وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

هفتادو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

هفتادو ششمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع گزارش هزینه و درآمد بهمن ماه شهرداری بندرانزلی، نامه شهرداری درخصوص معرفی مکان هایی جهت ایجاد بازار میوه و تره بار،نامه استانداری درخصوص اساسنامه عمران و بازآفرینی فضای شهری، نامه شهرداری درخصوص نظریه هیات سه نفره کارشناسان دادگستری در مورد زمین شهرداری در زیر پل انزلی، نامه شهرداری درمورد تقاضای آقای جعفر غریبی جهت راه اندازی کیوسک محصولات فرهنگی، نامه شهرداری درخصوص نامه شرکت کود آلی استان گیلان بابت بدهی معوق شهرداری ، سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۱۵ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در ابتدای جلسه با تبریک آغاز سال جدید، عنوان کرد :  ایام نوروز امسال با ماه پر خیرو برکت رمضان متقارن شده که امیدوارم به برکت این ماه، سال ۱۴۰۲ سالی سرشار از سلامتی و عاری از هرگونه مشکلات برای مردم ایران به خصوص شهروندان عزیزمان باشد.

شعبان جعفری با شاره به اینکه رمضان ماه فضایل و ضیافت بیکران الهی است، ادامه داد : شب های پر برکت قدر را در پیش داریم که خداوند در این شب ها فرصت طلایی و مغتنمی را در اختیار بندگانش قرار داده است و درهای رحمت الهی به سوی همه باز گذاشته است و ان شالله همه ما بتوانیم از این شب استفاده بهینه و شایسته ببریم.

وی با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) بیان داشت :  شهادت مولی الموحدین علی بن ابی طالب (ع) را به همه شیعیان مکتبش بویژه مردم شریف و عزیز شهرستان انزلی تسلیت عرض نموده و توفیق درک شب قدر و آمرزش گناهان را از خداوند منان خواستارم.

رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سال گذشته سال پرفرازو نشیبی برای مدیریت شهری انزلی بود، اعلام کرد : یکی از توفیقاتی که در سال گذشته حاصل شد موفقیت در پرونده حقوقی چهارصد میلیارد تومانی بود که سالهای متمادی گریبانگیر شهرداری بود و با کمک و حمایتی که میان همه اعضای شورا و مسئولین مربوطه صورت گرفت این مشکل برای همیشه رفع شدکه از همه این عزیزان تشکر می کنم.

شعبان جعفری با اشاره به جلسات متعددی که برای تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بندرانزلی برگزار شد، بیان کرد : پس از بررسی های فراوان در انتها بودجه شهرداری با سازمان های وابسته با مبلغ ۵۹۰ میلیارد تومان به تصویب شورا رسید . در این بودجه پروژه های عمرانی در نقاط مختلف شهر دیده شده که باید همه پیگیری کنیم که از ابتدای سال مرحله به مرحله جلو بریم و این پروژه ها اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه شهرانزلی نوروز امسال میزبان تعداد زیادی از هموطنانمان بود، ادامه داد : با توجه به اینکه سال های گذشته به دلیل محدودیت های کرونا مسافرت های نوروزی کمرنگ شده بود، امسال شهرهای گردشگرپذیر به خصوص شهر بندرانزلی شاهد ورود خیل عظیمی از مسافران بودند. 

شعبان جعفری ادامه داد: از شهردار انزلی و همکاران شهرداری که در این ایام پرتلاش ظاهر شدند تشکر می کنم. با توجه به محدودیت هایی که وجود داشت چندین مکان در نقاط مختلف شهر برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شد و همچنین وضعیت نظافت عمومی شهر با توجه به جمعیت مضاعفی که در این ایام به شهر اضافه شده بود نسبت به سنوات گذشته بهتر بود و از الان باید تلاش کنیم تا بهتر شویم و خود را برای ایام تابستان آماده کنیم . باید برای نظافت، رنگ آمیزی، تعویض لامپ های معابر، آراستگی فضای سبز و پارک ها برنامه ریزی شود تا میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

وی با بیان اینکه شهردار بندرانزلی باید در سال جدید برای ساماندهی سدمعبر برنامه داشته باشد، اظهار کرد : درخصوص ساماندهی سدمعبر با توجه به نارضایتی های مردم و اعتراضات فراوانی که وجود داشت اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر این موضوع بودند. امسال باید این ساماندهی سدمعبر عملی شود و نقاطی که اشغال شده آزاد شود. به هرحال با توجه به شرایط معیشتی چنین مشاغلی شکل گرفته و ما به دنبال قطع رزق و روزی این عزیزان نیستیم و با مشخص کردن نقاطی در مناطق انزلی و غازیان به دنبال ساماندهی این قشر هستیم.