وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

نشست مشترک مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

نشست مشترک مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، شامگاه چهارشنبه (۱۵ آذر) در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بندرانزلی برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه هدف برگزاری این جلسه هم اندیشی به جهت رفع مشکلات شهر و شهرداری است، ادامه داد : مدیران شهردای بندرانزلی نیروهای توانمند و با تجربه ای هستند. مدیران دوایر شهرداری و نیروهایشان باید خلاقیت داشته باشند و با برنامه شهر را بسازند تا بتوانیم رضایت شهروندان را فراهم کنیم.

شعبان جعفری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس، در این نشست مطرح کرد: با توجه به قوانین و مکاتباتی که صریحا به ما ارسال شده، نباید هیچگونه ابزار و امکانات شهرداری در اختیار فرد یا گروه سیاسی خاصی قرار بگیرد . شاید هرکسی در جایگاه شخصی خود کاندیدایی را مدنظر داشته باشد اما نباید از ابزار و امکانات شهرداری له و علیه کسی استفاده کند.

وی با اعلام اینکه در دوره ششم شورا به تناسب بودجه مصوب اقدامات خوبی صورت گرفت، بیان داشت : امیدوارم با تلاش صورت گرفته و افزایش درآمد شهرداری، تا پایان سال به بودجه مصوب برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه از ۳۲۰۰ هکتار انزلی، ۳۶۵ هکتار آن میراثی و ۳۵۰ هکتار نیز در بافت فرسوده قرار گرفته است، اعلام کرد: دولت یکسری امکانات و سوبسیدهایی در بافت فرسوده تعریف کرده که متاسفانه شهرداری بندرانزلی نتوانسته از این اعتبارات بهره ببرد. برای نمونه برای آسفالت در بافت فرسوده قیر رایگان اختصاص داده می شود که شهرداری باید پیگیر دریافت این اعتبارات باشد.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه هنوز تکلیف سکونت گاه های غیر رسمی مشخص نشده است، ادامه داد : هرچه سریع تر باید تکلیف مناطقی همچون پیل علی باغ، چراغ پشتان و ماراگوده مشخص شود. در این نقاط ساخت و ساز صورت گرفته اما با توجه به قوانین نمی توانیم خدماتی در این مناطق ارائه دهیم.

وی با اعلام اینکه در این دوره شورا با پیگیری های انجام شده، استفاده از همه ظرفیت ها و یاری همه دوستان در یک پرونده چهارصد میلیارد تومانی پیروز شدیم، ادامه داد : ما وارث بسیاری از پرونده هایی هستیم که در زمان خود دفاع درستی از آن نشده و اکنون گریبانگیر شهرداری شده است.

شعبان جعفری بیان کرد : شهرداری باید با شناسایی املاک خود و تغییر کاربری این زمین ها، در قالب مشارکت به یک منبع درآمد پایدار برسد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید بر اینکه شهرداری در زمینه درآمدزایی ضعیف عمل کرده، ادامه داد : شهردای بندرانزلی مطالبات زیادی از اشخاص و نهاد های مختلف دارد که باید دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه واحد امانی پیشانی شهرداری است، ادامه داد : با توجه به اینکه واحد امانی شهرداری هر لحظه باید آماده خدمت باشد، لازم است از نظر نیرو، ابزار و ماشین آلات تجهیز شود.

 شعبان جعفری با تاکید براینکه تا زمانی که زندگی در شهر در جریان است شهرداری باید پای کار باشد، ادامه داد : از هم اکنون باید آمادگی استقبال از مسافران نوروزی را داشته باشیم.

بدیعی فر : محمدرضا بدیعی فر در این جلسه بیان کرد : برخی از دوستان اگر نمی توانند در مجموعه خود مثمر ثمر باشند، صادقانه اعلام کنند و فضا را در اختیار دیگران قرار دهند.

بدیعی فر با گلایه از وضعیت و خدمات شرکت سبززیور، ادامه داد : این شرکت در شهر به درستی وظایف خود را انجام نمی دهند و در بخش رفت و روب و نظافت به درستی عمل نمی کند.

وی با اعلام اینکه در قرارداد شهرداری با این شرکت نواقص زیادی دیده می شود، ادامه داد : کارکرد شرک سبززیور در شهرهای دیگر کشور قابل مقایسه با انزلی نیست.در انزلی به دلیل عدم نظارت درست و ابزار بازدارنده در قرارداد، این شرکت به درستی عمل نمی کند. یکی از دلایل عدم اجرای وظایف این شرکت این است که حداکثر جریمه برای آن مقرون به صرفه تر است.

بدیعی فر با اعلام اینکه تکریم ارباب رجوع باید در اولویت وظایف و تکالیف باشد، بیان داشت : باید به ارباب رجوع نگاه خدمت گذاری داشته باشیم. اغلب مراجعه کنندگان از معطلی بیش از اندازه در واحدهای مختلف شکایت دارند که باید این روند اصلاح شود.

وی ادامه داد : یکی از مشکلات شهرداری بندرانزلی تداخل در وظایف است. بدیعی فر با اعلام اینکه شکست در پرونده های حقوقی مشکلات زیادی را به شهرداری تحمیل می کند، بیان داشت : باید در پرونده های سنگین حقوقی از مشاورین حقوقی و یا قضات سابق و با تجربه استفاده کنیم.

محمدرضا بدیعی فر با تاکید براینکه همه اعضای شورای اسلامی شهر در چارچوب قانون از شهردار حمایت خواهند کرد، ادامه داد :در سال ۹۶ حدود چهارماه از حق بیمه به برخی از پرسنل تعلق نگرفته و برای این عزیزان فاصله سنواتی ایجاد شده است که از شهردار میخواهم این مورد پیگیری و مرتفع شود.

*********

حسن احمدی فرد در این جلسه با تقدیر از اجرای طرح پنجشنبه های سلامت، بیان داشت : در همه نهادها از جمله شهرداری مشکلاتی هست. اگر تنها انتقاد کنیم و مشکلات را مطرح کنیم و به دنبال راهکار نباشیم، چنین جلساتی مثمر ثمر واقع نخواهد شد.

احمدی فرد با اشاره به اینکه ارائه خدمات یکسان به مناطق مختلف شهر از ضرورتهای کار باید باشد، ادامه داد : به برخی مناطق شهر هموراه رسیدگی می شود اما برخی دیگر از مناطق محروم مانده و به حال خود رها شده است.

وی با تاکید بر اهمیت شهرداری الکترونیک، ادامه داد : با شهرداری الکترونیک، شهرداری وظایف خود را قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می کند. حسن احمدی فرد با تاکید بر لزوم رفع موانع در ردیف های درآمدی بودجه، بیان داشت : ممیزی املاک یکی از راه های درامد پایدار شری است که مغفول مانده است.

احمدی فرد با اشاره به عدم ساماندهی سگ های بلاصاحب، اعلام کرد : برخی از ساختمان ها ی بلندمرتبه بدون پله فرار مجوز گرفته اند و مشخص نیست اگر اتفاق بی افتد چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های درآمدی شهرداری از طریق کمیسیون ماده صد هست، ادامه داد : عدم برگزاری مستمر و منظم جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

حسن احمدی فرد با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته فنی گفت : در پروژه لوله گذاری نیایش مردم این منطقه گله مند هستند و هر روز پیگیر هستند و باید هرچه زودتر تکلیف این منطقه مشخص شود. احمدی فرد گفت : با توجه به کاهش حقوق پرسنل شهرداری انزلی به دلیل حذف برخی از ردیف ها، باید برای جبران کاهش این مبالغ، راهکار قانونی درنظر بگیرند.

هادی حیدری در این جلسه مطرح کرد : مباحثی همچون تکدی گری که ناقض حقوق شهروندی است، تعارض های فرهنگی که اتفاق می افتد، مشاغل کاذبی که پشت هم زیاد شده، ناهماهنگی میان مدیران دوایر شهرداری، مشکلات زیست بوم و پسماند از جمله مشکلات شهر و شهرداری بندرانزلی است.

وی با بیام اینکه عدم وجود یک برنامه راهبردی برای توسعه شهر حلقه مفقوده شهر انزلی است، ادامه داد : پس از تدوین و ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر، یک برنامه راهبردی برای شهر دیده نشده است.

حیدری با اشاره به  تاثیر شفافیت سلامت اداری بر میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان، ادامه داد : عدم شفافیت سیستم اداری، طولانی بودن روند اداری و سرگردانی مراجعه کنندگان، تبعیض در برخورد با مراجعه کنندگان، از مشکلات سیستم اداری شهرداری است.

*******

مه سیما نصیری با اعلام اینکه این جلسات باید در گذشته هم برگزار می شد، ادامه داد: تبعیض در رفتار با ارباب رجوع یکی از مشکلات شهرداری است. برای نمونه در گذشته در یک منطقه با استفاده از ظرفیت های موجود و راهنمایی های انجام گرفته به یک سازنده افزایش طبقات داده شده اما برای فرد دیگر در همان منطقه این اتفاق رخ نداده و در حق آن اجحاف شده است.

نصیری با تاکید بر اینکه همه باید به شرح وظایف خود آگاه باشند، مطرح کرد : مدیر هر واحد مسئول است تا شرح وظایف نیروهای زیرمجموعه خود را به آن ها اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه صداقت و سلامت لازمه همه کارهاست، ادامه داد: اگر صداقت و سلامت در امور باشد کار درست پیش می رود.

مه سیما نصیری با اعلام اینکه رضایت شهروندان باید در اولویت باشد، بیان داشت : آموزش پرسنل و ایجاد انگیزه از دیگر عوامل مهم در افزایش بهره وری کارکنان است که باید به این بخش نگاه ویژه ای شود.