وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

مراسم تودیع و معارفه معاونین، شهرداران نواحی و رئیس اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد

اندازه فونت :
۱۳۹۶/۰۸/۰۶

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرانزلی، صبح امروز و طی مراسمی تودیع و معارفه معاونین، شهرداران نواحی و رئیس اداره ارتباطات و بین‌الملل شهرداری بندرانزلی انجام شد.(گزارش تصویری)
در ابتدای این مراسم دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی طی سخنانی ضمن اعلام تغییر ساختاری نمودار سازمانی شهرداری بندرانزلی و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیران سابق شهرداری خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به شرایط فیزیکی ساختمان شهرداری بندرانزلی، تسریع و تسهیل در امور ارباب رجوع که هدف اصلی شهرداری خواهد بود و امکانات و پتانسیل‌های ساختمان اداری جدید شهرداری، ساختمان اصلی بعنوان شهرداری مرکزی و امور مربوط به ارباب‌رجوع به ساختمان اداری جدید منتقل خواهد شد.


شهردار بندرانزلی در ادامه مهندس کامبیز رضواندل را بعنوان معاون خدمات شهری، مهندس رامین نعیما معاون شهرسازی و معماری و امور زیربنایی و مهندس محسن مدامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و همچنین حسین بیک‌زاده بعنوان شهردار ناحیه یک و مهندس فرزاد فریدی شهردار ناحیه دو و همچنین با اشاره بر اهمیت توسعه حوزه ارتباطات و روابط عمومی شهرداری بندرانزلی و ضمن تشکر از زحمات آقای محمود گچکار، حامد سمیعی را بعنوان رئیس روابط عمومی شهرداری بندرانزلی معرفی نمود.
دکتر پورقربان همچنین با اشاره بر ضرورت رعایت سلسله مراتب اداری در شهرداری تاکید نمود و افزود: با توجه به اینکه در روز معارفه تاکید نموده‌ام که هدفم کار، کار و کار است اجازه نمی‌دهم روند بی‌نظمی‌ها و عدم رعایت سلسله مراتب اداری در شهرداری ادامه پیدا کند و شخصاً در این خصوص ورود خواهم کرد. همه باید بدانند که پرسنل شهرداری وظیفه انجام امور اجرایی را دارند و این وظیفه برای تمام پرسنل شهرداری یکسان است. وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع، رفتار مناسب و درخور با مردم، شهروندان و مراجعین به شهرداری را از پرسنل شهرداری خواستار شد و افزود: از پرسنل شهرداری انتظار دارم در برخورد با ارباب‌رجوع به گونه‌ای که برای خود می‌پسندند رفتار و احترام کنند.
شهردار بندرانزلی در پایان از تلاش برای ساماندهی شرایط مالی و مدیریت در هزینه‌های شهرداری خبرداد و بار دیگر بر لزوم برقراری نظم در امور پرسنل شهرداری تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد شرایط شهر در آینده‌ای نزدیک به آنچه که مردم این شهر لایق آن هستند تبدیل شود.


در ادامه این جلسه مهندس امیر احمدی‌فرد رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با ابراز خرسندی از روند ارتقای شهرداری بندرانزلی از رتبه نه به رتبه ده و افزایش معاونت‌های آن از یک معاونت به سه معاونت، بر لزوم ارائه خدمات بهتر از سوی مجموعه شهرداری به شهروندان شهر بندرانزلی تاکید نمود و خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا استقرار جناب دکتر پورقربان در شهرداری از جابه‌جایی مدیران خودداری کنیم و سیاست اعضای شورای اسلامی شهر این بود که در این امور دخالت نکنیم تا شهردار جدید بر اساس صلاحدید خود و با عنایت بر شایسته‌سالاری نسبت به تغییر وتحولات در سطح مدیریت اقدام کند و قطعاً با توجه به ظرفیت‌های قانونی خود از تصمیمات دکتر پورقربان در خصوص انتخاب مدیران همسو با رویکرد ایشان کاملاً حمایت خواهیم کرد.
احمدی‌فرد در ادامه ضمن یادآوری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، تغییر مطالبات مردم نسبت به چهار سال گذشته را از دلایل این حضور باشکوه برشمرد و افزود: امروز انتظارات مردم از شورا و شهرداری به مراتب بالاتر است و اگر قول‌هایی که جناب شهردار در بدو ورود خود داده‌اند مبنی بر افزایش راندمان کار در شهرداری و بهبود ارتباط مردم با این مجموعه محقق نشود قطعاً ما نمی‌توانیم جوابگوی شهروندان فهیم شهر بندرانزلی باشیم و امیدوارم با توجه به روحیه پرتلاش دکتر پورقربان و جدیت ایشان در انجام امور، این رویکرد در پرسنل شهرداری نیز نهادینه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی همچنین از روند انتقال برخی از واحدهای شهرداری به ساختمان جدید در کشتارگاه سابق استقبال نمود و انجام این مهم را موجب کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان دانست و افزود: از شهرداران نواحی انتظار داریم کارها براساس مطالعه و برنامه‌ریزی انجام شود و کیفیت فدای سرعت نشود و در این راستا اگر حتی درخواستی از سوی اعضای شورای شهر و شخص بنده ارائه شد انجام آن بدون مطالعه و بررسی صورت نپذیرد. وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات مدیران سابق شهرداری از معاونین، مدیران و شهرداران نواحی جدید خواستار شد در انجام امور و تحقق خواسته‌های مردم یار و یاور شهردار بندرانزلی باشند. خیلی وقت‌ها قوانین به ما اجازه نمی‌دهد به درخواست‌های مردم مثبت جواب دهیم اما با برخورد مناسب می‌توانیم مردم را راضی نگه‌داریم و احترام به ارباب رجوع باید سرلوحه کارهای ما باشد.

امیر احمدی‌فرد در پایان با اشاره به پیگیری‌‌ها و دغدغه‌های دکتر مصطفی سالاری استاندار جوان استان گیلان درخصوص پسماند، محیط‌زیست و نگرانی‌ها و اصرار ایشان در مورد احیای تالاب انزلی، ساماندهی وضعیت پسماند در شهرداری بندرانزلی را خواستار شد و افزود: امیدواریم با توجه به توانایی‌های مهندس رضواندل مشکلات پسماند بندرانزلی و آسیب‌هایی که این مسئله به حوزه محیط‌زیست رسانده است هر چه زودتر مرتفع شود که طبیعتاً رفع این مشکلات به روند احیای تالاب انزلی و شرایط زیست‌محیطی آن کمک شایانی خواهد نمود.
در پایان این جلسه مه‌سیما نصیری عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی تحولات در حوزه مدیریتی شهرداری را برگی از تاریخ شهرداری انزلی قلمداد نمود و خاطرنشان کرد: با عنایت بر خلوص نیت و دلسوزی مدیران جدید انتظار داریم که این عزیزان هر آنچه که در توان دارند برای رضایتمندی شهروندان بکار گیرند چرا که مطالبات مردم بسیار زیاد است و همین امر افزایش بار مسئولیت بر دوش آنان خواهد شد. وی همچنین همراهی و همدلی مدیران شهرداری با شهردار جدید را خواستار شد و افزود: انجام امور باید چشمگیر، زیربنایی و ساختاری باشد و مردم این را احساس کنند و یادمان باشد که همه ما خدمتگزار مردم هستیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همراهی و همت مدیران و پرسنل شهرداری، شهری نمونه و خوب ساخته شود و انزلی با توجه به پتانسیل‌هایش به جایگاه واقعی خود برسد.