وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

بیست و سومین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۰/۱۱/۰۵

بیست و دومین جلسه عادی و  علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت خدمات شهری و کارشناسان شهرداری با موضوع – گزارش هزینه و درآمد آذر ماه شهرداری بندرانزلی نامه شهرداری درخصوص زمین وراث مرحوم نجف زاده – نامه شهرداری به پیوست شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری – نامه شهرداری درخصوص تامین مصالح مورد نیاز از مصالح مازاد – نامه شهرداری در خصوص تک نرخی نمودن کرایه خط ویژه شنبه بازار به محمدی دوست – نامه شهرداری درخصوص افزایش نرخ تاکسی درون شهری – نامه شهرداری درخصوص تفویض اختیار بخشی از وظایف شهردار به معاونین خود، شامگاه سه شنبه ( ۵ بهمن ) در محل شورا برگزار شد.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک روز جهانی گمرک، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و ادامه داد : سالروز ولادت فرخنده و با سعادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دو عالم مصادف است با روز بزرگداشت مقام شامخ و والای زن که این روز را به همه بانوان کشور تبریک عرض می کنم.

شعبان جعفری با تبریک ایام مبارک دهه فجر، اشاره کرد : دوازدهم بهمن ماه سالروز بازگشت غرورآفرین حضرت امام خمینی (ره) به کشور و استقبال تاریخی و پرشکوه از ایشان، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران است. انتظار داریم شهرداری انزلی در دهه مبارک فجر همچون سال های گذشته چند پروژه برای افتتاح داشته باشد که متاسفانه تاکنون پروژه ملموس در حال اجرایی را مشاهده نکردیم.

وی در ادامه گفت : از مردم فهیم و انقلابی شهرستان انزلی دعوت میکنم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری پرشور و به یاد ماندنی داشته باشند تا به همه نشان دهند علیرغم همه مشکلات و گرانی‌ها مردم پای انقلاب خود هستند و در مقاطع حساس در صحنه حضور دارند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تسلیت درگذشت جانباز و پیشکسوت جهاد و شهادت مرحوم حاج اصغر امانی، عنوان کرد : اخیرا صحبت های ایشان را در فیلم مستند وقایع بیست و سوم مهرماه مشاهده کردیم که امیدواریم از مفاخر و قهرمانان ورزشی و ارزشی و قهرمانان المپیکی شهرستان در زمان حیاتشان فیلم مستند تهیه شود تا برای آیندگان به یادگار بماند که در این دوره چه انسان های ارزشمندی در شهرستان انزلی زندگی می کردند. البته هنرمندانی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که امیدوارم مورد حمایت قرار بگیرند.

ایشان در ادامه به سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان اشاره کرد و افزرود : در دوره گذشته ریاست جمهور در حوزه شهرستان انزلی آمد ولی وارد شهر انزلی نشد. در این دوره انتظار داریم اگر قرار است جناب آقای رییسی از شهرستانی غیر از مرکز استان بازدید داشته باشند در شهر انزلی حضور داشته باشند و به داد مظلومیت مردم انزلی که مشکلات فراوانی دارند برسند. اگر هم قرار نیست خودشان بیایند، فرد تاثیرگذاری را به این شهر بفرستند تا مشکلات این شهر را از نزدیک مشاهده کند.

شعبان جعفری افزود : تالاب بین المللی انزلی در حال نابودی است، فاضلاب ها به تالاب و دریا می ریزند و پروژه فاضلاب شهرستان تکمیل نشده و نیازمند اعتبار است، حرایم و محدودیت های سواحل نیازمند بازنگری است، ضوابط میراث فرهنگی مشکلات زیادی برای این شهر ایجاد کرده، در شهری با این همه قدمت و ظرفیت و جوانان تحصیل کرده آمار بیکاری و طلاق بسیار بالاست و هر روز هم به تعداد کمیته امدادی های این شهر افزوده می شود که این مشکلات باید در سطح کلان کشور بررسی و مرتفع گردد.

وی ادامه داد : منطقه آزاد انزلی در حوزه سرزمینی شهرستان انزلی قرار گرفته اما تنها پنج روستا را تحت پوشش خود قرار داده است. منطقه آزادی که نام صنعتی و تجاری را به دنبال خود یدک می کشد محلی شده برای فروش لباس و توزیع ارزاق که این موضوع به کسبه و بازاریان شهر انزلی آسیب رسانده است.

شعبان جعفری افزود : بندری در منطقه آزاد انزلی به فاصله چند کیلومتری از بندر انزلی ساخته شده و عملا بندر شهر انزلی را متروکه کرده است. اگر قرار است بندر کاسپین توسعه پیدا کند و در آن سرمایه گذاری شود میتوان حداقل بخشی از بندر شهر انزلی را همچون بنادر دیگر به عنوان بندر توریستی و تفریحی تعریف کرد تا شهر و بندر از مزایای آن بهره ببرند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اعلام اینکه تیم ریشه دار و پرطرفدار ملوان باید یک زمین ورزشی اختصاصی داشته باشد، اظهار کرد : در دوره ریاست دکتر احمدی نژاد زمینی برای تیم فوتبال ملوان اختصاص پیدا کرد اما تکلیف آن مشخص نشد، در ادامه زمین دیگری تعرفه شد که بعد اعلام شد این زمین در بستر تالاب است. همچنین چندین سالن ورزشی دولتی در شهر داریم که متاسفانه جوانان ما برای استفاده از این سالن ها که متعلق به مردم است باید پول پرداخت کنند. تمام این موارد از مطالبات به حق مردم انزلی است که در این سالها مغفول مانده و در سفر ریاست محترم جمهور به گیلان این موارد را از ایشان مطالبه می کنیم.

وی در انتها با انتقاد از وضعیت شهرداری انزلی یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد یک بی نظمی در شهرداری انزلی هستیم و حتی مشاهده می شود یکسری از پرونده ها در شهرداری گم می شوند که از جناب آقای خلیلی و همه همکاران شهرداری می خواهم این بی نظمی ساماندهی شود. همکاران بنده در شورا نیز چند نامه درخصوص مسائل و مشکلات شهری خطاب به شهردار نوشته اند که به ایشان ارجاع داده شده که امیدواریم هرچه زودتر به این مسائل پاسخ داده شود.