وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

جلسه بررسی مشکلات کاخ موزه بندرانزلی برگزار شد

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

جلسه بررسی مشکلات کاخ موزه بندرانزلی با حضور رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی و عضو شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی ،فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی، فرماندار شهرستان و رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی انزلی ، صبح امروز چهارشنبه (۲۴ آبان)، در دفتر دریادار دوم ستاد حمیدرضا سعادت فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این جلسه با توجه به اهمیت و جایگاه گردشگری کاخ موزه برای شهر بندرانزلی، مقرر شد تا با کسب اعتبارات موجود و همراهی شهرداری بندرانزلی نسبت به ترمیم ساختمان، ایجاد مبلمان و محوطه سازی آن اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید براینکه شهر بندرانزلی از دیرباز یکی از شهرهای توریستی کشور به حساب می آمده، عنوان کرد : کاخ موزه بندرانزلی یکی از نقاط گردشگری شهر انزلی است که همواره مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. در حال حاضر این ساختمان وضعیت نامطلوبی دارد که با توجه به لزوم حفظ آثار تاریخی،؛ مرمت آن ضروری است و همچنین محوطه سازی و فضای سبز آن درخور شان مردم بندرانزلی و گردشگران نیست.

شعبان جعفری ادامه داد : اعتبار شهرستانی که برای این موزه در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است و نیاز است که اداره کل میراث هم بودجه ای برای این کاخ موزه تاریخی اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرنزلی در چارچوب قانون آمادگی هرگونه تعامل و همکاری در خصوص مرمت و محوطه سازی کاخ موزه را دارد، ادامه داد : با توجه به ویژگی های خاص این ساختمان و طراحی میراثی آن باید در انتخاب پیمانکار دقت لازم صورت بگیرد تا در روند مرمت و بهسازی آن اصول میراثی حفظ شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی افزود : هماهنگی لازم به جهت ترمیم و ایجاد فضای سبز محوطه کاخ موزه انجام شده تا واحد فضای سبز شهرداری بندرانزلی نسبت به کاشت گل و گیاه محوطه کاخ موزه نیروی دریای اقدام کند.

شعبان جعفری در خصوص انتقال مقبره شهید یدالله بایندر به محوطه کاخ موزه، اظهار کرد : ناوسروان شهید یدالله بایندر در ماجرای اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰، در بمباران هوایی ارتش شوروی به همراه تعدادی از همرزمان خود در پایگاه دریایی بندرانزلی دلاورانه به شهادت رسید. متاسفانه بسیاری از مردم انزلی این قهرمان ملی را نمیشناسند و یا اطلاعی از محل مرقد ایشان ندارند. با توجه به اینکه مقبره ایشان درمحوطه بندری اداره بندر قرار داد، بازدید از این مکان محدودیت فراوانی برای شهروندان و گردشگران ایجاد کرده است و به همین جهت با انتقال این مقبره به محوطه کاخ موزه انزلی استقابل می کنیم و در چارچوب قانون و مجوزات شرعی آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را داریم.

وی با تاکید براینکه باید ناوسروان یدالله بایندر را به مردم شهر و کشور بشناسانیم، ادامه داد : پیشنهاد می کنم در تقویم مراسمات شهرستان روزی را به عنوان گرامیداشت ناوسروان یدالله بایندر در نظر بگیریم و هرساله در آن روز همایشی  در سطح ملی برگزار کنیم.