرستان جذب شدند و در انزلی سکونت ندارند مشخص شود. در شرایطی که جوانان تحصیل کرده شهر ما و فرزندان پرسنل شهرداری بیکار هستند نباید به نیروهایی که خارج از شهر سکونت دارند اجازه کار داده شود.

شعبان جعفری در این جلسه عنوان کرد : باید خواسته همسر شهید خدادادی را در خصوص زمین پیل علی باغ پیگیری کنیم. ظاهرا آن زمین بدون مجوز شهرداری و شورا تفکیک شده است. این موضوع را بررسی کنیم و ایشان را قانع کنیم .

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی مانند تیغ دولبه است گفت : شاهد هستیم که برخی از همکاران ما در فضای مجازی فعال هستند، این فضا تیغ دو لبه است و می توانند التهاب آور باشد. مواردی که در این فضا مطرح می شود، هم می تواند درست بهره برداری شود و هم غلط و ما نباید در این فضا خودمان را تضعیف کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه همگی باید اختلافات را کنار بگذاریم گفت : انتخابات هیئت رئیسه شورا هرچه بود تمام شد و ما حال باید اختلافات را کنار بگذاریم و کنار یکدیگر کار کنیم. ما شب عید را در پیش داریم و طی بررسی هایی که انجام دادم حدود سی میلیارد تومان تا شب عید نیاز داریم. در این شرایط نباید با چراغ قوه به دنبال اشتباهات همدیگر بگردیم. باید تلاش کنیم که بتوانیم پرونده های حقوقی که بعضا به نا حق برای ما ایجاد شده را مرتفع نماییم . پرسنل شهرداری مانند ما اعضای شورای شهر دو شغله نیستند در شرایط سختی به سر می برند و باید به فکر سفره شب عید همکارانمان باشیم.
وی در انتها به نامه پژمان نوری به مسئولین شهری اشاره کرد و گفت : پژمان و مازیار به عنوان نمایندگان مردم مسئولیت ملوان را بر عهده گرفتند و همگی باید با هرچه در توان داریم به ملوان کمک کنیم تا تکلیف این تیم مشخص شود.