وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو هشتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

صدو هشتمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری ، نامه شهرداری به پیوست اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بندرانزلی ، نامه شهرداری درخصوص فروش نرم افزار به مدیریت خانم میراعلایی، نامه شهرداری به پیوست تقاضای آقای زندگانی دوست درخصوص تعیین تکلیف میزان مساحت واقع در تعریض خیابان نواب، نامه شهرداری به پیوست تقاضای آقای غلام الذاکرین جهت اجرای سیرک، نامه شهرداری درخصوص تخفیف عوارض نوسازی در ایام دهه فجر، نامه به پیوست تفاهم نامه با سپاه ناحیه انزلی درخصوص ادامه روند ساخت ساختمان آرامستان، نامه به پیوست تقاضای آقای احمدی علافی، نامه درخصوص اراضی تحت تصرف در منطقه نیمه شعبان، نامه فرمانداری و مغایرت اعلام شده به مصوبه شورا ،سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر، بیان کرد: روز پدر را صمیمانه به همه پدران فداکار این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض کرده و ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای همه عزیزان، امیدوارم روح پدرانی که درقید حیات نیستند در شادی و آرامش باشد.

 شعبان جعفری با اشاره به ایام اعتکاف، اعلام کرد : خداوند در ماه رجب و در ایام اعتکاف زمینه‌ای را فراهم کرده است تا از دنیای مادی فاصله گرفته و در بهترین مکان مقدس با خدا راز و نیاز کنیم.  

وی با اعلام اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که به روی ملت ایران گشوده شد، ادامه داد : با توجه به درپیش بودن  دهه مبارک فجر و سالروز پیروی انقلاب اسلامی، امیدوارم آذین بندی و فضاسازی متفاوتی را به مناسبت این ایام در سطح شهر شاهد باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است تا مشارکت مردم در انتخابت کمرنگ شود، ادامه داد: به یاری خداوند موج جدید در کشور و شهرستان ایجاد شده و با توجه به انتخابات پیش رو باید مردم را تشویق کنیم به پای صندوق رای بیایند و در این انتخابات سرونشت ساز مشارکت پرشور داشته باشند.

شعبان جعفری با تاکید براینکه تضارب آرا در هر مجمع تصمیم گیری و مشورتی وجود دارد، عنوان کرد : این تضارب آرا باید در راستای اصلاح امور بوده و راهگشا باشد. تذکرات ما باید بدور از تخریب و توهین موجب رفع نواقص شود و به گونه ای مطرح شود که موجب التهاب جامعه نگردد.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته مسایلی مطرح شده که به حوزه شورا برمیگردد، به همین جهت به آن اشاره می کنم. روند انتخاب شهردار در جلساتی که برگزار شد، طبق نظر شورا تصمیم گیری شد.  بنده هم بارها اعلام کردم عزیزانی که به شهردار رای ندادند به این دلیل نبوده که با آقای پورحضرت مشکل داشتند بلکه تشخیص این عزیزان این بوده که شخص دیگری برای رفع مشکلات فعلی شهر مناسب تر است. خود اعضای شوراهم در این زمان کم حضور شهردار اعلام کردند که شاید آقای پورحضرت رای ندادند ولی عملکرد شهردار مورد رضایت این عزیزان بوده است. این مورد چندین بار در همین شورا مطرح شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به انتخابات پیش رو، مطرح کرد : دغدغه مقام معظم رهبری و همه مسئولین نظام این است که مردم را دلسرد نکنیم تا همه پای صندوق های رای بیایند.

شعبان جعفری درخصوص پرونده های حقوقی شهرداری، بیان کرد: در دوره ششم شورا تلاش های زیادی در زمینه پرونده های حقوقی صورت گرفت . با یاری همه دوستان توانستیم در یک پرونده ۴۰۰ میلیارد تومانی پیروز شویم که اگر این اتفاق نمی افتاد باید بسیاری از املاک و دارایی های شهرداری را برای پرداخت آن میفروختیم و ماه ها درگیر بسته شدن حساب ها بودیم.

وی ادامه داد : درخصوص پرونده تعاونی شیلات که اخیرا موجب بسته شدن حساب شهرداری شد، در زمان خود دفاع مناسبی صورت نگرفت و شهرداری محکوم شد. این پرونده ارتباطی به شهرداری نداشت و شاید اگر همان زمان پیگیری های لازم انجام می گرفت، این محکومیت برای شهرداری اتفاق نمی افتاد. به هر حال ما سعی کردیم که مسیر این پرونده را تغییر دهیم و دوبار اعتراض و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کردیم. در مرحله اول این درخواست رد شد، ولی ملاقاتی با مدیرکل جدید دادگستری استان داشتیم که از همینجا از ایشان تشکر میکنم، مستنداتی به ایشان ارائه دادیم که با مساعدت ایشان و دقت نظر قاضی محترم، درخواست ماده ۴۷۷ پذیرفته شد. بحث این نیست که عزیزان در تعاونی شیلات حقی ندارند، اگر حقی داشته باشند این حق توسط شهرداری پایمال نشده و باید نهادهای دیگری به این بخش ورود کنند.

شعبان جعفری درخصوص عدم اجرای برخی از پروژه های شهری، بیان داشت : در برخی از پروژه ها پیمانکار حدود ۳۰ درصد کار را انجام داده اما هنوز قرارداد آن بسته نشده بود و این مشکلی است که از دیرباز در شهرداری وجود داشته و هنوز هم درگیر آن هستیم که باید مسئولین دوایر شهرداری به این موارد توجه داشته باشند.

وی ادامه داد : متاسفانه شورای شهر این دوره تاوان عملکرد ضعیف شهرداری را می دهد که از دیرباز اینچنین بوده است. بنده و همه اعضای شورا قسم یاد کردیم که باید به حقوق مردم توجه کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی بیان کرد: در ادوار گذشته شورا نفرات زیادی با سفارش وارد شهرداری شدند که ورود این تعداد نیروی مازاد موجب شده که شهرداری در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل با چالش هایی مواجه شود که با همه چالش ها مشکلی در پرداخت حقوق و مزایا نداشتیم.

 شعبان جعفری با تاکید براینکه اطلاعاتی که منتشر می کنیم باید درست و کامل باشد، ادامه داد : دو جلسه با موضوع ستاد بحران در شهر تشکیل شد که در یکی از این جلسات بنده به عنوان نماینده شورا حضور داشتم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اعلام اینکه نیروهای شهردای باید ساماندهی شوند، ادامه داد: شاهد این هستیم که نیروها در جای خود فعالیت نمی کنند. راننده و یا آتش نشان در سیستم اداری کار میکنند، نیروهایی که به عنوان خدماتی جذب شدند در سیستم اداری هستند و ما در امور خدماتی به دلیل عدم حضور این نیروها با مشکلاتی مواجه هستیم.

شعبان جعفری با تاکید بر اینکه مشارکت مردم و صندوق آرا مهم است، بیان کرد : متاسفانه برخی افراد مواردی مطرح می کنند که انتخابات مهندسی می شود. نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم و با ناامید کردن مردم با رسانه های دشمن و معاند نظام هم صدا شویم که این رفتار به نوعی مخالفت با فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین دلسوز نظام می باشد. اتفاقا در این دوره رافت اسلامی صورت گرفته و سعی شده برای هر نظر و سلیقه ای کاندیدا وجود داشته باشد. به همه عزیزانی که برای انتخابات صلاحیت گرفتند تبریک می گویم و امیدوارم شاهد انتخاباتی پر شور باشیم.

شهردار بندرانزلی بیان کرد :

🔹تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا در این دو ماه حضورم در شهرداری بندرانزلی در چارچوب قانون حرکت کنم و قطعا تا پایان حضور بنده در این مسئولیت خطیر به این اصل پایبند خواهم بود.
🔹همه شهرداری های کشور از جمله شهرداری بندرانزلی با مسایل و مشکلاتی مواجه هستند و بنده این مسئولیت را پذیرفتم تا با تمام ظرفیت خود و با بهره گیری از تجارب و نیروی انسانی موجود در شهرداری برای شهر و شهرداری تلاش کنم.
🔹از همه اعضای محترم شورای اسلامی شهر انتظار دارم در جایگاه نظارتی خود در حفظ و حراست از اموال عمومی، تضییع حقوق بیت المال و ارایه خدمات شایسته به شهروندان، تحقق منابع درآمدی و توزیع عادلانه منابع، بنده را همراهی کنند.
🔹در نهم آبان که کار خود را در شهرداری بندرانزلی آغاز کردم در مجموع حساب های درآمد و هزینه شهرداری تنها دویست میلیون تومان موجودی بود. این در شرایطی بود که بیش از صد میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری ، بیش از صد میلیارد تومان دیون حقوقی ، بیش از بیست وپنج میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی، بیش از چند ده میلیارد نیز سایر بدهی های شهرداری بندرانزلی بود.
🔹با همه این شرایط دراین دوماه ۷۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان پرداختی از جمله حقوق و مزایای پرسنل، مطالبات پیمانکاران و پرداخت دیون داشتیم.
🔹در این دوماه تلاش کردیم برخی از اقدامات نامناسبی که در گذشته صورت می گرفت را اصلاح کنیم.
۱۷ میلیارد تومان واگذاری چک های مودیان را در دوران سرپرستی داشتیم، درصورتی که مطابق قانون بایستی در حساب درآمدی و هزینه ای وارد می شد که این روند اصلاح شد.
🔹در طول این دوماه با بررسی و شناسایی های صورت گرفته نسبت به صرفه جویی در بخش های مختلف شهرداری از جمله در بخش ماشین آلات، اقدام کردیم. با اینکه چندین دستگاه خودرو در پارکینگ ماشین آلات شهرداری بدون استفاده داشتیم، درگذشته قراردادهایی برای تهیه ماشین آلات جدید بسته شد که هیچ نیازی به آنها نبود که تمام این قراردادهای زائد را حذف کردیم.
🔹در آبان ماه که بنده مسئولیت شهرداری را برعهده گرفتم میزان تحقق بودجه شهرداری تنها ۳۰ درصد بود و اکنون پس از دوماه این عدد به ۴۹ درصد رسیده است.
🔹در دوران سرپرستی حدودا ۱۸ نفر از طریق شرکت سبززیور اضافه شدند که بار مالی این نفرات برای شهرداری حدود ۳۰۰ میلیون تومان در ماه است.

🔹در خصوص پرونده کارکنان شیلات که رای محکومیت آن در سال ۹۵ صادر شده بود، علی رغم پیگیری های صورت گرفته در انتها اعتراض شهرداری پذیرفته نشد و در تاریخ ۲۲ آذر سال ۱۴۰۲ با توجه به اصرار ذی نفعان و وکلای آنها قاضی پرونده نسبت به مسدودی حساب شهرداری بندرانزلی اقدام کرد. با پیگیری های صورت گرفته و همراهی ریاست محترم دادگستری شهرستان انزلی جلسه ای با حضور همکاران شهرداری و ذی نفعان و وکلای تعاونی کارکنان شیلات درمحل دادگستری انجام شد و توافقی در این جلسه صورت گرفت. با توجه به اینکه بخشی از این توافق در بودجه سال جاری پیش بینی نشده بود و همچنین تاکید وکلای پرونده و ریاست محترم دادگستری مقرر شد که این توافق به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

🔹پس از گذشت ۶ سال با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت و همراهی همه عزیزان، توافقی با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت و ۵ هزار و هفتصد و شش متر به تعداد سه پلاک از جمله ترمینال غازیان، پلاک جنب مخابرات وCNG غازیان به املاک شهرداری بندرانزلی افزوده شد که ارزش این پلاک ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.
🔹تمام پروژه های نیمه تمام عمرانی شهرداری با با تمام توان و با توجه به تحقق منابع در حال اجرا است.

مه سیما نصیری در ابتدا با تبریک ایام ماه رجب، عنوان کرد : تهمت آفتی است اخلاقی و اجتماعی و اگر در یک جامعه رایج شود امنیت و آبروی افراد را تهدید می کند و در اجتماعی که افراد به خود حق می دهند به دیگران تهمت بزنند، اعضای آن جامعه احساس امنیت و آرامش نمی کنند. از دیدگاه علمای اخلاق تهمت بدتر از غیبت است، تهمت اتهامی است که به فردی منتسب می شود که خلاف واقع است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر بندرانزلی، مطرح کرد: در جلسه گذشته مواردی مطرح شد که به نظر بنده حق نبود و در کل در راستای تضعیف شهردار و شورا است بنده وظیفه می دانم از انتخاب خود و قداست شورا دفاع کنم.

مه سیما نصیری با اشاره به اینکه مدیریت شهری به معنای به کار گیری کارا و اثربخش منابع مادی و انسانی یک شهر جهت دستیابی به اهداف اداره شهر و پاسخ به نیازهای شهروندان است، ادامه داد : در قانون وظایف شهرداری مشخص است و این وظایف درصورتی محقق می شود که پرسنل شهرداری با شهردار همراه باشند پس یکی از کارهای مهم شهردار اصلاح ساختار شهرداری است و مشکلاتی که ما در حوزه شهری مشاهده می کنیم می تواند در اثر عدم همراهی بعضی از پرسنل شهرداری باشد.

نصیری با تاکید براینکه انتخاب شهردار یکی از مهم ترین وظایف شورای شهر است، ادامه داد : یکی ازمهم ترین وظایف شورا انتخاب شهردار میباشد. به نظر بنده شهرداری موفق شود که این دو ویژگی را داشته باشد و بنده در انتخاب شهردار این دو ویژگی بسیار مهم را در اولویت قرار می دهم.وی ادامه داد: اولین ویژگی شهردار سلامت نفس وجدان کاری و پاکدستی که اگر شهرداری با هر تخصص و توانمندی از این ویژگی ها برخوردار نباشد به جای اینکه تخصص خود را در خدمت به شهرداری و شهروندان به کار گیرد و از آن استفاده مطلوب نماید این تخصص را در خدمت به رانتخواران و دور زدن قانون به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد : در انتخاب آقای پورحضرت نیز با توجه به بررسی هایی که کردم مطمعن شدم که آقای پورحضرت فردی متعهد است و خوشبختانه ایشان تعهد و تخصص را در کنارهم دارند و بنده از این انتخاب خود دفاع می کنم.

عضو شورای اسلامی شهر بیان داشت : در جلسه گذشته شورا موردی مطرح شد که شهردار بدون برنامه وارد شدند. لازم به ذکر است براساس ماده ۲۳ آیین نامه مالی شهرداری ها بودجه شهرداری یک برنامه جامع مالی است که در آن کلیه خدمات و فعالیت ها و اقداماتی که باید در طی یک سال انجام شود مشخص می شود. بنده ۶ دوره در شورا حضور دارم و افرادی که در شوار سابقه دارند هم می توانند این موضوع را گواه دهند که شهردارانی که با برنامه های قطور آمدند و ارائه های جانانه هم داشتند به هیچ یک از برنامه های خود عمل نکردند. از طرفی تا پایان این دوره از شوار ۲۲ ماه مانده و آقای شهردار چه برنامه ای می توانست برای این ۲۲ ماه که ۵ ماه آن نیز براساس بودجه از قبل برنامه ریزی شده٫ می نوشتند. بسیاری از کارهای نیمه تمام در شهر و شهرداری نیز مغفول مانده که باید انجام شود.

نصیری با تاکید براینکه همه باید حرمت بازنشستکان را حفظ کنیم، بیان کرد : در جلسه گذشته مطلبی درخصوص بازنشستگان مطرح شد که به نظر بنده توهین به بازنشستگان عزیز بود. بازنشستگان سرمایه های معنوی جامعه و ذخایر تجربه دانش و فرهنگ این مرزو بوم هستند و اگر مطلبی هم عنوان می کنند براساس تجربه است. هیچ کس حق ندارد به بازنشستگان توهین کند و این موارد دور از شان است.

خزانه دار شورا با اشاره به اینکه شورا نمی تواند کار اجرایی کند، اعلام کرد: وظیفه شورا نظارت است و اگر این نظارت درست انجام شود همه موارد هم درست پیش خواهد رفت رود.

مه سیما نصیری با انتقاد از محدودیتهای میراثی انزلی، بیان کرد: با توجه به بررسی هایی که در استان های مختلف کشور داشتم، میراث فرهنگی در بسیاری از استان ها در راستای توسعه شهری همراه با مجموعه شهری است. برای نمونه در یکی از استان ها یک مجموعه ای ساخته می شود و میراث فرهنگی اجازه داده این مجتمع پنج متر بیشتر از ضوابط ارتفاع داشته باشد، اما در انزلی بیست سانت هم اجازه داده نمی شود. بنده اعتقاد دارم که باید میراث شهر حفظ شود اما نباید کانع این شویم که شهروندان اجازه ساخت یک خانه معمولی هم نداشته باشند.