وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو شانزدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

صدو شانزدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع بررسی وضعیت روابط عمومی شهرداری بندرانزلی، یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۶ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به پاسخ موشکی ایران به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی، بیان کرد : عملیات غرور آفرین و مقتدرانه غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی که موجب شادی و غرور همه مسلمانان وآزادی خواهان جهان شد را تبریک عرض می کنم. هرچند این عملیات تلنگری بوده و هنوز انتقام واقعی باقیست، امیدوارم فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص محو شدن رژیم اسرائیل هرچه زودتر تحقق پیدا کند و دیگر جهان شاهد وحشیگری های این رژیم و جنایت های آن در غزه و لبنان و دیگر مردم مظلوم جهان نباشد.

شعبان جعفری با اعلام اینکه دنیا در انتظار واکنش ایران در قبال حمله تروریستی اسراییل به کنسولگری ایران بود، ادامه داد : این اقدام پاسخی دندان شکن به رژیم کودک‌کش اسرائیل و حامیان آن بود تا بدانند ایران از خون شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نمی‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه عظمت و قدرت موشکی امروز ایران را  مدیون عزیزانی چون شهید طهرانی‌مقدم هستیم، ادامه داد : اصابت پی‌درپی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و انهدام پایگاه هوایی رژیم منحوس اسراییل توانمندی موشکی ایران را به دنیا ثابت کرد.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه مصوبه شورا درخصوص بودجه ۱۴۰۳ شهرداری هنوز به تایید کمیسیون تطبیق فرمانداری نرسیده است، ادامه داد : بودجه شهرداری بندرانزلی در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ به تصویب شورا رسید واین مصوبه در همان زمان به فرمانداری برای تایید ارسال شد ولی هنوز به تصویب کمیسیون تطبیق فرمانداری نرسیده است که با توجه به لزوم تایید این بودجه به جهت پرداخت حقوق پرسنل و آغاز پروژه های عمرانی در سال جدید، امیدواریم فرماندار محترم در تایید و ارسال آن به شورا و شهرداری تسریع نماید.

وی ادامه داد : جلساتی نیز به منظور رفع ابهامات کمیسیون تطبیق در فرمانداری برگزار شده که امیدواریم هرچه زودتر مصوبه شورا درخصوص بودجه تایید شود تا مشکلی در پرداخت حقوق فروردین ماه پرسنل نداشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی عنوان کرد : از شهردار به جهت پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل در سال گذشته تشکر می کنم و امیدوارم امسال نیز مشکلی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و اجرای پروژه های عمرانی نداشته باشیم.

شعبان جعفری با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی عبادات، ادامه داد : بیست و نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ونیروی زمینی است که این روز را به همه دلاورمدان ارتشی که در دوران جنگ نیز حضور فعال و تاثییرگذار داشتند، تبریک عرض می کنم

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به دعوت از واحدهای مختلف شهرداری در جلسات شورا به منظور بهبود عملکر آن ها، بیان کرد : متاسفانه عملکرد شهرداری با این همه فعالیت ها و انجام وظایف و ماموریت های سایر ادارات، به خوبی نمایان نشده و رسانه ای نمی شود .

وی با اعلام اینکه پروژه های خیابان سپه، پل غازیان و نوار ساحلی از خواسته های به حق مردم بود که در این دوره انجام شد، ادامه داد : علی رغم مشکلات اقتصادی، شهرداری بندرانزلی در این دوره اقدامات خوبی انجام داد و به سراغ پروژه هایی رفت که سالیان سال به حال خود رها شده بودند.

شعبان جعفری با تاکید بر لزوم معرفی نقاط مختلف گردشگری بندرانزلی، بیان کرد: در ایام عید و تعطیلات مسافران زیادی وارد شهر شدند اما اطلاعات درستی از نقاط گردشگری انزلی ندارند که باید این نقاط به گردشگران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز بازدیدکننددگان تالاب انزلی یکی از نقاط گردشگری ویژه و جذاب انزلی است، ادامه داد : این مکان که در روبروی مصلی انزلی قرار دارد حاصل هشت سال تلاش و تحقیق گروه های ژاپنی و ایرانی است که توانستند بیش از ۲۴۰ گونه جانوری در تالاب انزلی کشف کنند و این تحقیقات و اطلاعات در این مرکز گردآوری و شده است.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با انتقاد از وضعیت سدمعبر در شهر انزلی بیان داشت : روزانه مراجعات زیادی از شهروندان در خصوص گلایه از وضعیت سدمعبر شهر داریم که باید هرچه  زودتر این وضعیت ساماندهی شود تا دیگر خیابان ها در تصرف عده ای که عموما هم از شهرهای اطراف به انزلی می آیند نباشد. سال گذشته دو نقطه در انزلی و غازیان برای ساماندهی سدمعبر در نظر گرفته شد که باید به این جهت، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

شعبان جعفری با تاکید بر لزوم نصب تابلوی اطلاعات پروژه در همه پروژه های شهرداری و تعیین ناظر مشخص، عنوان کرد:  نظارت درستی روی لکه گیری ها صورت نمی گیرد و شاهد این هستیم که همان مکان بعد از مدتی مجددا نیاز به لکه گیری دارد.

وی با گلایه از وضعیت تابلوهای غیر مجاز در شهر انزلی، ادامه داد : شهر انزلی به شهر تابلوها و بنرها تبدیل شده و امیدوارم که هرچه زودتر این اوضاع نابسمان ساماندهی شود.

***********

هادی حیدری: برای اجرای پروژه پل غازیان بازخورد خوبی از سوی مردم و گردشگران داشتیم اما اطلاع رسانی درستی درخصوص اینکه این پروژه توسطه شهرداری انجام شده است، انجام نگرفت.

وی ادامه داد: زمانی که پروژه ای انجام می گیرد یا به هردلیلی متوقف می شود می توانیم از طریق سامانه پیامکی هم، به اطلاع شهروندان برسانیم. عضوشورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید بر لزوم ساماندهی سدمعبر بیان کرد: سد معبر پیاده رو ها یکی از معضلات شهر انزلی است که همواره گلایه شهروندان را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای شهرداری نباید از کمبود نیرو رنج ببرند، بیان کرد: در دوایر مختلف شهرداری اعلام می کنند که کمبود نیرو داریم اما به تناسب تعداد نیروهای شهرداری نباید این مشکل را داشته باشیم. تقسیم نیروها باید به گونه ای انجام شود که برخی از واحدها دچار کمبود نیرو و برخی دیگر دارای نیروی مازاد نباشند.

هادی حیدری با تاکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی، اعلام کرد : در مباحث فرهنگی باید فعالیت بیشتری صورت بگیرد برای نمونه در نقاط پذیرش و اسکان مسافر به منظرو فرهنگسازی باید به گردشگران خوراک فرهنگی بدهیم.

***********

حسن احمدی فرد در این جلسه بیان کرد: در این چندماه تحول خوبی در روابط عمومی شهرداری بندرانزلی شکل گرفته است ونیروهای خوبی در این واحد جذب شده و اطلاع رسانی به خوبی صورت می گیرد که به همین منظور از مسئول محترم روابط عمومی شهرداری و تلاش همه همکارانشان تشکر میکنم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به عدم تایید مصوبه شورا درخصوص بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بندرانزلی، بیان داشت: همه می خواهیم در راستای منافع شهر قدم برداریم و اگر حقوق پرسنل شهرداری به دلیل عدم تایید این مصوبه به تعویق بی افتد، عواقبش دامن گیر همه مسئولین شهرخواهد شد.

وی با اعلام اینکه برای احقاق حقوق پرسنل زحمتکش شهرداری از هیچ کاری مضایقه نمی کنیم، ادامه داد : اگر دوستان در فرمانداری مشکلی در این بودجه می بینند جلسه ای بگذاریم و رفع کنیم و اگر مسئله دیگری است مشخص شود تا ما به عنوان منتخبین مردم اطلاع رسانی کنیم.

احمدی فرد با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری جور تمام سازمان ها و نهادها را در امر اطلاع رسانی و تبریک و تسلیت ایام می کشد، بیان داشت : پرسنل روابط عمومی به مناسبت ایام مختلف از ابتدا تا انتهای شهر را تزیین می کنندکه این امر انرژی زیادی از این عزیزان می گیرد.

وی با اعلام اینکه حلقه گمشده روابط عمومی طرز فکر ماست که نیاز به بازنگری دارد، ادامه داد: نصب چند تلوزیون شهری در نقاط مختلف شهر و درنظر گرفتن چند بیلبورد مشخص برای تبریک و تسلیت ایام مختلف موجب می شود دیگر نیاز نباشد در مناسبت های مختلف کل شهر بنر و پرده پوش شود تا هم چهره شهر مخدوش شود و هم انرژی زیادی از پرسنل روابط عمومی شهرداری گرفته شود.

***********