وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو هفتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

صدو هفتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری ،نامه شهرداری به پیوست صورتجلسه استانداری درخصوص توسعه فیبر نوری جهت عقد قرارداد با شرکت فناپ تلکام ، نامه شهرداری به پیوست تقاضای آقای کرامت جعفری جهت تمدید قرارداد پارک بادی پاسداران، نامه شهرداری به پیوست تقاضای خانم بتول باقری جهت فروش شارع متروکه به نامبرده،نامه شهرداری درخصوص درخواست مجوز فروش تنه درختان دپو شده در گلخانه شهرداری ، نامه شهرداری درخصوص فروش اموال غیرقابل استفاده ، نامه به پیوست نامه نماینده محترم شهرستان انزلی جهت کمک به آقای علی احمدزاده ، نامه فرمانداری و مغایرت اعلام شده به بندهای صورتجلسه مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۹ شورا ،یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، بیان داشت : برای تمامی بانوان، علی الخصوص بانوان شریف شهر بندانزلی از درگاه باریتعالی، تندرستی، شادکامی و توفیق مسألت دارم.

شعبان جعفری با تسلیت جمعی از هموطنانمان در کرمان و محکوم کردن این اقدام تروریستی، بیان داشت : فاجعه انفجار تروریستی در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان، بار دیگر قساوت و ظلم آشکار دشمنان جنایتکار و سنگدل به ملت ایران را اثبات کرد و نشان داد دشمن حتی تحمل زائران مزار شهید سلیمانی را هم ندارد. این اقدام ناجوانمردانه که تصویری واضح از ضعف و خواری دشمنان ایران اسلامی است، نمی تواند ملت بزرگ ایران را از ایستادگی پای آرمان های انقلاب اسلامی بازدارد .

وی با آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه، ادامه داد : بسیاری از کشورهای اروپایی هم این فاجعه جنایتکارانه را محکوم کردند. از مردم قهرمان و شهیدپرور بندرانزلی که پس از نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، این حادثه جنایتکارانه را محکوم کردند، قدردانی می کنم.

هادی حیدری در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، بیان کرد: در تاریخ یکم دی ماه مطلبی در سایت شهرداری عنوان شد که امروز برای روشن شدن اذهان شهروندان و پرسنل شهرداری به این موارد اشاره می کنم.

حیدری با تاکید براینکه به دنبال آرامش شهر و شهرداری هستم و به دور از توهین به شخصی می خواهم شبهات را رفع کنم، بیان داشت : در سایت شهرداری عدم پرداخت حقوق و خسران ۲۰ درصدی پرداخت حق بیمه را به عدم حضور سه عضو شورا در جلسه شورا منتسب کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق آموزه های دینی همه باید اخلاق را سرلوحه کار قرار دهند، اعلام کرد : متاسفانه آقای شهردار به دلیل بی تجربگی و عدم تسلط کافی در مدیریت به موضوع مطروحه باعث این اتفاقات شدند و به دلیل اینکه کم کاری خود را کمرنگ جلوه دهند، تقصیر را به گردن سه عضو شورا انداختند.

هادی حیدری با اشاره به اینکه رییس شورا می تواند پیگیر عدم حضور هریک از اعضای شورا باشد و این موضوع را از راه قانونی متذکر شود، بیان کرد : متاسفانه در اقدامی عجیب و نامتعارف شهردار به این موضوع ورود کرده و از طریق سایت شهرداری این مورد را بیان کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره اینکه حساب شهرداری بندرانزلی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ بسته شد، ادامه داد : در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ درخصوص این پرونده محکومیت قطعی صادر شد. در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ یک نامه حقوقی داشتیم جهت اینکه در ردیف محکومیت های قضایی و جرایم بودجه سال ۱۴۰۲ این مورد دیده شود.

وی ادامه داد : پس از تصویب بودجه یک میلیارد و پانصد میلیون در این ردیف داشتیم و این پرونده ( شرکت تعاونی شیلات) و پرونده واحدی موجب شد که یک اصلاحیه به شورا بیاید و در جلسه ۸۸ شورا در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۲ ، به این مبلغ سیزده میلیاردو پانصد میلیون تومان این اضافه و با مجموع پانزده میلیارد این اصلاحیه تصویب شد.

حیدری بیان داشت : اولین توقیف حساب درخصوص پرونده کارکنان شیلات در زمان آقای بیک زاده صورت گرفت که قاضی شعبه بنا به درخواست شهرداری و جمعی از مسئولین به بازگشایی حساب مبادرت نمود و برای اینکه سهل الوصول ترین کار را برای این پرونده داشته باشند پلاک ثبتی معرفی کردند. این پلاک ثبتی به کارشناسی یک نفره و بعد سه نفره رفت . موکلین این پرونده در تاریخ ۲۷ آبان سال ۱۴۰۲ با معرفی کارشناسان حسابرسی برای اینکه حساب کنند آیا شهردای توان پرداخت بخشی از این محکومیت را دارد، به شهرداری نامه زدند.

وی ادامه داد : حال سوال اینجاست که چرا در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۲، یعنی یک روز پس از اینکه حساب مسدود شد، تازه اعتراض صورت گرفت و تعلل شهردار در این خصوص موجب شد که پرداخت پولی صورت نگیرد. مضاف براینکه تا تاریخ مذکور از ردیف محکومیت های قضایی و جرایم حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده بود و ۴ میلیارد از این بودجه باقی مانده بود.

هادی حیدری با اشاره به بحث درآمدی شهرداری، گفت : در ماه های شهریور و مهرماه امسال شهرداری بندرانزلی برای هرماه حدود ۲۹ میلیارد تومان درآمد داشته. بعد از آمدن آقای پورحضرت، درآمد شهرداری درماه آبان به ۲۵ میلیارد و در آذر به حدود ۲۴ میلیارد رسید که این کاهش درآمد خود جای سوال دارد. در مجموع برای دوماه آبان و آذر شهرداری ۴۹ میلیارد درآمد داشت، هزینه کرد شهرداری در این دو ماه حدود ۴۳ میلیارد تومان بوده و شهرداری حدود ۷ میلیارد تومان موجودی داشته است . با توجه به این موجودی و بودجه باقی مانده از ردیف محکومیت های قضایی، شهرداری می توانست چهار میلیارد برای این محکومیت هزینه کند . عدم انجام این اقدام به دلیل کم تجربگی شهردار و عدم انجام کار کارشناسی بوده و جالب اینکه پس از این کوتاهی، مصادره به مطلوب کردند و با تشویش اذهان پرسنل، این موضوع را به گردن سه تن از اعضای شورا انداختند.

هادی حیدری با اشاره به مطلب مطرح شده در خصوص خسران ۲۰ درصدی حق بیمه، بیان کرد : طبق قانون از ابتدا تا پایان ماه باید حق و حقوق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود. این مطلبی که اعلام شد که خسران ۲۰ درصدی اتفاق افتاد برای بیمه آبان ماه بود. حساب شهرداری در تاریخ ۲۲ آذر مسدود شد. یعنی ۲۲ روز هم اضافه تر از ماهی که گذشت فرصت پرداخت حق بیمه را داشتند که متاسفانه این پرداخت را صورت ندادند. مگر عضو شورا مدیر اجرایی است که با فرافکنی این کم کاری را به گردن برخی از اعضای شورا انداخته و این حواشی را ایجاد کردند. به آقای شهردار توصیه می کنم قوانین شهرداری و بیمه ای را مطالعه کنند تا در آینده شاهد این ضعف ها نباشیم.

حیدری در انتها گفت : البته این حق همچنان برای ما محفوظ است که در زمان مقتضی برای استیفای حق خود، نسبت به مطلبی که در صفحه رسمی شهرداری منتشر شده و شخص شهردار هم مسئول آن است در محاکم قضایی و شبه قضایی پیگیر باشیم.

حسن احمدی فرد در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، بیان داشت : بنده و همه اعضای شورا از مردم رای اعتماد گرفتیم و باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی ادامه داد : شهردار در جلسه ای که در تاریخ ۱۵ آذر با موضوع بررسی مشکلات شهری با حضور مدیران دوایر شهرداری برگزار شد اعلام کردند که ۸۵ درصد مدیران شهرداری با ایشان همراه نیستند. از آقای شهردار سوال دارم که چه مدیریتی اتخاذ کردند تا مدیران شهرداری با ایشان همراه باشند. شهردار در مکان دیگر عنوان کرده که شهرداری هفتصد پرسنل دارد که کارایی ندارند و در زمان ایشان جذب نشده اند. سوال اینجاست که آقای شهردار خود چه برنامه ای را ارائه دادند که این مشکلات را رفع کنند.

احمدی فرد با اشاره به اینکه در تاریخ شهرداری سابقه نداشته شخصی بدون هیچ برنامه مدونی شهردار انزلی شود، بیان داشت : متاسفانه در زمان ایشان بیشتر پروژه های نیمه تمام عمرانی ابتر شد، حساب شهرداری مسدود و حقوق پرسنل نیز کاهش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی بیان داشت : نیمی از فصل زمستان گذشته و هنوز شهرداری جلسه ستاد بحران برگزار نکرده است. اگر مانند سالهای ۸۶ و ۹۲ برف سنگینی در انزلی رخ دهد یک گرم نمک در انبار شهرداری نداریم و ماشین آلات شهرداری نیز آمادگی مقابله با این بحران را ندارند.

حسن احمدی فرد گفت : در هفته گذشته آسفالت چهار راه آخر خط که به نظر بنده هیچ مشکلی نداشت، تراشیده شد و موجب نارضایتی مردم را فراهم کرد. بدون تایید مشاور و اخذ مجوز شورای ترافیک اعلام شده که قرار است در چهار راه آخر خط اصلاح هندسی رخ  دهد .

وی ادامه داد : آقای شهردار در یک جلسه ای اعلام کردند که بنده به ایشان تهمت زدم که ۳ میلیون از حقوق پرسنل شهرداری کاهش یافته است . این موضوع را پرسنل شهرداری می توانند شهادت دهند و داوری کنندکه حقوق و اضافه کارشان کاهش یافته است یا خیر. در همان جلسه اعلام کردید که بنده از شما خواسته های نامتعارف داشتم. شما هم اکنون خواسته های متعارف مردم را نمی توانید انجام دهید.

عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد : اگر بنده خواسته نامتعارف داشتم آقای شهردار باید در صحن شورا اعلام کند، اگر نتوانستند باید در همینجا عذرخواهی کند وگرنه من کوتاه نخوام آمد.

حسن احمدی فرد ادامه داد : تنها نکته مثبت آقای پورحضرت برگزاری طرح هر پنجشنبه یک محله بود که متاسفانه آن هم سیاسی کردند و اعلام کردند که برخی از اعضای شورا در محلات حضور پیدا می کنند و در سایه این طرح خودشان را نشان می دهند و جلوی دوربین عکس می گیرند. برای اینکه برخی از اعضای شورا در این برنامه حضور پیدا نکند تا آخرین لحظه محل برگزاری این طرح را اطلاع رسانی نمی کنند.