وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

احمدی فرد : متاسفانه بعضی از مسئولین انزلی این تغییر را باور نکردند و هنوز ضعف های گذشته را گردن شورای جدید می اندازند

اندازه فونت :
۱۳۹۶/۰۷/۲۳

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرانزلی،در این مراسم که با حضور مدیرکل امور شهری استانداری گیلان، امام جمعه و  فرماندار شهرستان بندر انزلی، رئیس و اعضای شورا و همچنین جمعی دیگر از مدیران شهری و شهرستان برگزار شد با تقدیر از زحمات کامبیز رضواندل در دوران تصدی سرپرستی، حسن پورقربان به عنوان شهردار جدید شهرستان معرفی شد.

امیر احمدی فرد پیش از ظهر امروز در آیین معارفه حسن پور قربان به عنوان شهردار جدید انزلی با اشاره به کاستی ها در قوانین شوراها اظهار داشت: طی سالهای گذشت شوراها و شهرداری های کل کشور مظلوم واقع شدند و متاسفانه دولتها حاضر نشدند که امور شهر را به دست شوراها بسپارند و تصدی گری ها خود را کاهش دهند.

رئیس شورای شهر انزلی افزود: در تمام دنیا کلید شهر را دست شهردار می دهند، اما در کشور ما هم فعالیتهای زیادی را برای شهردار تعریف میکنیم ولی با این وجود در اداره شهر ۲۳ اداره دیگر فعالیت می کنند و عدم هماهنگی ادارات باعث حیف شدن بیت المال و به تاخیر افتادن اجرای پروژه ها میشود .

احمدی فرد برای مثال به ساماندهی بافت مرکزی شهر اشاره کرد و بیان داشت : شهرداری برای زیباسازی مرکز شهر ساعت ها کار کارشناسی انجام میدهد اما برای شروع کار باید از سازمان میراث فرهنگی مجوز بگیرد و همینطور در خصوص ساماندهی ساحل دریا و تالاب با منابع طبیعی و آب منطقه ای و محیط زیست باید هماهنگ باشد و این بروکراسی اداری به شهر آسیب می رساند .
وی با بیان اینکه نمی توان به توسعه شهرها تک بعدی نگاه کرد، گفت: شورای ترافیک برای روان سازی حمل و نقل مسیر ورودی به مرکز شهر را میبند و فقط نگاه ترافیکی به شهر دارد اما به اقتصاد شهر آسیب میرساند و از سوی دیگر کسبه محترم حاشیه خیابان ها را با پارک خودرو ها قرق میکنند و مشکلات اجتماعی برای شهروندان ایجاد میکنند و شورای شهر باید با سیاست گذاری درست این مشکلات را حل کند .
رئیس جوان شورای شهر عدم همکاری پلیس راهور با شهرداری را علت شکست طرح پارکومتر دانست و اذعان داشت : امیدواریم جناب دکتر روحانی لایحه یکپارچه سازی شهرستان ها را تقدیم مجلس نمایند.

احمدی فرد خاطرنشان کرد: در شورای چهارم بحث و درگیری و جدل داشتیم اما همه یک هدف داشتیم و به فکر عمران و آبادی شهر بودیم اما تعارف را کنار بگذاریم موفق نبودم.

وی با تاکید براینکه شورای چهارم خشت اول را در مدیریت شهری کج گذاشت، افزود: در شورای قبل کسی را شهردار کردیم یک ساعت تجربه شهرداری نداشت، کسی را شهردار کردیم که تجربه کار سیاسی اش بیش از کار اجرایی اش بود. اعتقادی به برنامه ریزی نداشتیم اعتقادی به خرد جمعی نداشتیم و اینکه می گویم شورای چهارم موفق نبود می توانید آرای مردم را ملاحظه کنید.

رئیس شورای شهر انزلی با بیان اینکه سرنوشت هیچ قومی عوض نمی شود مگر اینکه خودشان بخواهند، عنوان داشت: حضور مردم در حماسه ۲۹ اردیبهشت بیانگر این بود که به دنبال تغییر در نگرش مدیریت شهری بودند

احمدی فرد با تصریح بر اینکه متاسفانه بعضی از مسئولین انزلی این تغییر را باور نکردند و هنوز ضعف های گذشته را گردن شورای جدید می اندازند، گفت: اگر با این نوع کارها مشکلات شهر حل می شود من حاضرم همه مشکلات گذشته را بر عهده بگریم اما ما امروز نیازمند همدلی هستیم.

وی همدلی و هم افزایی را مهمترین عامل توسعه شهری دانست و ابراز داشت: با مقصر کردن همدیگر مشکلی از مشکلات مردم حل نمی شود و درد مردم دوا نخواهد شد.

مهندس امیر احمدی فرد به مشکلات شهر بندرانزلی اشاره کرد و گفت : برای شهر بندرانزلی که پرباران ترین شهر ایران است ، شبکه دفع آبهای سطحی از مهمترین تاسیسات زیر بنایی محسوب میشود .

رئیس شورای شهر بندرانزلی ادامه داد : در سالهای گذشته هر ساله یک میلیارد برای نوسازی ناوگان عمومی اعتبار گذاشته میشد اما مدیران از این اعتبار برای شیک کردن ساختمان های اداری استفاده میکردند .
احمدی فرد اکثر شهرداری ها ورشکسته دانست و بیان داشت :
بیش از ۴۰ درصد درآمد مالی شهرداری ها به ساخت و ساز وابسته است و رکود در ساخت مسکن به منابع مالی شهرداری لطمه وارد کرده است

وی گفت : بیش از ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که هم چهره شهر را زشت کرده هم فضای ناامنی برای جامعه ایجاد شده است

رئیس شورای شهر انزلی گفت: ما در چهار سال گذشته روزهای سختی را سپری کردیم، پیام ۲۹ اردیبهشت را شورای پنجم هم درک کرد و هم دریافت کرد مردم دیگر برای اشتباه مسئولین با صندوق قهر نمی کنند بلکه می آیند مسئولین را تغییر می دهند.

احمدی فرد خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم امروز کسی بر کرسی شهرداری انزلی تکیه زده که برخلاف گذشته قرار نیست در این شهر تجربه اندوزی بکند بلکه شهر ما از تجربه ایشان بهره مند خواهد شد

وی با اشاره به مهمترین دلایل خود برای انتخاب حسن پور قربان به عنوان شهردار انزلی تصریح کرد :
حسن پورقربان یکی از شهرداران برتر استان در محقق سازی و کسب بودجه و اعتبار برای شهرداری است و برنامه های ویژه ای برای عملکرد مالی شهرداری در بودجه جاری و عمرانی دارد و عملکرد گذشته ایشان حاکی از برتری اعتبارات عمرانی به هزینه های جاری بوده است