وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صد و چهارمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرانزلی به حدنصاب نرسید

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۰۹/۳۰

صدو چهارمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرانزلی با استناد به نامه شهرداری بندرانزلی مبنی بر درخواست جلسه فوق العاده براساس تبصره ذیل ماده ۹ آیین نامه اجرایی و امورمالی شوراها پیرامون پرونده شرکت تعاونی کارکنان شیلات و نظر به تاکید ریاست محترم دادگستری به جهت حساسیت امر و لزوم تسریع در برگزاری جلسه، صبح امروز پنجشنبه ( ۲۹ آذر) در محل شورا برگزار شد که به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای شورا، این جلسه از رسمیت خارج شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به بسته شدن حساب شهرداری بندرانزلی، بیان داشت : از شهردار محترم تشکر می کنم که علی رغم بسته شدن حساب شهرداری، تلاش کردند و بن خریدی به عنوان بسته معیشتی در اختیار کارگران و کارمندان شهرداری قرار دادند.

شعبان جعفری با تبریک شب یلدا  بیان کرد : امیدوارم در شب یلدا سفره هیچ خانه ای خالی نباشد.

وی با اشاره به اینکه در این حکم احساس می کنم درحق شهرداری اجحاف شده، ادامه داد : متاسفانه در پرونده کارکنان تعاونی شیلات، در بدوی و تجدید نظر حکم محکومیت قطعی برای شهرداری بندرانزلی صادر شد. البته به زعم بنده این پرونده ارتباط موضوعی به شهرداری نداشته و علی رغم تلاش هایی که صورت گرفت، حقوق شهرداری در این حکم تضییع شده است.

شعبان جعفری بیان داشت : در خصوص این پرونده جلسه ای با رییس کل دادگستری استان و معاون ایشان داشتیم و موافقت کردند که این پرونده مشکلاتی دارد و نیاز است که بررسی شود.

 رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه حقوق شهرداری حقوق شهروندان است، ادامه داد : برای احقاق حقوق شهرداری، شهر و شهروندان وظیفه داریم که این موضوع را تا جایی که امکان دارد پیگیری کنیم. امیدواریم با استفاده از ظرفیت همه دوستان، پیگیری های این پرونده هم مانند پرونده کارخانه آسفالت به نتیجه برسد.  

وی با تشکر از تلاش ریاست محترم دادگستری شهرستان، ادامه داد : با توجه به حساسیت موضوع و اینکه رای قطعی صادر شده، جناب شهردار جلسه ای با حضور ذینفعان این پرونده و وکلای تعاونی شیلات در دادگستری شهرستان داشتند. در آن جلسه یک توافق ضمنی صورت گرفت و مقرر شد، با توجه به اینکه این بدهی و تعهدات در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری دیده نشده است، این توافق در صحن شورا مطرح شود.

شعبان جعفری افزود : پس از جلسه دادگستری، بلافاصله شهرداری نامه ای به شورا ارسال کرد و درخواست یک جلسه فوق العاده داد و ما هم با باتوجه به حساسیت موضوع با هماهنگی صورت گرفته دعوت نامه ای برای جلسه امروز شورا آماده و به اطلاع همه اعضا رساندیم.

وی ادامه داد : با تشکیل این جلسه حساب شهرداری باز شده و با پرداخت بخشی از حقوق کارکنان شهردای، شرمنده این عزیزان نمی شویم.

 رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی بیان نمود: متاسفانه عدم حضور سه عضو شورا موجب شد این جلسه رسمیت نداشته باشد و شورا نمی تواند برای امروز مصوبه ای داشته باشد.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه جلسه آتی شورا با همین دستور کار برای فردا تکرار خواهد شد، بیان کرد : امیدوارم با حضور و همراهی همه اعضای شورا از این بحران خارج شویم.

شهردار بندارنزلی در این جلسه بیان کرد :

شهردار بندرانزلی با تشکر از برگزاری این جلسه، بیان داشت : با توجه به محکومیت قضایی درخصوص شرکت تعاونی کارگران شیلات که منجر به صدور رای قطعی و لازم الاجرا برای شهرداری شده است، حساب شهرداری بندرانزلی مسدود شد.

پورحضرت با اشاره به اینکه این پرونده مربوط به سنوات گذشته بوده و در سال گذشته رای قطعی برای آن صادر شده، اعلام کرد : پس از رای قعطی در طول این چند ماه توافقاتی صورت گرفته و شش قطعه زمین نیز در این زمینه معرفی شده بود. اما با توجه به اینکه این توافقات در فرآیند این یک سال منتج به نتیجه نشد، با تاکید و درخواست ذینفعان و وکلای محترم آنها، قاضی محترم نسبت به مسدودی حساب هزینه و همچنین حساب درآمد شهرداری، اقدام نمود. با توجه به مسدودی حساب ها، شهرداری بندرانزلی در این یک هفته با مشکل جدی مواجه شده است.

وحید پورحضرت با تشکر از پیگیری همه اعضای شورای اسلامی شهر، بیان کرد : با پیگیری های انجام شده و مساعدت و موافقت رییس کل دادگستری استان گیلان در اجرای ماده ۴۷۷ آیین دادرسی، این موضوع در حال سیر فرآیند و مراحل اداری و قانونی است که امیدواریم موثر ثمر واقع شود.

 وی با تاکید براینکه ذینفعان پرونده برای رفع مسدودی حساب ها اصرار به انعقاد یک توافق داشتند، ادامه داد : در همین راستا جلسه ای به ریاست رییس محترم دادگستری شهرستان و با حضور ذینفعان و کلای آنها برگزار شد و با توجه به اینکه رای قطعی و لازم الاجرا است، توافقاتی درخصوص نحوه پرداخت این دیون صورت گرفت. با توجه به اینکه برای پرداخت این دیون در بودجه سال ۱۴۰۲ پیشبینی های لازم تا سقف مورد نظر دیده نشده بود و همچنین به جهت کسب تکلیف و اخذ نظریه ارشادی از شورای اسلامی شهر درخصوص مفاد این توافق نامه، درخواست برگزاری یک جلسه فوق العاده دادیم تا این پیشنهاد، هم در بودجه سال جاری و هم در چارچوب بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.

پورحضرت اشاره کرد: با توجه به اینکه امروز رو آخر ماه بود و شب یلدا را نیز در پیش داریم، پیگیر بودیم که این کار انجام شود و برای کارکنان شهرداری واریزی داشته باشیم و همچنین خللی در نحوه خدمت رسانی به شهروندان وارد نشود.

شهردار بندرانزلی در انتها بیان کرد : امیدواریم با کمک و همراهی و تعامل همه عزیزان به خصوص همه اعضای محترم شورای اسلامی، بتوانیم از این شرایط بحرانی خارج شویم.