وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو دوازدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

صدو دوازدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردرای بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع نامه شهرداری درخصوص پرداخت مایحتاج عمومی برای پرسنل در ایام عید و ماه مبارک رمضان، درخواست واگذاری زمین بابت مطلبات شرکت سبززیور، نامه شهرداری درخصوص اصلاح ردیف های جاری و عمرانی بودجه، نامه شهرداری درخصوص مجوز فروش اموال اسقاطی از طریق مزایده، بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری بندرانزلی یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، بیان داشت : مردم ایران اسلامی با مشارکت پر شور و با آگاهی کامل و با پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب، با حضور پای صندوقهای رأی برای تعیین سرنوشت خود و آینده این آب و خاک حماسه آفریدند. حضور مردم حجم سنگینِ جنگ روانی دشمن برای بیرونق کردن انتخابات را از بین برد و این حضور مسئولانه مردم، دسیسه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را کمرنگ کرد. میزان مشارکت مردم انزلی در انتخابات پیام های زیادی برای مسئولین شهرستان داشت.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شهرستان انزلی شاهد برخی بداخلاقی ها بودیم، ادامه داد : از کاندیداهای عزیزی که نتوانستد به کرسی مجلس برسند تشکر می کنم و امیدوارم عزیزی که در انتخابات پیروز شد بتواند به وعده های خود جامع عمل بپوشاند.

وی با اعلام اینکه از سوی برخی از کاندیدا به زحمات شهرداری و شورا کم لطفی شد، ادامه داد : از زحمات پرسنل پرتلاش شهرداری بندرانزلی، شهردار محترم و همه اعضای شورای اسلامی شهر تشکر میکنم. بنده گواه می دهم که همه این عزیزان آنچه که درتوان داشتند در جهت عمران و آبادنی شهر گذاشتند و از همه ظرفیت های خود استفاده کردند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید براینکه براساس وظیفه حقوقی خود باید از تلاش اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری دفاع کنم، گفت : ما وقتی وارد شورا شدیم خودمان را برای هر تهدیدی آماده کردیم. به جای تهدید به فرصت برای خدمت به مردمی توجه کنیم که با همه مشکلات اقتصای و کمبود ها با چه شوری در انتخابات حضور پیدا کرند .

وی با اشاره به اینکه در نقطه نقطه شهر انزلی شاهد عملیات عمرانی بودیم، ادامه داد: در شرایطی که شهرداری یک ریال بودجه دولتی ندارد، کفسازی و بهسازی خیابان سپه، کفسازی پل غازیان، بازسازی استادیوم زنده یاد سیروس قایقران، آسفالت خیابان پاسداران، نوار ساحلی پاسداران و اطبا و ده ها پروژه دیگر از جمله اقدامات شهرداری در این دوره شورا بوده است.

شعبان جعفری با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ یک گرم سهمیه قیر دریافت نکردیم، ادامه داد : در این خصوص باید مسئولین کلان شهرستان و استان تلاش می کردند. با همه این محدودیت ها و با توجه به مطالبات مردم، شهرداری بندرانزلی، هرچه در توان دارد آسفالت معابر را انجام داده و خواهد داد و اگر کمی و کاسی وجود دارد عذرخواهی نموده و تلاش خواهیم کرد تا رضایت مندی را درحوزه فعالیت شهرداری و شورا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مطالبه گر وعده های مسئولین باشند، بیان کرد : ما نه با کسی عقد اخوت بسته ایم و نه با کسی عداوت و کینه توزی داریم و فقط به دنبال این هستیم که شهر آباد شده و رضایتمندی مردم را داشته باشیم. مقام معظم رهبری فرموده اند که «مردم را امیدوار کنیم». امیدوار کردن مردم فقط به شعار نیست ، امیدآفرینی عمل به وعده هایی است که مسئولین می دهند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، بیان داشت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری فعال شود. باید با اتخاذ تدابیر لازم هم شان ماه رمضان را حفظ کنیم و هم فضای تفریحی و اقامتی مناسبی برای گردشگران فراهم کنیم.

شعبان جعفری با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های شهرداری بندرانزلی بیان کرد : با توجه به اینکه در ایام خرید عید قرار داریم، بخش باقی مانده از پروژه خیابان سپه با سرعت بیشتری انجام شود تا کسبه محترم دغددغه نداشته باشند.

شعبان جعفری با اشاره به نارضایتی مردم از پروژه اجرای آسفالت خیابان اطبا، بیان کرد : باتوجه به جلساتی که برگزار شد، اداره بنادر و دریانوردی اعتباری برای آسفالت خیابان اطبا در نظر گرفت و حدود ۶۷ میلیارد تومان برای اجرای آن به حساب بندر نشست. با توجه به اینکه شهرداری تجهیزات و امکانات لازم برای این پروژه را در اختیار داشته و اجرای این پروژه توسط شهرداری با هزینه کمتری همراه می شد، در ابتدا پیشنهاد کردیم که شهرداری آسفالت این خیابان را اجرا کند اما به جهت محدودیت های قانونی اداره بنادر اجرای این پروژه توسط شهرداری امکان پذیر نبود و اداره بندر باید توسط یک پیمانکار این پروژه را انجام می داد.

وی با تاکید براینکه آسفالت خیابان اطبا توسط اداره بندر و پیمانکار آن انجام شده، ادامه داد : اعتقاد داریم که فصل مناسبی برای اجرای آسفالت نبود، اما اگر قبل از پایان سال این کار انجام نمی شد و احتمال برگشت خورد اعتبار وجود داشت.

شعبان جعفری با تسلیت درگذشت جبار نبود و استاد محمدتقی بارور دو هنرمند ارزشمند شهر انزلی، با اشاره به روز بزرگداشت شهدا، بیان کرد : همه باید در احیا ، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا توجه ویژه داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اعلام اینکه راهیان نور یک جریان فرهنگی و تربیتی است، ادامه داد: جوانان ما که در زمان جنگ حضور نداشتن، با شرکت در این اردوها با رشادت و ایثارگری شهدا آشنا می شوند . نامه ای در این خصوص به شهرداری ارسال شده که از شهرداری میخواهم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.