وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری

اندازه فونت :
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

جلسه کمیسیون عمران، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندر انزلی به ریاست تهمتن وکیل منفرد و با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان شهرداری،با موضوع بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، شنبه ۲ اسفند در محل شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان بودجه و مالی شهرداری تشکیل گردید درخصوص بودجه پیشنهادی ۲۶۵ میلیارد تومانی شهرداری انزلی بحث و گفت و گو صورت گرفت .

کارشناسان شهرداری دلایل افزایش ها و پیشنهاد این رقم بودجه را افزایش ریالی هزینه ها دانستند و اعلام کردند هزینه ها از نظر تعداد و مقدار نسبت به سال های گذشته تغییری پیدا نکرده است و بودجه براساس افزایش قیمت ها و واقعیت های روز نوشته شده است. هزینه های جاری و تغییرات در ردیف های هزینه ای نسبت به سال گذشته افزایش شدیدی داشته از جمله در حقوق و مزایا، بیمه ها، بهای خدمات سوخت و موارد مصرف شدنی، همچنین افزایش قیمت ها در سطوح مختلف هزینه های جاری و اصلاح و تغییر در ردیف های بودجه و پیوست برخی ردیف های عمرانی به جاری مانند ماشین آلات و فضای سبز که طبق دستور العمل ها و قراردادهای منعقد در هزینه های جاری دیده شده است.

کارشناسان شهرداری اعلام داشتند که به دلیل هزینه های مبارزه با بیماری کرونا و پاکسازی و ضدعفونی سطوح شهری و ایجاد سپر ایمنی بهد اشتی (پدافند غیرعامل) و افزایش بی رویه قیمت مواد مصرف شدنی و برخی هزینه های پیش بینی نشده در این بخش ها افزایش شدیدی در بخش جاری را شاهد هستیم.

اعضای کمیسیون پس از بررسی اجمالی طبق جدول تنظیمی اقدام به بررسی بودجه خواهند نمود و از علاقه مندان و مطلعین و شهروندان محترم تقاضا دارد هرگونه پیشنهاد اصلاحی دارند به شورا ارسال کرده تا درصورت امکان لحاظ گردد.