وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

دهمین جلسه شورای شهر;امیر احمدی فرد: مدیران مالی شهرداری باید پاسخ گو باشند

اندازه فونت :
۱۳۹۶/۰۷/۲۶

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرانزلی، جلسه دهم شورای شهر بندرانزلی با حضور حسن پورقربان، شهردار جدید بندرانزلی و خانم سهمانی معاون اداره محیط زیست، معاون و کارشناسان شهرداری و غیبت یک عضو شورا با دستور جلسه بررسی مشکلات وارائه گزارش درخصوص پسماندوکارخانه کمپوست، نامه شهرداری درخصوص اصلاح ماده ۱ و ۲ ردیف بودجه سال ۹۶ باتوجه به تصویب اساسنامه سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری، نامه شهرداری جهت تقدیرازدانش آموزان پرسنل شهرداری درمقاطع تحصیلی، تائیدصورت جامع درآمدوهزینه شش ماهه اول سال ۹۶ شهرداری بندرانزلی، درخواست تعدادی ازاعضای شوراجهت تشکیل کمیسیون محیط زیست،فضای سبزوبهداشت باتوجه به نیازو ضرورت شهرتالابی بندرانزلی از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد.

در ابتدای جلسه مسئول سابق و جدید کارخانه کمپوست به ارائه گزارش درخصوص پسماند وکارخانه کمپوست و جمع آوری زباله در شهرستان پرداختند.

یاسر کریم بخش در این جلسه با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل بندرانزلی در مسئله کمپوست عدم مدیریت صحیح می باشد، تصریح کرد: باید بپرسیم دلیل اینکه تفکیک زباله از مبدا به یکباره متوقف شد و به دنبال شرکت دیگری رفتیم چه بود؟
منشی اول شورای شهر افزود: شنیده می شود سفارشاتی بیرون از شورا به کمیته پسماند رسیده است.
یاسر کریم بخش گفت: تکلیف شرکت قبلی و فعلی پسماند مشخص نیست؛ در استان گیلان فقط سه شهرداری کارخانه کمپوست دارند
وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر بنده این جلسه را کافی نیست و حتما باید جلسه دیگری در این خصوص برگزار شود.

هادی حیدری نیز اظهار کرد: سه جلسه از مبحث کمپوست گذشته است ولی ما هنوز قانع نشده ایم.
این عضو شورا در خصوص صحبت های مدیریت کارخانه کمپوست مبنی بر همکاری کمرنگ شهروندان گفت: بر خلاف صحبت های ایشان، همدلی مردم از آغاز ایجاد شد و فرهنگ تفکیک زباله در ابتدا ایجاد شد.
وی گفت: به پیمانکار جدید جمع آوری پسماند از صد نمره بیست میدهم و معتقدم صحبت های مدیر کمپوست به صورت آکادمیک بوده و برای یک کنفرانس علمی طراحی شده بود و عملیاتی نبود.

امیر احمدی فرد، رئیس شورای شهر بندرانزلی در دهمین جلسه شورای شهر انزلی اظهار کرد: برخی معضلات شهری آشکار هستند و مردم آنها را مشاهده می کنند به مانند سیمای شهری اما برخی موارد به مانند شیرابه های پسماند دیده نمی شوند اما بسیار مهم و حیاتی هستند زیرا به دلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی این شیرابه ها در آنها نفوذ خواهد کرد.

احمدی فرد با بیان اینکه توضیحات مدیریت پسماند شهرداری قانع کننده نبوده است تصریح کرد: باعث تاسف من است که اعلام کنم ساخت سکوی انتقال زباله با وجود اینکه هزینه زیادی در پی نداشت، صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر انزلی با اشاره به قرار داد شرکت جمع آوری پسماند گفت: در کجای قرار داد آمده که یک شب در میان زباله های سطح شهر جمع شود؟ علت قطع شدن اضافه کار پرسنل این شرکت چیست؟
وی در پایان با بیان اینکه اعضای شورا از مدیریت کارخانه کمپوست انتظار داشتند که مشکلات و معضلات را پیگیری می کرد متذکر شد: شرکت کنونی جمع آوری زباله، شرکتی معتبر است که شهرستان ها و استان های دیگر نمره قبولی گرفته اما در انزلی به دلیل عدم نظارت صحیح این شرکت نتوانست موفق عمل کند.

حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در این جلسه ضمن تبریک به هواداران ملوان بابت پیروزی روز گذشته این تیم، اظهار کرد: امیدوارم ملوان را بار دیگر در لیگ برتر ببینیم.
وی در خصوص شرایط کارخانه کمپوست تاکید کرد: هنوز کارخانه را از نزدیک ندیدم ولی با توجه به توضیحات مدیریت کارخانه کمپوست، به نظر می رسد شرایط از چیزی که تصور می کردیم نا به سامان تر است.
پورقربان با اشاره به تجارب خوب خود در خصوص مدیریت پسماند، گفت: از مردم انزلی تشکر می کنم که موضوع پسماند را تحمل کردند و از همین تریبون اعلام میکنم این مشکل در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.
شهردار بندرانزلی تجلیل از قهرمانان را کاری مفید و لازم دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه های من حمایت از قهرمانان و نام آوران شهرستان است و تمام تلاش خود را در این راه به کار خواهم گرفت.

 

در ادامه جلسه رئیس سازمان حمل و نقل به توضیحاتی درباره اساس نامه و بودجه خواسته شده دادند.

مهندس احمدی فرد رئیس شورای شهر بندرانزلی در خصوص ادغام دو سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و اصلاح ردیف های ماده یک و دو بودجه شهرداری گفت : در چند سال گذشته هیچگونه حسابرسی از این دو سازمان انجام نشده و میزان دقیق درآمد و هزینه معلوم نیست و بهتره قبل از هر چیزی گزارش حسابرسی و چارت سازمانی مشخص شود بعدا نسبت به اصلاح بودجه اقدام شود. احمدی فرد جذب و تمدید نیروهای شرکتی گیل امین توسط مدیر عامل اتوبوسرانی را غیر قانونی و قابل بررسی دانست و سپس با تصویب اعضاء از دستور جلسه خارج شد تا بیشتر بررسی شود .

در قسمت پایانی جلسه مدیران مالی شهرداری،درباره درآمدوهزینه شش ماهه اول سال ۹۶ شهرداری بندرانزلی ارائه دادند.

امیر احمدی فرد در خصوص بررسی صورت جامع هزینه و درآمد شش ماهه اول و با اشاره به این نکته که درآمد نقدی شش ماهه اول امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است مهمترین دلیل آن را تهاتر ۱۷ میلیارد تومانی شهرداری در شش ماه اول عنوان نمود و خاطرنشان کرد این موضوع حتما باید به دقت بررسی شود.

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به عدم رعایت اولویت‌ها تاکید کرد: چه اصراری به انجام اینهمه تهاتر داشتید و چرا برخلاف مصوبه شورای شهر عمل کردید؟

امیر احمدی‌فرد در ادامه خطاب به مسئولین درآمد و مالی شهرداری افزود: اجازه نمیدهم تخلفات شما در شش ماهه اول را جناب پورقربان تاوان بدهد بلکه خودتان باید پاسخگو باشید.