وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

جلسه کمیسیون تلفیق شورا با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری

اندازه فونت :
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

جلسه تلفیقی کمیسیون برنامه، بودجه، عمران شهری و کمیسیون حقوقی، فرهنگی،اجتماعی شورا با حضور اعضای کمیسیون ها و کارشناسان شهرداری و با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری – نامه شهرداری درخصوص در اختیار قراردادن ملک شهرداری به شرکت تعاونی مصرف کنندگان شهرداری  – نامه شهرداری درخصوص اختصاص جایگاهی در مزار شهدا به نام نام آوران و هنرمندان – نامه شهرداری درخصوص درخواست تاسیس بنیاد فرهنگی رضا نظری – نامه درخواست آقای شیرین کام – نامه درخصوص روند تصویب طرح جامع شهر بندرانزلی – نامه درخصوص تقاضای آقای ایرج استوار – نامه درخصوص ملک آقای نژاد جعفری، امروز شنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۰ در محل شورا برگزار شد.

تلاش کارکنان شهرداری در مجموعه مدیریت شهرستان دیده نمی‌شود / دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در واقع پیشانی درآمدی شهرداری و شهر است/ دولت بر درآمدهای شهرداری دست گذاشته است

بهمن زنجانخواه در جلسه تلفیقی کمیسیون های شورا با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری گفت: از طرف اعضای شورا از تک تک پرسنل شهرداری به دلیل ممارست، تلاش و جدیت در حفظ پروتکل های بهداشتی و همچنین ضدعفونی مستمر شهر و حضور در این مبارزه سخت با بیماری کرونا تشکر می کنم. تلاش زیادی درخصوص سالم سازی و پاک سازی و بهسازی محیط در این یک سال انجام داده اید و بیش از خیلی گروه های مدیریت شهری همواره در میدان مبارزه با این بیماری بودید .

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این جلسه گفت: متاسفانه تلاشهای کارکنان شهرداری در مجموعه مدیریت شهرستان کمتر دیده می‌شود و من نشنیدم و ندیدم که در مجموعه جلسات مختلف شهرستان حداقل یک تشکری از مجموعه شهرداری و کارکنان زحمتکش آن شود. این درست نیست که فقط ایراد و اشکال گرفته شود و این تلاش ها دیده نشود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اعلام اینکه مسئولین به تلاش های پرسنل شهرداری دقت نظر داشته باشند، افزود: کارکنان شهرداری همواره با بضاعت کم در کنار کادر درمان در پیشانی مبارزه با کرونا قرار گرفتند و این زحمات توسط برخی مسئولین نادیده گرفته می شود . از همینجا به سهم خودم و تک تک اعضای شورا از تلاش سربازان پاکبان بهداشت، کارگران زحمتکش شهرداری و کارمندان عزیزی که در رفع مشکلات مردم جدیت دارند تشکر می کنم و امیدوارم که در خدمات رسانی به مردم موفق و موید باشید.

زنجانخواه در خصوص دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در این جلسه عنوان کرد :  دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری بندر انزلی در واقع پیشانی درآمدی شهرداری و شهر است. در رابطه با ارزش افزوده متاسفانه به دلیل شرایط موجود و دست گذاشتن نهاد دولت بر درآمدهای شهرداری در این بخش که با تصمیماتی هم در مجلس همراه گردیده دچار یک سری مشکلات هستیم که البته امیدوارم شهرداری‌ها را از این درآمدها محروم نکنند و منابع درآمدی پایداری برای شهرداریها دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید درآمد پایدار داشته باشند، ادامه داد :  شهرداری ها پیشانی خدمات رسانی به عموم هستند و باید این دستگاه مورد حمایت قرار گرفته شود. این دفترچه تعرفه عوارض در واقع پیش بینی و هزینه های خدماتی است که شهرداری  به مردم ارائه می کند و هر ساله  تصویب شده و به اطلاع عموم رسانده می‌شود و بر همین اساس هم شهرداری فعالیت می‌کند. امیدوارم که با جدیت دوستان اعضای شورا و کارشناسان محترم شهرداری روی این دفترچه دقت نظر بیشتری بشود تا بتوانیم به نفع مردم این دفترچه را به تصویب برسانیم.

بهمن زنجانخواه با تاکید بر اینکه ماده صد نمی تواند تکیه گاهی برای درآمد شهرداری ها باشد، گفت: شهرداری از ظرفیت های قانونی و حقوقی خود استفاده نمی کند . بند۲۱ ماده ۵۵ یکی از آن جنبه ها است که شهرداری می تواند با در اختیار گذاشتن زمین و ظرفیت های قانونی با صاحبان سرمایه به مشارکت ساخت مجمتع های اقتصادی و مسکونی رویکرد داشته باشد که متاسفانه شهرداری در این بخش ورود نمی کند و بسیار ضعیف است. علی رغم تاکیدات حتی به صورت مکتوب در این بخش اقداماتی نشده است. یکی از این موارد که می تواند یکی از چالش های جامعه را نیز مرتفع سازد ساخت مسکن ارزان برای طبقات ضعیف و زوج های جوان است.

 

ماهیت دفترچه عوارض ما دارای مشکلاتی در ضرایب است/ رویکرد ما در ماده صد باید تخریب باشد

ابراهیم برفچالانی در جلسه تلفیقی کمیسیون های شورا با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری گفت : ماهیت دفترچه عوارض ما دارای مشکلاتی در ضرایب است. اینکه صرفا به ارزش منطقه ای بپردازیم یعنی مشکلات دفترچه عوارض را پذیرفته ایم و باید مورد به مورد بررسی کنیم.

ریییس کمسیون حقوقی شورا با اعلام اینکه رویکرد ما در ماده صد باید تخریب باشد، ادامه داد : متاسفانه دیوان اکثر آرای تخریب در کمیسون ماده صد را نقض کرده و تبدیل به جریمه می کند و ما چاره ای نداریم تا مبلغ جرایم را انقدر افزایش دهیم تا برای سازنده این تخلف صرف نکند و یا حداقل به متخلف خسارت وارد کنیم.

  

 هادی حیدری در جلسه تلفیقی کمیسیون های شورا با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری گفت : در تنظیم دفترچه عوارض افزایش قیمت باید معقول و براساس اصول باشد و مناطق برخوردار و نیمه برخوردار و کم برخوردار دیده شود تا قشر کم درآمد شهرمان آسیب نبینند و همچنین در دفترچه مذکور درآمدهای پایدار دیده نشده است.

وی در ادامه گفت:  تولید کنندگان صنعت ساختمان به لحاظ ایجاد اشتغال در بیست ردیف شغلی جامعه باید بدرستی حمایت شوند تا به دنبال تخلف نباشند.

 

تهمن وکیل منفرد در جلسه تلفیقی کمیسیون های شورا با موضوع بررسی دفترچه عوارض محلی و خدمات سال ۱۴۰۰ شهرداری گفت :  باید جرایم کمیسیون ماده صد را چندین برابر افزایش دهیم تا از تخلفات جلوگیری شود. متاسفانه  شاهدیم که تخلفات ساختمانی به امید پرداخت مبلغ جریمه صورت می گیرد که با توجه به افزایش بی سابقه قیمت ملک پرداخت جریمه برای سازنده از نظر مالی صرف می کند. با افزایش چنیدن برابری جرایم می توانیم یک اهرم بازدارنده در مقابل این تخلفات قرار دهیم.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شورا ادامه داد : ماده ۱۰۰ را نباید جزو درآمدهای شهرداری حساب کنیم و این بخش مربوط به جرایم متخلفین است.

وی با اعلام اینکه اگر شهرداری به درآمدهای کمیسیون ماده صد چشم نداشته باشد مجبور می شود در بخش های دیگر درآمدزایی داشته باشد گفت: با افزایش چندین برابری جرایم ماده صد تخلفات کمتری صورت می گیرد و درآمد از این بخش کم شده  و شهرداری به دنبال راه های درآمد پایدار خواهد بود.