وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو هفدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۳/۰۲/۱۰

صدو هفدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری و جمعی از کارگران نمونه شهرداری بندرانزلی، با موضوع نامه شهرداری بابت تعیین و تکلیف وضعیت باشگاه شهرداری، نامه شهرداری به پیوست صورتجلسه راهیان نور، مغایرت های اعلامی به مصوبه شورا از سوی فرمانداری، یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک نهم اردیبهشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای اسلامی بیان داشت : روز شوراها را به همه اعضای متعهد و پرتلاش شوراهای کشور به خصوص همکارانم در شورای اسلامی شهر بندرانزلی که برای عمران وآبادی شهر تلاش می کنند تبریک عرض میکنم. امیدوارم همه ما در راستای انجام رسالت شورا و خدمت به مردم قهرمان بندرانزلی توفیق داشته باشیم.

شعبان جعفری با تبریک روز ملی خلیج فارس و همچنین روز معلم، عنوان کرد : دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است که این روز را به همه معلمین دلسوز کشور و همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می کنم. تعالی و پیشرفت های مادی و معنوی جامعه را مدیون زحمات معلمین هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی بیان کرد : متاسفانه علی رغم جلسات متعدد و پیگیری های انجام شده ، کمیته تطبیق فرمانداری انزلی تاکنون بودجه شهرداری بندرانزلی را تایید نکرده است و این باعث عدم پرداخت به موقع حقوق و به تعویق افتادن پروژه های عمرانی می گردد.  هرچند شهرداری مطابق قانون عمل خواهد کرد. البته این حرکت ها، ما را در مسیر پیش رو مصمم تر و قوی تر خواهد کرد.

وی ادامه داد : چنین حرکاتی در طول عمر شورا سابقه نداشته است. امیدواریم که مسئولین بالادستی استان، جناب آقای استاندار معاونین محترم ایشان نگاه ویژه ای به شهرستان انزلی داشته باشند. بنده هفته گذشته نامه ای به استاندار محترم و مسئولین نظارتی استان نوشتم که به داد شهرستان انزلی برسند. اکثر شهرداری های کشور درگیر مشکلات مالی و پرداخت حقوق پرسنل هستند، به یاری خداوند در این دوره شورا به ویژه در زمان تصدی جناب آقای پورحضرت پرسنل شهرداری دغدغه پرداخت حقوق و مزایا نداشتند و حتی معوقات سال های گذشته پرسنل نیز در این ماه ها پرداخت شد، ظاهرا برخی به دنبال تلاطم و تنش در شهر و مجموعه شهرداری هستند.

شعبان جعغری اعلام کرد : براساس قانون بودجه با پیشنهاد شهرداری و پس از تصویب انجمن شهر قابل اجراست . اما از آنجایی که تمام مصوبات شورا به منظور تطبیق با قوانین کشور باید به تایید هیات تطبیق فرمانداری برسد این مصوبه نیز سال گذشته به فرمانداری ارسال شد. علی رغم حضور چندباره همکاران شهرداری در جلسات فرمانداری، تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد : بودجه شهرداری با ردیف های جاری و عمرانی حدود پانصد بند دارد و هیات تطبیق فرمانداری روی این بودجه ابهام کلی گرفته و تاکنون هیچ آیتیم مشخصی را به صورت مکتوب به شورا اعلام نکرده است تا بندهایی که از نظر فرمانداری دارای ایراد هستند مشخص شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تاکید نمود: آماده هستیم تا ابهاماتی که جناب فرماندار دارند را به عنوان مطالبه یک شهروند درخصوص جزییات بودجه، رفع کنیم.

شعبان جعفری با اشاره به موارد مطرح شده درخصوص استرداد نیروهای شهرداری که در فرمانداری مشغول به کار بودند، ادامه داد: استرداد خودروهای شهرداری که در اختیار فرمانداری بوده و همچنین نیروهای شهرداری ، براساس نامه ای بوده که اداره کل بازرسی استان گیلان برای تمام فرمانداران استان گیلان ارسال کرده است و اگر شهردارد بندرانزلی این اقدام را انجام نمی داد به منزله ترک فعل محسوب می شد. ما با هیچ کس دشمنی نداریم و در کنار هرکس که نسبت به شهر انزلی تعصب داشته باشد می ایستیم.

وی با تاکید امید آفرینی در کشور، عنوان کرد : انتخابات ریاست جمهوری و شورا را در پیش داریم و نباید با اقدامات نسنجیده مردم را ناامید کنیم. بعضا مشاهده می شود کسانی که شعار مبارزه با فساد دارند خودشان به فساد دامن می زنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند و به ناحق با آبروی مردم بازی می کنند که این رفتارها هم در دنیا و هم در آخرت تاوان دارد.

شعبان جعفری با اشاره به سفر مدیرکل ثبت حرایم آثار و حفظ و احیای میراث وزارت میراث فرهنگی کشور، به شهر بندرانزلی، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده سرانجام اتفاق خوبی در شهر انزلی رخ داد و امیدوارم فتح بابی باشد تا مشکلات میراثی میدان مرکزی شهر و سایر نقاط شهر نیز مرتفع گردد. خوشبختانه قانون خشک میراث در شهر بندرانزلی به نفع مردم نرم شد.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در سال های اخیر بسیاری از مناطق شهر انزلی را بافت میراثی اعلام کرد، ادامه داد : طبق اطلاعاتی که در این جلسه در اختیار قرار گرفت شهر انزلی جزو ۱۶۸ شهر کشور است که بافت تاریخی آن به ثبت رسیده و ضوابط و حرایم میراثی این شهر ها تنها بر مبنای نقشه هوایی سال ۱۳۳۵ است. این خود یک رانت اطلاعاتی بود که در اختیار یک عده خاص قرار می گرفت و عموم مردم از آن بی اطلاع بودند و این موجب می شد تا شهروندان از حقوق قانونی خود محروم شوند. بر این اساس هرگونه مواردی که در سال های اخیر به بافت تاریخی و میراثی شهر انزلی اضافه شده جایگاه قانونی ندارد و حتی مواردی که در سال ۱۳۳۵ جزو بافت قرار گرفته هم قابل بازنگری است. به دنبال این هستیم تا اماکن و مناطقی که بر مبنای نقشه هوایی سال ۱۳۳۵ جزو حرایم میراثی هستند به ما اعلام شود تا به اطلاع مردم برسانیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به افتخار آفرینی یکی دیگر از جوانان خوب شهر در میادین بین المللی، بیان داشت : جناب آقای علی آقامیرزایی به مربی گری جناب آقای آرش بصارت دار در مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا با دریافت مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد که این موفقیت را به مردم انزلی تبریک عرض می کنم.