وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

نودویکمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۳۹۸/۱۰/۲۲

نودو یکمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، کارشناسان شهرداری، با موضوع اصلاح بودجه سال ۹۸ شهرداری، نامه شهرداری جهت نامگذاری یکی از میادین و خیابان ها به نام شهید عالی مقام سپهبد سلیمانی، نامه فرمانداری و مغایرت های اعلام شده به بندهای صورتجلسه ۹/۲۴ شورا، شامگاه امروز یکشنبه (۲۲ دی ماه) در محل شورا برگزار شد.

هادی حیدری در ابتدا با تسلیت ایام فاطمیه، شهادت اسوه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، درگذشت جمعی از هموطنانمان در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی ، درگذشت مسافران حادثه تلخ پرواز ۷۳۷ را تسلیت گفت.
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به نامه هیئت مدیره ملوان به اعضای شورای شهر اعلام کرد : شورای شهر و شهرداری تا به امروز کمک حال این تیم محبوب شهرمان بوده و خواهد بود، اما مضمون نامه ای که ارسال شد ما را بر این داشت که ما از همه عزیزان شورای شهر به خاطر احترام به خرد جمعی بخواهیم که راهکار قانونی یا پیشنهادی اگر در خصوص نحوه کمک های نقدی و غیر نقدی دارند به شورا اعلام کنند تا در جلسه‌ای که در آینده با این عزیزان خواهیم داشت بتوانیم آن را مطرح کنیم. البته قرار بود امروز میزبان این عزیزان در جلسه باشیم، اما به دلیل اینکه آقای پژمان نوری با توجه به فصل نقل و انتقالات در تهران حضور دارند نتوانستند امروز در جلسه حضور داشته باشند اما خواستار این شدند که در آینده نزدیک جلسه ای داشته باشیم.
وی ادامه داد : آغوش شورای شهر همیشه به روی عزیزان زحمتکش ملوان باز است و تا جایی که قانون به ما اجازه می‌دهد و در راستای مصوباتی که وجود دارد کمک‌های خودمان را همچنان به ملوان ادامه خواهیم داد.
حیدری در ادامه با تاکید به بحث شفاف سازی در شهرداری، اعلام کرد : بارها اعلام کردیم و از جناب آقای شهردار و مجموعه شهرداری خواستیم که در بعضی موارد دقت لازم را داشته باشند تا سوء تفاهم ها در بین مردم و همشهریان ما رفع گردد. یکی از این موارد بحث شفاف‌سازی در خصوص نحوه استفاده مردم از زمین های شهری و بلوک‌های شهری و محله های شهری است یعنی اگر زمینی در هر نقطه از شهر دارند، اعلام کنند که کاربری آن چیست و چند طبقه می‌توان آنجا ساخت، سطح اشغال و سطح تراکم تا چه حدی است که مردم خدای نکرده دچار سردرگمی نباشند.
وی ادامه داد : با این کار جلوی سوء استفاده‌ها و تخلفات ساختمانی که ممکن است در این راستا صورت بگیرد گرفته می شود و پرونده های کمتری به ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود.
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی به بحث شفافیت در خصوص تبلیغات محیط شهری پرداخت و گفت : همه عزیزانی که در بحث تبلیغات محیط شهری فعالیت می‌کنند و تابلو، بیلبورد، استند و هر نوع جایگاه تبلیغاتی دارند با ذکر نام و محل سازه ها در سایت شهرداری مشخص گردند. با این کار محل و تعداد تابلوها و مالکین آن ها برای همگان مشخص می شود. همچنین از شهرداری می‌خواهم در بستن قرارداد با این عزیزان سرعت عمل را داشته باشد ما مدت ها قبل مصوبه را دادیم اما تا به امروز مغفول مانده است.

در این جلسه به اتفاق آرا مقرر شد یکی از میادین ورودی غرب شهر به همراه قسمتی از کنارگذر غربی انزلی به تالش به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شود.