وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهرهای بندرانزلی و یزد امضاء شد

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

تفاهم نامه خواهرخواندگی میان شهرهای بندرانزلی و یزد با هدف افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان این دو شهر به امضاء رسید.

مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر بندرانزلی و یزد، شنبه ( ۲۷ آبان) با حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر یزد و انزلی ، نماینده شهرستان، فرماندار انزلی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

با توافق شهرداری های بندرانزلی و یزد و پیرو جلسه برگزار شده در عمارت شهرداری بندرانزلی، تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر گردشگرپذیر یزد و بندرانزلی توسط شهرداران دو شهر به امضا رسید.

ریاست شورای اسلامی شهر بندرانزلی ضمن عرض خیر مقدم به اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، عنوان کرد : شورای اسلامی شهر بندرانزلی از دوره پنجم به دنبال بحث خواهرخواندگی بود و خدارا شاکریم که در در این دوره اولین خواهرخواندگی شهر انزلی را با کلانشهر یزد منعقد می کنیم.

شعبان جعفری ادامه داد : با توجه به یکسری از ملاحظات سیاسی نمی توان با کشور هایی که از قبل خواهرخواندگی داشتیم مراوداتی داشته باشیم. ایران اسلامی ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف دارد. هر نقطه از کشور، شهر یا روستا ویژگی های منحصربه فردی دارد که می توان از این ویژگی ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت استان های کشور، بیان کرد : دو شهر یزد و بندرانزلی ویژگی های منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها ظرفیت هایی را برای هر دو شهر ایجاد کرده است که با این قرارداد خواهر خواندگی به دنبال تبادل این ظرفیت ها هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه در این زمینه باید از همه ظرفیت های شهر استفاده شود بیان کرد : برای اینکه این تفاهم نامه مغفول نمایند و به اهداف خود برسیم باید از همه ظرفیت ها از جمله نماینده محترم، فرماندار محترم، گروه های مردم نهاد، عزیزان در اداره میراث فرهنگی و گردشگری و همه نخبگان و صاحب نظران شهرستان استفاده شود.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه هزینه سفرهای خارجی بسیار سنگین شده است، ادامه داد : هزینه های بالای سفرهای خارجی می تواند یک فرصتی باشد تا شهر ها و استان های مختلف کشور ظرفیت های گردشگری خود را بالا برده و در زمینه تبادل گردشگر با هم همکاری و تعامل کنند.

وی با اعلام اینکه شهرستان انزلی کمترین روستا را در استان گیلان دارد و شهر بندرانزلی دومین شهر پرجمعیت استان است، ادامه داد : معمولا ادارات کل در مرکز استان مستقر هستند اما با توجه به ویژگی ها وظرفیت های شهر بندرانزلی ادارت کل مختلفی همچون بندر، گمرک، شیلات در شهر بندرانزلی مستقر هستند. از طرفی منطقه آزاد هم ظرفیت های خوبی برای گردشگران ایجاد کرده است.

شعبان جعفری با ابراز امیدواری از اینکه به زودی سوت قطار در حوزه شهرستان انزلی شنیده خواهد شد، ادامه داد : امیدواریم با پیگیری های مسئولین شهرستان و استان پرواز مستقیم رشت به یزد برقرار شود تا ارتباط میان دو شهر و استان را سهل و آسان کنیم و تبادل گردشگر به راحتی صورت بگیرد.