وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدوششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

صدو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، سرپرست شهرداری بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع بررسی و تصویب پیشنهادات ارائه شده در جلسه هم اندیشی شورا با باشگاه ملوان، نامه شهرداری بندرانزلی درخصوص شرکت موج برتر اندیشه به عنوان مشاور طرح پایش تصویری ، نامه شهرداری درخصوص اخذ مشارکت ۳۰ درصدی هزینه آسفالت از سوی داوطلبین، نامه شهرداری درخصوص تامین یک دستگاه منزل مسکونی برای فرمانده نیروی انتظامی، بررسی روند فراخوان بهسازی پل تاریخی غازیان، بررسی روند انتخاب شهردار ، یکشنبه ( ۱۱ خرداد ) در محل شورا برگزار شد.

 

هادی حیدری در این جلسه با تسلیت سالروز ارتحال رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد، درگذشت شادروان کریم صمدی قهرمان نامدار بوکس کشور را تسلیت گفت و برای خانواده محترمشان آرزوی صبر نمود.

حیدری به جلسه هم اندیشی با باشگاه ملوان اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با هدف کمک به تیم محبوب ملوان با دوستان باشگاه ملوان داشتیم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و همه اعضای شورای شهر به اتفاق کمک های خوبی را برای این تیم درنظر گرفتند. امیدوارم که این اتفاقات ادامه دار باشد و ملوان به جایگاه اصلی خود بازگردد و درآینده هم شاهد خبرهای خوبی باشیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با نوید خبر های خوش در آینده، اعلام کرد: خوشبختانه پیگیری های خوبی صورت گرفته و در آینده خبرهای خوشی از شورا درخصوص انتقال شنبه بازار، رفع سد معابر و تعارضات در شنبه بازار روگا، سوسر روگا، بلوار انزلی و دکه های بی بی حوریه خواهید شنید. همچنین رایزنی های خوبی درخصوص انتقال زندان و بازگشایی بسیاری از معابر صورت گرفته و شورا با جدیت پیگیر این مسایل است تا با اجرای آن نهایتا بهره اش به مردم عزیز شهرمان برسد.

حیدری با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات شهرستان انزلی فعال شدن امداد و نجات دریایی است، تصریح کرد: یکی از مواردی که تاکنون به آن پرداخته نشده و غافل مانده بحث ایمنی دریایی شهرستان است. شهرستان انزلی با ۴۵ کیلومتر خط ساحلی و با وجود تالاب بین المللی انزلی، رودخانه های داخل شهر و داشتن اسکله های مختلف قایقرانی و ورود گردشگران می طلبد که آتش نشانی  ما بخش امداد و نجات دریایی و غواصی داشته باشد. این یکی از ملزومات شهر ساحلی انزلی است که از مجموعه شهرداری، همکاران در شورای شهر و مقامات بالادستی انتظار داریم ما را یاری دهند و آتش نشانی ما در این خصوص مجهز و فعال شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حوادث دریایی فراوانی در انزلی اتفاق افتاده، گفت : حوادث دریایی فراوان مانند غرق شدن دو کشتی و غرق شدن زنده یاد شادی سحرخیز که در هنگام تمرین قایقرانی در تالاب به رحمت خدا رفتند و حوادث زیادی که برای گردشگران و مردم ما اتفاق می افتد نشان می دهد که باید امداد نجات دریایی انزلی پیشتاز همه شهرها باشد. در برخی از شهرها که حتی ساحل هم ندارند چنین بخشی دیده شده اما متاسفانه برای شهر انزلی وجود ندارد یا اگر هم که هست کمرنگ دیده شده است.

 

رییس شورای شهر انزلی در این جلسه عنوان کرد : یکی ازمواردی که انتظار داریم دوستان به آن دقت نظر داشه باشند حمل و نقل تانکرهای سوخت در شهرستان انزلی است. ما در گذشته شاهد انفجار یکی از تانکرهای سوخت در شهرستان رشت بودیم که برای اطفای آن مستاصل شده بودند. تانکرهای سوخت در شهرستان انزلی مرتبا در حال تردد هستند اگر اتفاقی بی افتد با توجه به شرایط تراکمی شهرستان انزلی قطعا حادثه‌ای بسیار ناگواری به وقوع می پیوندد. در این رابطه عوارض تانکرهای سوخت می تواند دیده شود. همچنین بنادر و دریانوردی و دستگاه های ذیربط در این خصوص می توانند به شهرداری کمک کنند و تجهیزاتی برای این شهرستان در نظر بگیرند.

 

 

 

 

 

شعبان جعفری: 

 

شهرداری یک برنامه مدون داشته باشد و براساس بودجه آسفالت معابر را اولویت بندی کند و این اولویت های آسفالت را به مردم اعلام کند .

در جلسات تدوین جزییات بودجه، امسال برای اولین بار بودجه ای برای گردشگری پایدار کردیم.

در شهر ما یک کارگروه گردشگری نداریم. رسیدگی به بحث گردشگری فقط مختص شورا و شهرداری نیست اما با توجه به شرایط شهر انزلی ما کمیسیون گردشگری شورا را فعال تر کردیم و از دکتر بابایی به عنوان مشاور گردشگری استفاده کردیم تا یک طرح گردشگری برای شهرستان ما آماده شود.

 

 

موسی زنجانخواه : یکی از آفت های کشور ما برخی مدیرانی هستند که حتی بعد از گذشت سال ها از زمان تصدی خود، خانه های سازمانی که در زمان مسئولیت در اختیارشان بوده را تحویل نمی دهند. نمی توان امیدوار شد که چنین مدیرانی برای مردم قدمی بردارند.