وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

وبسایت رسمی شورای شهر بندرانزلی

شورای شهر بندرانزلی ، shora anzali ، بندرانزلی ، انزلی شورای شهر

صدو سیزدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی

اندازه فونت :
۱۴۰۲/۱۲/۲۰

صدو سیزدهمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردرای بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع نامه شهرداری درخصوص درخواست اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان حمل و نقل شهرداری بندرانزلی، نامه شهرداری درخصوص درخواست مجوز اجاره دکه هندوانه براساس نرخ کارشناسی از طریق مزایده، نامه شهرداری درخصوص مجوز برپایی نمایشگاه به پیوست نامه شرکت رهروسپهر ایرانیان، نامه شهرداری درخصوص تخصیص اعتبار پروژه تعریض خیابان متروپل و باهنر در بودجه ۱۴۰۳، نامه شهرداری به پیوست نرخ کرایه پیشنهادی تاکسی های درون شهری و خطوط ویژه بندرانزلی در سال ۱۴۰۳، بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری بندرانزلی، یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با اشاره به حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان انزلی در این جلسه، بیان کرد :  از زحمات پرسنل خدوم نیروی انتظامی به ویژه زحمتکشان پلیس راهور در راستای حفظ نظم و امنیت کشور تشکر می کنم. درآستانه شروع سال جدید قرار داریم و  امیدواریم همگی سال آینده سالی سرشار از شادی و سعادت پیش رو داشته باشیم.

شعبان جعفری با اشاره به دهم اسفند روز راهیان نور، اعلام کرد: راهیان نور یک جریان فرهنگی و تربیتی است  و دانش آموزان و جوانان ما که در زمان جنگ حضور نداشتند، با شرکت در این اردوها با رشادت و ایثارگری شهدا آشنا می شوند .

وی با اعلام اینکه شهادت بالاترین فضیلت الهی است، بیان داشت :  ۲۲ اسفند ماه  به ‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نام گذاری شده که  افتخاری برای گرامیداشت الگو‌های ایثار و استقامت، شجاعت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در هفته گذشته برنامه ای به مناسبت گرامیداشت ۴۳۷ شهید شهرستان در مصلی انزلی برگزار شد که از همه عوامل برگزاری این برنامه ارزشمند تشکر می کنم و امیدارم همگی بتوانیم خدمتگزار شهدا و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

شعبان جعفری با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری قابل ارزیابی است، در این جلسه مطرح کرد: اخیرا مطالبی علیه شهرداری و شورا مطرح می کنند که به دور از اخلاق است. شهرداری علی رغم مشکلات مالی، با تمام توان در حال اجرای پروژه در نقاط مختلف شهر است.

وی ادامه داد : خیلی ها عنوان می کنن که می خواهند شورا را تغییر دهند و احتمالا به پپشتوانه این پول هایی که در شهر هزینه شده با اطمینان چنین مطالبی بیان می کنند.  فعلا هجده ماه از عمر این شورا باقی مانده است و پیشنهاد می کنم دوستان بعد این هجده ماه به این مسائل بپردازند.

شعبان جعفری ادامه داد : اگر این پول هایی که توسط بعضی عزیزان برای انتخابات هزینه شد را برای عمران و آبادانی شهر هزینه می کردند ، وضعیت شهر چنین نبود. مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف انگیزی نکنید و بگذارید کام مردم در این انتخابات شیرین شود.  فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما فصل الخطاب است و به همین دلیل نمی خواهیم به این اختلاف افکنی ها توجه کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به مطلب مطرح شده در جلسه گذشته درخصوص  عدم تخصیص سهمیه قیر در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: از همینجا اعلام میکنم اگر مدارک و مستندات  حواله ای دارید که در سال ۱۴۰۲ قیری به شهرداری بندرانزلی داده شده است اعلام کنید تا ما بررسی کنیم.

شعبان جعغری با اشاره به اینکه شهرداری بندرانزلی براساس نیاز و خواسته مردم حتی برخلاف وظایف ذاتی خود به مسائل شهرستان ورود می کند، ادامه داد:  اخیرا مطالبی درخصوص لایروبی شنبه بازار روگا مطرح می شود که امیدوارم بیان این مطالب از روی ناآگاهی این افراد باشد و خدای نکرده مباحث خلاف اخلاقی مطرح نباشد. لایروبی تالاب و روگاهای آن ارتباطی به شهرداری ندارد و متولی آن یک اداره دیگر است. اما شهرداری هرجا که احساس کند که منافع شهر و شهروندان درمیان است برخلاف وظایف ذاتی خود ورود می کند.

وی با اعلام اینکه از زمان شروع لایروبی شنبه بازار روگا ماشین آلات شهرداری فعالیت داشتند، ادامه داد : برخی افراد خود متصرف تالاب هستند و جایگاهشان نیز مشخص نیست اما مطالبی را مطرح می کنند که علم آن را ندارند و به قوانین آگاه نیستند. البته ما به جایگاه و سمت افراد نگاه نمی کنیم و انتقاد شهروندان را می شنویم و به دنبال رفع نواقص هستیم. اگر تخلفی صورت گرفته باشد، دستگاه های نظارتی هستند و می توانند ورود کنند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به تخریب بخشی از ساختمان هتل ایران، اعلام کرد: روز گذشته بخشی از ساختمان هتل ایران که آذرماه امسال آتش گرفته بود فرو ریخت و موجب خسارت مالی برای سه خودرو شد، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

وی ادامه داد : ساختمان های زیادی در نقاط مختلف شهر خصوصا در مرکز شهر داریم که شرایط مشابه هتل ایران دارند و جلسات متعددی در این خصوص با میراث و دستگاه های مرتبط شهرستان، استان و کشور برگزار کردیم، ولی ظاهرا کسی حاضر نیست مشکلات این شهر را رسیدگی کند.

شعبان جعفری با تاکید براینکه برای رفع مشکلات میراث فرهنگی اراده ای وجود ندارد، ادامه داد: صدای ما جایی نمی رسد باید مسئولینی که جایگاه بالاتری دارند پیگیر این مسائل باشند. چندین بار در خصوص مشکلات شهری تقاضای جلسه با استاندار نمودیم ولی تاکنون موفق نشدیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی افزود: سالها است که پیگیر ساختمان های فرسوده میدان مرکزی انزلی هستیم که در حال تخریب هستند و هرلحظه ممکن است شاهد حادثه ای فاجعه بار باشیم. در این خصوص حتی با وزیر میراث فرهنگی کشور نیز ملاقات داشتیم اما هیچ کس حاضر نیست پیگیر رفع مشکات میراثی انزلی باشد. از همین جا اعلام می کنم اگر دیر بجنبیم باید شاهد حادثه جانی هم باشیم.