وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

جلسه هم اندیشی مجموعه سازمان منطقه آزاد انزلی و شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۳۹۹/۱۲/۰۴

جلسه هم اندیشی مجموعه سازمان منطقه آزاد انزلی و شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور سرپرست و اعضای هیات مدیره و معاونین منطقه آزاد انزلی و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، دوشنبه (۴اسفند) در سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

آماده ایم به جهت هم افزایی و هم اندیشی بیشتر و توسعه منطقه آزاد انزلی و شهرستان انزلی یارو یاور یکدیگر باشیم/شهر بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی رقیب هم نیستند، میخواهیم تعاملات ما به نقطه اوج رفاقت برسد

بهمن زنجانخواه در جلسه هم اندیشی شورای شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد:

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید برانیکه نمایندگان محترم گیلان اول به ایران بعد به گیلان و بعد به شهرستان فکر کنند، تصریج کرد :  نمایندگان گیلان برای توسعه کشور، استان و شهر باید ید واحده باشند و امیدوارم مجموعه مدیریت استان در یک نگاه وحدت آفرین نسبت به توانایی های موجود در منطقه آزاد انزلی نگاه بازتری داشته باشند و همگی نگاه های قطبی، حزبی و منطقه ای را به نگاه های کلان کشوری متصل کنیم.منطق آزاد انزلی برای کشور،استان و شهرستان انزلی یک پتانسیل و امتیاز بزرگی است و اگر تعاملات را افزایش دهیم می توانیم همه از آن بهره مند شویم.

زنجانخواه با اعلام اینکه مردم انزلی انتظارات به حقی از منطقه آزاد انزلی دارند، ادامه داد: امیدوارم انتظارات مردم انزلی در برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مدیران منطقه آزاد انزلی گنجانده شده باشد. خوشبختانه منطقه آزاد انزلی رویکرد تعاملی خوبی پیش گرفته و این موجب می شود نگاه های منفی برخی شهروندان انزلی نسبت به منطقه آزاد انزلی تغییر یابد.

بهمن زنجانخواه در این جلسه بیان داشت : امروز اینجا هستیم تا بگوییم برای بهبود امور و ایجاد ارتباطات صمیمانه در کنار شما هستیم و آماده ایم به جهت هم افزایی و هم اندیشی بیشتر و توسعه منطقه آزاد انزلی و شهرستان انزلی یارو یاور یکدیگر باشیم تا بستر مناسب و مستمری را نیز برای شورای آینده انزلی آماده کنیم تا از آن به جهت بهبود امور استفاده نمایند و رهاورد این تعاملات سربلندی شهر قهرمان بندرانزلی باشد.

وی با اشاره به اینکه همه اعضای شورای اسلامی شهر انزلی نگاهی مبتنی بر عقلانیت و منطقی توسعه ای به منطقه آزاد انزلی دارند، تاکید کرد :  امیدواریم با هم فکری و همراهی چالش های احتمالی را به نفع مردم بندرانزلی و گیلان رفع کنیم. شهر بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی رقیب هم نیستند، انتظار ما این است که تعاملات منطقه آزاد انزلی و مدیریت شهرستان انزلی به نقطه اوج رفاقت برسد و همگی در راستای حفظ منافع ملی، استانی و شهرستانی گام های موثری برداریم. به دنبال این هستیم تا کارگروهی تشکیل دهیم و با هم فکری و مدیریت صحیح به نقطه ای برسیم که برای منطقه آزاد انزلی و شهرستان و شهر بندرانزلی مفید تر از قبل باشد. امیدواریم با همدلی و همکاری در مسیر توسعه متوازی این منطقه و شهر بندرانزلی در کنار خواسته های مردم از قبیل توسعه اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، توجه ویژه به ملوان عزیز، جوانان بیکار شهر انزلی، این تعاملات منجر به به رونق کسب و کار بازارها شود.

 

*******

سید مهدی نقوی سرپرست منطقه آزاد انزلی در جلسه هم اندیشی شورای شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد؛
منطقه آزاد انزلی به عنوان کانون جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف بوده و با تشکیل کارگروه مشترک میتوان سرمایه گذاران مناسبی را جهت رفع نیاز شهر جذب نمود و معتقدم در حال حاضر در بخش گردشگری به خصوص کردشگری دریا محور بین بندرانزلی و مارینا منطقه آزاد انزلی میتوان ظرفیت ها و جذابیت های جدیدی را ایجاد کرد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری بین شهر بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد: ردیف کمک به نواحی همجوار را از سوی دولت حذف شده است اما مکاتباتی به درخواست کارگروه مشترک تهیه و مهم ترین مسائل و مشکلات برسی شود تا به واسطه همجواری، از ظرفیت های قانونی برای رفع موانع و مشکلات بهره مند شویم.
سید مهدی نقوی به نگاه حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی نسبت به تیم ملوان اشاره و خاطرنشان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی همواره حامی تیم ریشه دار ملوان بوده و بر اساس مجوز اخذ شده همه ساله به عنوان اسپانسر حمایت خود را اعلام داشته است و در تلاشیم برای فصل آینده با اخذ مجوزات لازم سقف مبلغ اسپانسری را افزایش دهیم و به یمن افزایش تعاملات پیش از ایام نوروز بخشی دیگر از مبلغ اسپانسری این فصل را پرداخت خواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی از انجام رایزنی های مختلف به منظور افزایش پهنه صنعتی و الحاق شهرک صنعتی خمیران اشاره و افزود : هفته گذشته نشست های مختلفی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس داشته ایم و در تلاشیم با افزایش پهنه های صنعتی فرصت سرمایه گذاری و  اشتغال برای جوامع محلی مهیا شود و در این نشست اسم انزلی روی منطقه آزاد انزلی ماندگار شد.

 

*******

در بودجه ۱۴۰۰ توسط منطقه آزاد انزلی یک رقم قال توجهی برای شهر انزلی دیده شود/ کمک ها مالی منطقه آزاد انزلی به ملوان مستمر بوده و نیز افزایش یابد

شعبان جعفری در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد:

منطقه آزاد انزلی یک ظرفیت بسیار خوب برای هر کشور، استان وشهرستان است و بنده هم بارها این ظرفیت ها را اعلام کردم اما به جهت برخی درگیری ها و عدم تعاملات در گذشته متاسفانه تاکنون این ظرفیت ها برای مردم انزلی ملموس نبوده و از آن استفاده نشده است.

جعفری با ابراز امیدواری از اینکه با حضور جناب مهندس نقوی و مجموعه منطقه آزاد انزلی و تلاش یکدیگر می توانیم منطقه آزاد را به جایگاه واقعی برسانیم که مردم انزلی هم از آن بهره ببرند، اشاره کرد : طبق مصوبات گذشته منطقه آزاد انزلی می توانست به مناطق همجوار خود کمک کند و در شورای گذشته نیز توافقی میان شهردار وقت انزلی و مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد انزلی به جهت کمک در اجرای یکی از پروژه های شهر انزلی منعقد شد.

وی در این جلسه عنوان کرد : بسیاری از درآمدهای منطقه آزاد انزلی از داخل خود شهر بندرانزلی است و با ورود تریلی ها نیز صدمات و خساراتی هم به حوزه شهری وارد می شود. توقع ما این است که حداقل در بودجه ۱۴۰۰ توسط منطقه آزاد انزلی یک رقم قال توجهی برای شهر انزلی دیده شود.

عضو شورای شهر انزلی با تقدیر از کمک مالی منطقه آزاد انزلی به باشگاه ملوان انزلی تاکید کرد: امیدوارم این کمک ها مستمر بوده و نیز افزایش یابد. تقاضا می کنم تا پایان این ماه مطالبات ملوان پرداخت گردد که در انتهای جلسه سرپرست منطقه آزاد انزلی قول مساعد داد به یمن حضور اعضای شورای شهر انزلی تا پایان سال مرحله دوم پرداختی به باشگاه ملوان صورت بگیرد.

شعبان جعفری رییس شورای شهرستان انزلی با اعلام اینکه پنج روستای شهرستان انزلی در حوزه منطقه آزاد انزلی قرار دارند، اعلام کرد: ساکنین این روستاها بعضا مشکلاتی در صدور پروانه و تفکیک زمین های خود دارند که لازم است جلساتی با معاونین مربوطه به جهت رفع این مشکلات برگزار شود که در این خصوص نیز جناب نقوی سرپرست محترم منطقه آزاد انزلی قول پیگیری این موضوع را داد.

وی در این جلسه تاکید کرد: نام این منطقه، منطقه آزاد انزلی است ولی متاسفانه خود شهر انزلی استفاده ای از آن نکرده است. وقتی پیگیر استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد در جهت کمک به شهر انزلی می شویم اعلام می کنند دولت مصوب کرده که مناطق آزاد به شهرهای همجوار کمک نکنند. بندرانزلی شهر همجوار منطقه آزاد انزلی نیست ما خود انزلی هستیم. انتظار داریم حداقل تا پایان این دولت به صورت منطقه ای و نقطه ای هم شده از مزایای منطقه آزاد انزلی برای شهر انزلی استفاده شود.

 

******

هادی حیدری در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد:

نایب رییس شورا با اشاره به اینکه به دنبال کارهای بزرگ از مجموعه بزرگ و خوش فکر منطقه آزاد انزلی هستیم، اعلام کرد : در سفری که به همراه بعضی از اعضای شورای شهر انزلی به شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم با اعضای شورای این شهرها و مسئولین منطقه آزاد جلساتی برگزار کردیم و از نزدیک بودجه هایی که شهرهای آبادان و خرمشهر از منطقه آزاد اروند دریافت می کنند را دیدیم و حسرت خوردیم که فریاد های ما به جایی نمی رسد. شهر های بندری مرکز تولید اشتغال و ثروت هستند و یکی از دلایل اینکه در گذشته اقوام مختلف به شهر انزلی مهاجرت کردند به سبب همین کسب شغل بود اما متاسفانه طبق آمار، شهر مهم انزلی بعد از شفت بیشترین نرخ بیکاری را دارد. شورای شهر می تواندبا همدلی وهمراهی بسترهای ایجاد اشتغال را فراهم کند و بنده از این مجموعه کاردان به دنبال یک آورده خوب و بزرگ برای شهر انزلی هستم .

حیدری با تاکید براینکه نعمت منطقه آزاد انزلی را می توانیم به سمت شهر انزلی بکشانیم، عنوان کرد : نام این منطقه، منطقه آزاد تجاری، صنعتی و گردشگری انزلی است و یکی از شاخصه های مهم توسعه شهر انزلی نیز گردشگری است. انتظار داریم از همین نقطه مشترک شروع کنیم و شما عزیزان سرمایه گذاران در این زمینه را به سمت شهر انزلی سوق دهید تا کارنامه شما در میان مردم انزلی درخشان تر از گذشته شود. خوشبختانه بعد از گذشته سال ها منطقه آزاد انزلی مجموعه بهتر و همدل تری شده و انتظار داریم با تعامل و همراهی یکدیگر کاری ماندگار برای منطقه آزاد انزلی و شهر انزلی انجام دهیم.

 

******

 

با خواست و تلاش مردم شهر انزلی منطقه آزاد انزلی تشکیل شد / مزایای منطقه آزاد را در شهر انزلی دیده نشده  و از سرپرست محترم سازمان انتظار داریم تغییراتی ملموس در شهر انزلی ایجاد کنند

مه سیما نصیری در این جلسه گفت: منطقه آزاد انزلی در حال حاضر تیمی توانمند و خوش فکر دارد و مطمئنا در کنار یکدیگر می توانید تغییرات خوبی حاصل کنید.

منشی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه مدیران منطقه آزاد انزلی از مشکلات شهر انزلی باخبر هستند، اشاره کرد : در گذشته هم چنین جلساتی با مدیران عامل سابق سازمان برگزار شد و تغریبا همین صحبت های تکراری گفته شد اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد.

وی با تاکید براینکه با خواست و تلاش مردم شهر انزلی منطقه آزاد انزلی تشکیل شد، ادامه داد : مردم انزلی در سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به انزلی از ایشان خواستند که بندرانزلی آزاد شود و بالاخره این اتفاق افتاد و ایشان بعدها فرمودند که با هدف تغییرات مثبت در بندرانزلی بزرگترین خدمت را من به مردم این شهر کردم.

نصیری ادامه داد : همه ما امیدوار بودیم این تغییرات را در شهر انزلی ببینیم اما متاسفانه اتفاقات دیگری افتاد و اکنون از سرپرست محترم سازمان و تیم خوش فکر ایشان انتظار داریم تغییراتی ملموس در شهر انزلی ایجاد کنند تا با یک اراده قوی کاری کنیم تا شهر انزلی بر این مشکلات فائق آید. هر مدیر در هرجایی که هست باید اثرات ماندگاری به نفع مردم از خود باقی بگذارد.

******

منطقه آزاد انزلی برای شهر انزلی یک تهدید نیست بلکه فرصت بزرگی است و خود ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم/ باید سرمایه گذاران را به سمت شهر انزلی بیاوریم.

تهمتن وکیل منفرد در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی بیان کرد:
منطقه آزاد انزلی برای شهر انزلی یک تهدید نیست بلکه فرصت بزرگی است و خود ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم. با وجود منطقه آزاد انزلی گردشگران و سرمایه گذاران زیادی به این منطقه می آیند و ما باید به دنبال این باشیم از این مزیت استفاده کرده و این سرمایه گذاران را به سمت شهر انزلی بیاوریم.