وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

صدویکمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری ، با دستور کار بررسی عملکرد واحد عمران شهرداری بندرانزلی، نامه شهرداری درخصوص اصلاح بند۱ مصوبه شماره ۵۱۶ مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۵ شورا، نامه شهرداری درخصوص گزارش بیلان شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، مغایرت های اعلامی به مصوبات شورا از سوی فرمانداری، یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک روز کتاب و کتابخوانی و کتاب دار، عنوان کرد :  این روز بهانه ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه است که امیدوارم این فرهنگ در شهر بندرانزلی به جایگاه والای خود باز گردد. متاسفانه انزلی بسیاری از کتابخانه های شهرستان که در گذشته فعالیت خوبی داشتند، امروزه به دلایل نامعلومی شاید عدم استقبال یا نداشتن بودجه کافی یا تعطیل هستند و یا فعالیت آنها کمرنگ شده است.

شعبان جعفری با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، ادامه داد : یاد و خاطره سرپرستار شهیده تهمینه ادیبی و همچنین دکتر دیوشلی را گرامی می داریم. این روز را به همه پرستاران صبور، توانمند شهرستان انزلی که با عشق و علاقه و عاطفه به مردم خدمات ارائه می کنند تبریک عرض می کنم .

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت : متاسفانه امروز دو تن از پرسنل زحمت کش شهرداری را از دست دادیم. یکی از این عزیزان مرحوم ناصر نوری پور از نیروهای بازنشسته آتش نشانی شهرداری و دیگری مرحوم اکبر دسترس از همکاران شرکت مهران ساحل شهرداری بودند که امروز مراسم تدفین این عزیزان برگزار شد. درگذشت این دو عزیز را به مجموعه شهرداری بندرانزلی و خانواده هایشان تسلیت عرض می نماییم.

شعبان جعفری با اعلام خبر نصب تمثال شهدای شهرستان در ورودی های شهر انزلی، بیان کرد : از اداره سیما و منظر شهری، اداره فرهنگی و روابط عمومی شهرداری بندرانزلی به جهت پیگیری های انجام شده برای ساخت و نصب تمثال شهدای گرانقدر شهرستان تشکر می کنم. این مورد یکی از خواسته های به حق مردم قهرمان و شهید پرور شهرستان و خانواده های معظم شهدا بود که خوشبختانه از ورودی شرقی انزلی، پل طالب آباد به سمت بی بی حوریه آغاز شده و در مرحله بعد از ورودی غربی انزلی نیز انجام خواهد شد.

وی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، عنوان کرد : با هماهنگی های انجام شده، از تمثال مبارک شهدا در یکی از روزهای هفته بسیج رونمایی خواهد شد.

شعبان جعفری با اعلام خبر پرداخت معوقات پرسنل سبززیور شهرداری بندرانزلی، بیان داشت : از شهرداری بندرانزلی و مجموعه شهرداری به جهت پرداخت معوقات پرسنل پرتلاش سبززیور تشکر می کنم. باتوجه به وضعیت معیشتی جامعه، این معوقات مشکلاتی را برای کارگران زحمتکش شهرداری ایجاد می کند که این پرداختی ها موجب رفع بخشی از مشکلات این عزیزان خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه به جهت رفع مشکلات شهر و شهرداری در جلسات شورا از واحدهای مختلف شهرداری دعوت  می کنیم، بیان داشت : در جلسه امروز شورا از واحد عمران شهرداری دعوت کردیم تا میزان تحقق پروژها نسبت به بودجه مصوب شهرداری مشخص شود و همچنین اعضای شورا در جریان وضعیت پروژه ها قرار بگیرند.

شعبان جعفری با اعلام اینکه در روزهای گذشته توجه ویژه ای به پارک های محلی صورت گرفته، ادامه داد : متاسفانه در گذشته بسیاری از پارک های ما رها شده بود که از روزهای گذشته هرس فضای سبز و ساماندهی پارک ها آغاز شده است. با توجه به اینکه پارک ها نقش موثری در آرامش شهروندان دارند، باید به زیبایی،امکانات و مبلمان این اماکن توجه ویژه ای شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی بیان کرد : تغییر شرایط جوی و همچنین توسعه شهری یکی از دلایل آبگرفتگی روز های اخیر است. در بارندگی گذشته طبق آمار رسمی طی ۲ ساعت در شهر انزلی ۷۴ میلی متر باران بارید که این حجم از بارش در یک زمان محدود خارج از ظرفیت سیستم هدایت آب های سطحی شهری است. در شهر های دیگر استان گیلان که بارش کمتری داشتند شاهد خسارت های سنگین مالی بودیم که خوشبختانه در شهر انزلی موجب خسارت مالی نشد. البته خسارت اجتماعی و نارضایتی شهروندان در بخش هایی از شهر را داشتیم که باید به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

وی ادامه داد : شهر انزلی دارای یک سیستم هدایت فاضلاب و هدایت آب های سطحی قدیمی و فرسوده است که بهسازی آن نیاز به اعتبارات بالایی دارد که با توجه به بودجه محدود شهرداری بندرانزلی و شرایط شهر انزلی نیاز است اعتباراتی از ستاد بحران استان برای این موضوع جذب شود که فرمانداری انزلی پیگیر این موضوع است.

شعبان جعفری گفت : در هفته های گذشته اتفاق خوب رخ داد که آن هم انتصاب آقای موسی فکور به عنوان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بود که این انتصاب را به فال نیک می گیریم. یکی از اولین شهرهایی هم که ایشان در آن حضور پیدا کردند نیز شهر انزلی بود. در نشستی که با ایشان در شهرداری انزلی داشتیم موارد و مشکلات شهری را مطرح کردیم و مقرر شد برای رفع این مشکلات یک نشست مشترک با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در شهر انزلی برگزار شود.

وادامه داد : یکی از پیشنهادهای ما تشکیل کمیسیون ماده ۵ در شهر انزلی است. با توجه به شرایط شهر انزلی، محدودیت هایی که  میراث، دریا، تالاب، محیط زیست برای شهر ایجاد کرده نیاز است که نگاه ویژه ای به شهر انزلی شود.

رییس شورای اسلامکی شهر بندرانزلی یکی از مهم ترین دغدغه مردم انزلی را وضعیت تالاب انزلی دانست و بیان کرد : متاسفانه فریادهای ما به جایی نمی رسد و در سطح استان و کشور کسی به این خواسته ها توجه نمی کند. از قایقرانان با غیرت انزلی تشکر می کنم که برای رفع مشکلات تالاب و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی وارد عمل شده اند .

وی با گلایه از استاندار گیلان، ادامه داد : بارها استاندار را دعوت کردیم و درخواست کردیم تا جلسه ای در شهر انزلی داشته باشند اما متاسفانه تاکنون این مورد محقق نشده است. شهر انزلی با شرایط ویژه ای که دارد یکی از شهرهای مهم استان وکشور محسوب می شود اما متاسفانه دو دوره است که روسای جمهور به این شهر سفر نکرده اند تا مشکلات مردم انزلی را از نزدیک لمس کنند.

شعبان جعفری با تبریک موفقیت های تیم محبوب ملوان و گلایه از کمکاری مسئولین اداره ورزش در تکمیل سکوهای ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران، گفت : اگر همت شهرداری و شورا نبود و کمک مالی و عمرانی در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران توسط شهرداری صورت نمی گرفت شاید تا به همین امروز شهر انزلی از میزبانی مسابقات محروم بود. شهرداری بندرانزلی به خاطر نام ملوان و مردم انزلی شبانه روز در ورزشگاه تلاش کرد و وظایف اداره ورزش و پیمانکار آن را انجام داد تا شهر انزلی از امتیاز میزبانی محروم نشود. شهرداری بندرانزلی هنوز هم در بخش های مختلف این ورزشگاه پروژه های نیمه کاره پیمانکار اداره ورزش را انجام میدهد .

وی ادامه داد : از تلاش مدیرعامل ملوان تشکر می کنیم و از همینجا اعلام می کنیم شهرداری آمادگی این را دارد تا در هر بخشی که مربوط به شهرداری و شوراست با باشگاه ملوان همکاری کند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اعلام خبر عملیاتی شدن پروژه سامانه اطلاعات جغرافیایی یاGIS  شهرداری، بیان کرد : پروژه GIS  شهرداری بندرانزلی از دوره چهارم شورا آغاز شد و خوشبختانه با تلاش و پیگیری های انجام شده هفته گذشته با حضور معاونت عمرانی استانداری گیلان و مسئولین شهرستان از آن رونمایی شد. این پروژه موجب می شود تا مشکلات شهروندان در بخش شهرداری تسهیل پیدا کند و از رانت اطلاعاتی جلوگیری شود.

شعبان جعفری با ابراز خرسندی از نتایج تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندرانزلی، گفت : با همه فراز و نشیب ها، این تیم با کمترین هزینه اداره می شود. از بازیکنان، مربیان و هیات مدیره باشگاه به جهت عملکرد خوبشان تشکر می کنم. صحبت هایی شنیده می شود که اعلام شده براساس درصد تحقق کل بودجه شهرداری باید بودجه باشگاه پرداخت شود که این غلط است و باید همه بودجه مصوب در اختیار باشگاه قرار بگیرد. بسیاری از بازیکنان و خانواده هایشان با حضور در این تیم امیدوار شدند و استعدادشان شکوفا شده که این موضوع ارزشمند است.